Problemen Golf 6 GTI
Problemen Golf 6 GTI
Beste Leden,
Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.
Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.
Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Thomas
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.
Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.
Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Thomas
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 01 aug 2017, 21:06
- Type auto: Golf MK5 GTI
Problemen Golf 6 GTI
Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor
Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2005 Golf GTI MK5 Stock, Handgeschakeld, Zwart, RNS510
Re: Problemen Golf 6 GTI
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevondenLex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor![]()
Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Problemen Golf 6 GTI
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.ThomasdeR schreef: ↑29 jan 2018, 20:15Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevondenLex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor![]()
Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god

MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: Problemen Golf 6 GTI
Jaa dan is het inderdaad wel gelijk weer goed, kost wat spaar centen .. maar dat hoort er eenmaal bij haha, komt tevens ook wel door het vermogen wat ik draai en het aantal Nm koppel, dan heeft dat gedeelte sowieso al extra te verdurenMichel5gti schreef:Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.ThomasdeR schreef: ↑29 jan 2018, 20:15Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevondenLex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor![]()
Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 01 aug 2017, 21:06
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Problemen Golf 6 GTI
Balen Thomas.. hopelijk zijn de problemen nu dan wel ( evenThomasdeR schreef:Jaa dan is het inderdaad wel gelijk weer goed, kost wat spaar centen .. maar dat hoort er eenmaal bij haha, komt tevens ook wel door het vermogen wat ik draai en het aantal Nm koppel, dan heeft dat gedeelte sowieso al extra te verdurenMichel5gti schreef:Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Jongens ik merk dat jullie er meer verstand van hebben dan ik. Wat denken jullie van mijn vacuumprobleem? Kan het de kleppendeksel pakking zijn of heeft die er totaal niets mee te maken?
Alvast bedankt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2005 Golf GTI MK5 Stock, Handgeschakeld, Zwart, RNS510
Re: Problemen Golf 6 GTI
Hoi zag dat jij ook hetzelfde probleem als mij hadThomasdeR schreef: ↑29 jan 2018, 20:15Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevondenLex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor![]()
Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Krukas keering lek bakzijde
Wat koste dat ongeveer ??
Re: Problemen Golf 6 GTI
Heb je als eens aan de olie afscheider gedacht was bij mij het probleem.ThomasdeR schreef: ↑28 jan 2018, 20:41 Beste Leden,
Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.
Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.
Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Thomas
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten