hallo leden,
ik heb begin dit jaar een probleem gehad met lekkage in de kabelboom door de koelvloeistof afsluit klepjes, hier op heb ik de motorkabelboom en de klepjes vervangen. nu even een lang verhaal:
met de kortsluiting in de klepjes (werd ook door de ecu opgemerkt en aangegeven in een foutcode) heb ik +- 10.000km gereden, de motor werd geregeld niet geheel warm maar zakte zodra hij op de 90 graden stond terug naar de 80 en bleef daar tussen een beetje schommelen, olie temperatuur zelfde verhaal deze werd nauwelijks 80 graden waar 100 voor de problemen normaal was.
tijdens deze problemen kwam ook de foutcode P0016 om de hoek kijken, deze duid normaal op een ketting welke niet op tijd staat of uitgerekt is.
NU het volgende probleem nog, in de opwarmfase van de auto, vooral aan het einde dus tussen de 80 en 90 graden wil de auto stationair wel eens zeer onregelmatig gaan lopen waarna hij dus de foutcode p0016 op slaat, dit gebeurd enkel met koude/lauwe motor, dat dit in de ketting zit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, de auto loopt warm prima. ik vermoed eerder dat dit in de ECU zit, dat de ECU de regelklep van de nokkenas versteller verkeerd aanstuurt tussen de 80 en de 90 graden, de ECU ziet dit waarschijnlijk niet als fout in de regelklep maar in de distributie omdat de ECU van mening is dat hij de klep goed aanstuurt, ik denk echter dat vanwege de kortsluiting de ECU kapot of in de war is.
Heb al contact gehad met AC tronics revisie bedrijf, maar deze doen helaas nog geen golf 7 ECU
ik hoor graag hoe andere hier over denken.
ECU golf 7 GTI kapot?
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 00:58
- Type auto: Polo 6R Highline
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: ECU golf 7 GTI kapot?
viewtopic.php?f=72&t=11847
Wellicht kan dit onderwerp je helpen wordt het e.e.a. in beschreven betreft je probleem!
Mvg, Joey
Wellicht kan dit onderwerp je helpen wordt het e.e.a. in beschreven betreft je probleem!
Mvg, Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 00:58
- Type auto: Polo 6R Highline
Re: ECU golf 7 GTI kapot?
Klopt, topic heb ik zelf aangemaakt, dacht dat alles weer goed was maar helaas, nog een klein foutje er in.
Ben benieuwd of mensen mijn mening van de defecte ecu delen.
Ben benieuwd of mensen mijn mening van de defecte ecu delen.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 00:58
- Type auto: Polo 6R Highline
Re: ECU golf 7 GTI kapot?
Ik heb net de N205 klep doorgemeten (solenoid valve) , deze heeft bij 5 graden buiten temperatuur 21.8 OHM weerstand,
Weet iemand hier de marges van wat de weerstand mag zijn? Ik vind 21.8 OHM erg veel namelijk las op een Amerikaans forum dat dit bij mk5 5.0 - 8.0 OHM mag zijn.
Weet iemand hier de marges van wat de weerstand mag zijn? Ik vind 21.8 OHM erg veel namelijk las op een Amerikaans forum dat dit bij mk5 5.0 - 8.0 OHM mag zijn.
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: ECU golf 7 GTI kapot?
.... ik zie het ja, overheen gekekenpolo-6r-Highline schreef: ↑05 dec 2017, 16:14 Klopt, topic heb ik zelf aangemaakt, dacht dat alles weer goed was maar helaas, nog een klein foutje er in.
Ben benieuwd of mensen mijn mening van de defecte ecu delen.

Succes met het oplossen van je probleem!
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten