koppelingspedaal blijft beneden hangen mk5 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Thomasvw13
Type auto: golf MK5 GTi

koppelingspedaal blijft beneden hangen mk5 gti

Bericht door Thomasvw13 »

goede avond,

sinds een tijdje heb ik een golf 5 gti uit 2005 in mijn bezit. maar na dat ik een tijdje met de auto heb gereden bleef ineens mijn koppelingspedaal beneden hangen. als hij beneden staat kan je hem nog steeds een stukje intrappen waarbij hij nog wel gewoon werkt. maar dit klopt natuurlijk niet. als je hem terug naar boven duwt met je voet en nogmaals trapt is het probleem er niet. het lijkt ook of je door een soort loze ruimte trapt zonder weerstand. de 2e helft van de slag voelt wel gewoon aan. dit probleem lijkt steeds erger te worden. ik heb hem al omtlucht vanaf het resevoir tot aan de ontluchtingsnippel boven op de bak maar dit heeft niks geholpen. hopelijk kent iemand van jullie mijn probleem en kan mij verder helpen.
bedankt!
NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Re: koppelingspedaal blijft beneden hangen mk5 gti

Bericht door NielsED30 »

Waarschijnlijk is je koppelingscilinder bij het pedaal lek, of die op de bak intern lek.

Het is dat, of lucht in het systeem. Lucht in het systeem heb je eigenlijk al uitgesloten door het te ontluchten (mits dit juist is uitgevoerd)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Thomasvw13
Type auto: golf MK5 GTi

Bericht door Thomasvw13 »

NielsED30 schreef: 18 dec 2017, 20:03 Waarschijnlijk is je koppelingscilinder bij het pedaal lek, of die op de bak intern lek.

Het is dat, of lucht in het systeem. Lucht in het systeem heb je eigenlijk al uitgesloten door het te ontluchten (mits dit juist is uitgevoerd)
thanks.
ik ga de cilinder onder het pedaal eens bekijken. en anders wordt het even sleutelen.
Tomtomm
Type auto: Seat Leon FR

Bericht door Tomtomm »

Wat Niels inderdaad zegt, toevallig is bij mij ook een tijde terug de koppelings commando cilinder stuk gegaan.
Zelfde verhaal als dat van jou ongeveer.
Als je de accu en accubak weghaalt kun je hem zien zitten.

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”