Ik ben mijzelf aan het oriënteren om meer geluid uit mijn Golf 7 R te krijgen. Ik ben al heel wat jaren lid alleen mijn oude naam is te vindbaar op internet doordat hij hetzelfde is als mijn firmanaam, waardoor ze makkelijk mijn auto kunnen vinden. Ik zal mij deze week opnieuw voorstellen op het forum met foto's:).
Op dit moment wil ik nog niet een heel miltek / akrapovic uitlaatsysteem plaatsen.
Ik lees erg veel over het verwijderen van de middendemper. Heeft iemand dit gedaan en hoe is de resonantie? De golf R is handgeschakeld dus maakt sowieso al meer toeren dan een DSG. Ik zag dat iemand dit op het forum heeft laten doen voor 30 euro. Ik heb een prijsopgaaf gedaan bij DX performance maar die vragen en 350 euro voor

Daarnaast lees ik veel positieve berichten over het verwijderen van de katalysator; zorgt dit naast extra vermogen ook voor meer geluid?
Als laatste zag ik ook op ebay wat setjes te koop staan voor +- 200 euro voor een downpipe. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dit geluid. Volgens mij zit bij deze set ook de rvs pijp om de middendemper te verwijderen. https://www.ebay.com/itm/3-Catless-Turb ... 1438.l9372
Alvast bedankt voor jullie reacties.