Pagina 1 van 1

Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 05 jun 2017, 20:41
door turbo-t
Binnenkort moet mijn golf 6 R naar de 90k beurt. Zijn er nog dingen die ik extra kan laten uitvoeren zoals bijvoorbeeld andere bougies of inlaat traject wel of niet laten reinigen? Ik lees ook veel over blokkeer plaat carter ventilatie pcv fix wel of niet doen? Of andere dingen?

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 05 jun 2017, 21:26
door tolunay
is de nokkenas volger voor je hoge druk pomp al een keer vervangen ? nee, dan zou ik daar zeker naar laten kijken en desnoods mee vervangen.

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 24 aug 2017, 00:01
door AR6R
Ook mijn 6R moet de 90k beurt... wat MOET er allemaal gedaan worden?

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 24 aug 2017, 09:07
door ChielED35
AR6R schreef: 24 aug 2017, 00:01 Ook mijn 6R moet de 90k beurt... wat MOET er allemaal gedaan worden?
Heb je oude facturen van onderhoud? Kun je bepalen wat er wel of niet moet gebeuren.
Olie 5W30LL, DSG olie, Haldex olie, Getande riem met waterpomp vervangen, bougies, filters, remolie....
Wat er MOET gebeuren hangt natuurlijk helemaal af hoe de vorige eigenaar (eigenaren) het allemaal onderhouden hebben. Hetgeen ik bovenstaand noem is niet perse nodig, mits gebeurt is.

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 24 aug 2017, 12:02
door AR6R
Ja ik heb de onderhoudshistorie. Olie is 2 weken geleden gedaan en dsg olie 30k km geleden (die wordt dus zoiezo vervangen). Verder is alleen het "normale" onderhoud (remmen filters etc) gedaan op de distributieriem na.

Nu lees ik dingen over de nokkenasversteller en ketting en spanner, moeten die vervangen worden?

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 24 aug 2017, 12:58
door ChielED35
Nou ja het "moet" niet vervangen worden. In ieder geval zou ik de distributieriem vervangen met 5 jaar of 80.000km. Better safe than sorry. Pak hierbij ook meteen de waterpomp mee, alles ligt toch los en die kost een paar tientjes dacht ik.
De nokkenasketting is bij mij toen ook mee vervangen. Als je de auto start en hij klinkt als een diesel (heb ik me laten vertellen) dan moet je wel gaan vervangen. Persoonlijk ben ik wel van het preventief vervangen van onderdelen.

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 25 aug 2017, 09:26
door AR6R
Bedankt, ik laat denk ik de nokkenas ketting en spanner meevervangen en de distributieriem en waterpomp zoiezo.
De nokkenasversteller laat ik zitten, deze is erg duur en hoeft dus alleen als er storing mee is.

Nog meer dingen waar ik op moet letten? Het hoedje van de brandstofpomp schijnt een kwaaltje te zijn?

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 25 aug 2017, 12:40
door ChielED35
Hoedje van de brandstofpomp heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord als kwaal, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 25 aug 2017, 13:51
door bzb
mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 25 aug 2017, 14:25
door ChielED35
bzb schreef: 25 aug 2017, 13:51 mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 26 aug 2017, 09:33
door AR6R
Het onderhoud is niet meer dan een ander gelijkwaardig merk. Zijn gewoon de ¨standaard¨ dingen.
Alleen ik hoor van wat mensen dat dat hoedje van de brst pomp toch een kwaal is. Kreeg er foto's van doorgestuurd afgelopen week (de 2e kapotte die hun in een maand binnenkregen)

Afbeelding

Afbeelding

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 26 aug 2017, 18:58
door bzb
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25
bzb schreef: 25 aug 2017, 13:51 mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 26 aug 2017, 21:40
door ChielED35
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25
bzb schreef: 25 aug 2017, 13:51 mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 26 aug 2017, 21:58
door Famous1303
ChielED35 schreef:
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25 Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
Zou het zelf inderdaad ook wel doen.
Niet bij 150k maar bij 250/300k toch wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 27 aug 2017, 09:49
door Xizer
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58 op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Kettingen die nooit vervangen hoeven te worden moet VW nog uitvinden. :lol:

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 27 aug 2017, 12:58
door Bluepower
Ze riepen bij de vr6 motoren al dat die ketting en geleiders 'onderhoudsvrij' zouden zijn, maar de meesten waren met 150k toch echt al wel opgerekt en geleiders versleten/gebroken..
Onderhoudsvrij bij bewegende delen bestaat gewoon niet... misschien wel uitgestelde onderhoud(zoals men nu al de distributieriem pas bij 120 of 150k adviseerd, terwijl dat vroeger toch echt elke 60k moest gebeuren..)

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 29 aug 2017, 19:35
door Michel5gti
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 12:40 Hoedje van de brandstofpomp heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord als kwaal, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Ik denk dat hierbij de stoter word bedoeld onder de hoge druk pomp en die gaan nog wel eens stuk.
Heb hem bij mezelf ook vervangen bij de 90.000km beurt.

DSG is standaard 60.000km maar na tuning word geadviseert om de 30.000km.
Alle andere filters en bougies zou ik ook lekker elke 30.000km doen en olie elk jaar of max 15.000km.
Bij mezelf doe ik elk jaar de olie en om de 2 jaar bougies en de rest(+-10.000km per jaar).

Onderhouden is uiteindelijk overhouden
Iets stuk gaan kan natuurlijk altijd een keer ;)

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 30 aug 2017, 13:16
door bzb
ChielED35 schreef: 26 aug 2017, 21:40
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25 Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
dat vermogen komt niet op de ketting :mrgreen:

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Geplaatst: 30 aug 2017, 17:22
door yal
bzb schreef: 30 aug 2017, 13:16
ChielED35 schreef: 26 aug 2017, 21:40
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58

op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
dat vermogen komt niet op de ketting :mrgreen:
Nee inderdaad en ook niet op de distributieriem :lol:

Grt Yal