Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
Hallo allemaal,
Na 4 jaar met heeeeeeel veel plezier in mijn Golf GTI Performance gereden te hebben en na bijna 100.000km verwacht ik dat ik over enige tijd de schijven moet vervangen. Ik neig ernaar om dat zelf te doen. Bij de dealer kost dat EUR 700. Heeft iemand er ervaring mee?
Zijn de schijven er makkelijk af te halen?
Na 4 jaar met heeeeeeel veel plezier in mijn Golf GTI Performance gereden te hebben en na bijna 100.000km verwacht ik dat ik over enige tijd de schijven moet vervangen. Ik neig ernaar om dat zelf te doen. Bij de dealer kost dat EUR 700. Heeft iemand er ervaring mee?
Zijn de schijven er makkelijk af te halen?
Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
Daar kun je wel flink op besparen dan. Met een beetje technisch inzicht zijn schijven en blokken prima zelf te doen.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
Ja, iets lastiger als het goed vast zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
De schijven zelf zitten maar vast met 1 schroefje , wel moet je eerst de remklauw loshalen en de blokken ook vervangen.
Voordat je de nieuwe schijf plaatst deze goed ontvetten met remmen reiniger en de naaf zeer goed schoonmaken alvorens de schijf te monteren.
Dan om de nieuwe remblokken te monteren , zuiger terugduwen , remvloeistof peil in de gaten houden en wellicht iets eruit halen(met bijv. injectiespuit) alles monteren en voordat je gaat rijden ff paar keer rempedaal intrappen
rem
Hoe heeft de auto zich gehouden in de afgelopen 100.000km?
Heb je problemen gehad , bijv. lekkende waterpomp , turbo of olie verbruik?
Grt yal
Voordat je de nieuwe schijf plaatst deze goed ontvetten met remmen reiniger en de naaf zeer goed schoonmaken alvorens de schijf te monteren.
Dan om de nieuwe remblokken te monteren , zuiger terugduwen , remvloeistof peil in de gaten houden en wellicht iets eruit halen(met bijv. injectiespuit) alles monteren en voordat je gaat rijden ff paar keer rempedaal intrappen


Hoe heeft de auto zich gehouden in de afgelopen 100.000km?
Heb je problemen gehad , bijv. lekkende waterpomp , turbo of olie verbruik?
Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
sowieso uiterlijk om de 3 jaar de remolie ook compleet vervangen, en weet niet hoe het bij de 7 zit maar bij de achter remklauwen heb je zon terugdraai gereedschap nodig dacht ik
Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
Ja vagcom heb je nodig om zuigers achter terug te stellen.
Als de remvloeistof na 3 jaar ververst wordt dan zal peil te hoog zijn als je 1 jaar later nieuwe blokken monteert
Grt Yal
Als de remvloeistof na 3 jaar ververst wordt dan zal peil te hoog zijn als je 1 jaar later nieuwe blokken monteert

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
Ik heb bij onze forumsponsor EM Services nieuwe schijven van Zimmermann laten monteren met originele remblokken. Scheelt een boel geld.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: Remschijven en -blokken aan voorzijde vervangen
Als je een elektromechanische parkeerrem heb moet je via uitleesapparstuur je arreeteer motoren in service stand zetten. Anders ga jij nooit je zuifers terug krijgen.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten