Golf VII - ClubSport - Overboost functie
-
- Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Golf VII - ClubSport - Overboost functie
Hallo
Ik ben al enkele maanden trotse eigenaar van een Clubsport editie.
Voordat ik deze aankocht, heb ik gelezen dat deze auto standaard 265 pk heeft, met een 10 seconden "overboost" functie naar 290 pk vanaf je in 3e versnelling gaat.
Op mijn RNS heb je een scherm waarbij je actueel ziet hoeveel kW je gebruikt. Als ik maximaal gas geef, dan merk ik dat deze een bovengrens heeft van 195 kW, wat neerkomt op exact 265 pk.
Weliswaar na een een tijdje dit in de gaten te houden, heb ik nog nooit gezien dat deze meer wordt dan 195 kW, wat dus betekent dat die overboost functie niet werkt? Of ontsnapt er me iets waardoor ik zelf fout zit? I don't know. Gebeld met mijn VW garage, maar die persoon is een week op vakantie.
Eventueel nog mensen met ervaring/tips hierin?
Thx!
Ik ben al enkele maanden trotse eigenaar van een Clubsport editie.
Voordat ik deze aankocht, heb ik gelezen dat deze auto standaard 265 pk heeft, met een 10 seconden "overboost" functie naar 290 pk vanaf je in 3e versnelling gaat.
Op mijn RNS heb je een scherm waarbij je actueel ziet hoeveel kW je gebruikt. Als ik maximaal gas geef, dan merk ik dat deze een bovengrens heeft van 195 kW, wat neerkomt op exact 265 pk.
Weliswaar na een een tijdje dit in de gaten te houden, heb ik nog nooit gezien dat deze meer wordt dan 195 kW, wat dus betekent dat die overboost functie niet werkt? Of ontsnapt er me iets waardoor ik zelf fout zit? I don't know. Gebeld met mijn VW garage, maar die persoon is een week op vakantie.
Eventueel nog mensen met ervaring/tips hierin?
Thx!
- thomas-clubsport
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
Re: Golf VII - ClubSport - Overboost functie
Hey, heb zelf ook een Clubsport met DSG, bij mij werkt het als ik de wagen in sport modus zet, alsook de dsg in sport. De overboost werkt als je aan het rijden bent bij een volledige 'kickdown' dus gas volledig tot beneden, en ook als je vertrekt bij volle gas.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M9_Prime Camera Edition met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One M9_Prime Camera Edition met Tapatalk
Hey
Normaal bij clubsport dsg heb je de boost vanaf stilstand.
Eerlijk gezegd heb er zelf nog nooit opgelet.
Ben nog aan het inrijden bijna 1000km
Alvast de max van een auto
Normaal bij clubsport dsg heb je de boost vanaf stilstand.
Eerlijk gezegd heb er zelf nog nooit opgelet.
Ben nog aan het inrijden bijna 1000km
Alvast de max van een auto
-
Dankjewel beiden voor de reacties.
Heb je de boost ENKEL vanuit stilstand? Ik heb het geprobeerd terwijl ik traag reed, in 2e en dan vol gas.
Ivm de sportmodus, ik zet deze ook in Sport, kan je de DSG apart ook nog eens in sport zetten? Ik neem aan, als ik "Sport" kies, dat alles ook in Sport meteen staat, of ben ik verkeerd?
Kunnen jullie beiden me ook bevestigen dat je op je RNS display ziet dat er meer dan 195 kW uitkomt? Ik heb hier een filmpje van gemaakt :
https://youtu.be/9Vw6Z0duJOc
Thx!
Heb je de boost ENKEL vanuit stilstand? Ik heb het geprobeerd terwijl ik traag reed, in 2e en dan vol gas.
Ivm de sportmodus, ik zet deze ook in Sport, kan je de DSG apart ook nog eens in sport zetten? Ik neem aan, als ik "Sport" kies, dat alles ook in Sport meteen staat, of ben ik verkeerd?
Kunnen jullie beiden me ook bevestigen dat je op je RNS display ziet dat er meer dan 195 kW uitkomt? Ik heb hier een filmpje van gemaakt :
https://youtu.be/9Vw6Z0duJOc
Thx!
enige manier om zeker te weten is testen op een testbank.. geen idee hoe nauwkeurig dat metertje is, ik let er nooit op.
Heb wel op andere plaats eens gelezen van iemand die zijn Clubsport op de testbank gezet had, en dat vermogen eigenlijk constant rond de 290 pk zat... Ik zie van die overboost functie nog steeds het nut niet in. Als iemand vraagt hoeveel PK hij heeft.. wat zeg je dan... ? euhm, 265 maar soms 290... komt ook niet over.
Heb wel op andere plaats eens gelezen van iemand die zijn Clubsport op de testbank gezet had, en dat vermogen eigenlijk constant rond de 290 pk zat... Ik zie van die overboost functie nog steeds het nut niet in. Als iemand vraagt hoeveel PK hij heeft.. wat zeg je dan... ? euhm, 265 maar soms 290... komt ook niet over.
- thomas-clubsport
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
Inderdaad als je hem op sport zet staat de dsg ook in sport direct, de meter blijft maximum op 195kW, wel altijd een volledige kickdown doen als je de overboost wilt (dus ook nog dat extra klikje in je gaspedaal) vind het vreemd dat je hierover twijfelt , ik merk soms wel degelijk het verschil als hij de overboost gebruikt.
'17 Clubsport Driver
'17 Clubsport Driver
Ik heb dit wkd eens op sport gezet en plankgas,metrr ging tot 195kw.
Zal nog eens proberen met het extra kikje
Ze hadden hem beter constant op 290pk gezet zoals de seat
Zal nog eens proberen met het extra kikje
Ze hadden hem beter constant op 290pk gezet zoals de seat
-
Thx Thomas voor de tip, hier nog niet op gelet dat er een extra "klikje" is, mogelijks is dit dan effectief de reden hiervoor.
Op zich zou het dan ook moeten merkbaar zijn op de RNS waar hij meer dan 195 kW zou moeten tonen, niet? Heb je hier al op gelet? Soit, ik ga het misschien vandaag proberen, maar op zich niet het ideale weer momenteel...
@White : True that...
@Jan : idd maar een onozele functie die overboost, wat is er mis met standaard 290...
Op zich zou het dan ook moeten merkbaar zijn op de RNS waar hij meer dan 195 kW zou moeten tonen, niet? Heb je hier al op gelet? Soit, ik ga het misschien vandaag proberen, maar op zich niet het ideale weer momenteel...
@White : True that...
@Jan : idd maar een onozele functie die overboost, wat is er mis met standaard 290...
-
Ok, ik heb effectief nu gemerkt dat als je de gas volledig indrukt, en zo met je tenen nog iets verder duwt, je inderdaad dat "klikje" hebt.
Niettemin kwam er op het scherm nog steeds "maar" 195 kW. Dus vermoedelijk toont hij het niet, en ga je met dat klikje toch die overboost activeren. Ik had nog niet exact het gevoel (echt nog niet kunnen grondig testen), maar wel de indruk dat ik toch sneller aan een bepaalde snelheid zat op de kilometerteller.
Ik laat jullie nog wel weten als ik hier eens uit ben geraakt.
Niettemin kwam er op het scherm nog steeds "maar" 195 kW. Dus vermoedelijk toont hij het niet, en ga je met dat klikje toch die overboost activeren. Ik had nog niet exact het gevoel (echt nog niet kunnen grondig testen), maar wel de indruk dat ik toch sneller aan een bepaalde snelheid zat op de kilometerteller.
Ik laat jullie nog wel weten als ik hier eens uit ben geraakt.
-
Inmiddels getest gisteren, is vrij duidelijk dat op het scherm er niet is aan gedacht om meer dan 195 kW te tonen, ook ergens te begrijpen gezien het een tijdelijke oplage is, dat er geen extra programmatie werk is bij te pas gekomen enkel om dat metertje meer dan 195 kW te laten tonen.
Soit, volgens mij werkt het wel nu als je dat "klikje" inderdaad induwt.
Mag een slotje op!
Thx voor de reacties!
Soit, volgens mij werkt het wel nu als je dat "klikje" inderdaad induwt.
Mag een slotje op!
Thx voor de reacties!