goede avond,
sinds een tijdje heb ik een golf 5 gti uit 2005 in mijn bezit. maar na dat ik een tijdje met de auto heb gereden bleef ineens mijn koppelingspedaal beneden hangen. als hij beneden staat kan je hem nog steeds een stukje intrappen waarbij hij nog wel gewoon werkt. maar dit klopt natuurlijk niet. als je hem terug naar boven duwt met je voet en nogmaals trapt is het probleem er niet. het lijkt ook of je door een soort loze ruimte trapt zonder weerstand. de 2e helft van de slag voelt wel gewoon aan. dit probleem lijkt steeds erger te worden. ik heb hem al omtlucht vanaf het resevoir tot aan de ontluchtingsnippel boven op de bak maar dit heeft niks geholpen. hopelijk kent iemand van jullie mijn probleem en kan mij verder helpen.
bedankt!
koppelingspedaal blijft beneden hangen mk5 gti
-
- Type auto: golf MK5 GTi
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Re: koppelingspedaal blijft beneden hangen mk5 gti
Waarschijnlijk is je koppelingscilinder bij het pedaal lek, of die op de bak intern lek.
Het is dat, of lucht in het systeem. Lucht in het systeem heb je eigenlijk al uitgesloten door het te ontluchten (mits dit juist is uitgevoerd)
Het is dat, of lucht in het systeem. Lucht in het systeem heb je eigenlijk al uitgesloten door het te ontluchten (mits dit juist is uitgevoerd)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
-
- Type auto: golf MK5 GTi
thanks.
ik ga de cilinder onder het pedaal eens bekijken. en anders wordt het even sleutelen.
Wat Niels inderdaad zegt, toevallig is bij mij ook een tijde terug de koppelings commando cilinder stuk gegaan.
Zelfde verhaal als dat van jou ongeveer.
Als je de accu en accubak weghaalt kun je hem zien zitten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk