RNS510 vraagje
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
RNS510 vraagje
Ik heb de rns 510 met premium telefoonvoorbereiding in mijn wagen zitten, maar kan niet in het verborgen menu komen om de kaartversie te achterhalen van de navigatie dvd.
Heb hem even losgeschroeft om de hw en fw versie te achterhalen.
Op de sticker geeft hij aan dat het de 1TO 035 680 B HW: H11 SW:1100 is.
Nu dus de vraag wie er voor mij het verborgen menu kan unlocken (omg Rotterdam), zodat ik mijn kaartversie kan bekijken en eventueel een nieuwere versie er op kan zetten.
Ook zou ik dan een firmware update willen uitvoeren voor wat nieuwe functies op het apparaat (bv de ondersteuning van grotere SDHC kaarten).
Heb hem even losgeschroeft om de hw en fw versie te achterhalen.
Op de sticker geeft hij aan dat het de 1TO 035 680 B HW: H11 SW:1100 is.
Nu dus de vraag wie er voor mij het verborgen menu kan unlocken (omg Rotterdam), zodat ik mijn kaartversie kan bekijken en eventueel een nieuwere versie er op kan zetten.
Ook zou ik dan een firmware update willen uitvoeren voor wat nieuwe functies op het apparaat (bv de ondersteuning van grotere SDHC kaarten).
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: RNS510 vraagje
Je kunt ook even proberen Setup 5sec inhouden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- staffpride
- Contacteer:
Dat heb ik al geprobeerd, maar kom niet verder als de radio service mode.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Als je door de dealer het servicemenu laat vrijgeven kun je zelf zien welke kaartversie je hebt
Groetjes Tonnie
- staffpride
- Contacteer:
Heb al een medewerker van de dealer hier aan de lijn gehad, maar die wist niet zo goed hoe en wat mbt de rns 510, vandaar mijn vraag hier.
Is er niet iemand van hier met Vagcom die het voor me wil doen, wil dan namelijk ook nog wat andere dingen laten aanpassen.
Bochtenverlichting op de mistlampen bv (indien mogelijk) en zag nog wel wat andere leuke aanpassingen voorbij komen hier op het forum.
Is er niet iemand van hier met Vagcom die het voor me wil doen, wil dan namelijk ook nog wat andere dingen laten aanpassen.
Bochtenverlichting op de mistlampen bv (indien mogelijk) en zag nog wel wat andere leuke aanpassingen voorbij komen hier op het forum.
Het 'hidden-menu' is niet vrijgeschakeld, als je niet verder dan het 2e menuscherm (FM-radio) komt.staffpride schreef:Heb al een medewerker van de dealer hier aan de lijn gehad, maar die wist niet zo goed hoe en wat mbt de rns 510, vandaar mijn vraag hier.
Andere medewerker van de (VW-) dealer spreken. Kennis van een RNS510 zou daar toch wel aanwezig mogen zijn. Het is dan eerder een kwestie van of ze het willen doen.

Zuid-Holland? --> zak af naar Brabant en neem contact op met Adjego (ook actief op dit forum). Hij schakelt je alles vrij, ook wat betreft je verdere instellingen in vagcom/vcds en geeft je prima uitleg.

Gr. Wehoo.

- staffpride
- Contacteer:
Setup knop 20 sec ingedrukt houden.staffpride schreef:Dat heb ik al geprobeerd, maar kom niet verder als de radio service mode.
- staffpride
- Contacteer:
Ben inmiddels "even" bij adjego langsgeweest en mijn menutje komt tevoorschijn!
Gelijk ook even wat andere instellingen laten veranderen
Nogmaals bedankt Ad

Gelijk ook even wat andere instellingen laten veranderen
Nogmaals bedankt Ad

Fijn dat het gelukt is!
Zie dat je een B versie RNS510 hebt met fw1100.
De rns510 zat dan neem ik aan niet standaard in jouw mkvi gti?
In ieder geval kan je je rns510 update naar fw1300 als je de nieuwste B versie firmware wil.
Je kan ook naar hogere firmwares, maar dan maak je er 'softwarematig' een C of hoger van.
De nieuwste kaarten zijn V8.
In ieder geval kan je je rns510 update naar fw1300 als je de nieuwste B versie firmware wil.
Je kan ook naar hogere firmwares, maar dan maak je er 'softwarematig' een C of hoger van.
- staffpride
- Contacteer:
Timvgti schreef:Fijn dat het gelukt is!
Jawel, hij zat er wel standaard in, tussen de pruductiedatum van de rns en de eerste toelating van de wagen zit maar 3 maanden verschil.
Ik zal eens kijken wat de voor en nadelen zijn om hoger als 1300 te gaan, weet nou eigenlijk niet of de golf VI (2009) last kan krijgen van het powerdrain probleem.
Die krijgt géén last van de powerdrain.
Gateway is nieuw genoeg.
Alle vanaf >2008 zijn nieuw genoeg.
Gateway is nieuw genoeg.
Alle vanaf >2008 zijn nieuw genoeg.
- staffpride
- Contacteer:
Ok das dan mooi hè
Gaan we gelijk eens aan de slag. eerst ff VIM proberen aan te zetten 

- staffpride
- Contacteer:
VIM werk nu, is gelijk in 1x gelukt
Verlengsnoer thanx voor de tip, helemaal goed

Verlengsnoer thanx voor de tip, helemaal goed

SW1300 is de laatste officiële firmware voor de B-versies. SW1300 is qua functies gelijk aan SW2720, uitgezonderd de voicecontrol, die niet op de SW1300 aanwezig is. (SW2720 heeft overigens geen NL-voicecontrol).
Gr. Wehoo.

- staffpride
- Contacteer:
Heb nu de 26xx firmware er op gezet, eerste keer ging het bij 80% mis en kon hij niet meer opstarten
.
Heb hem opnieuw gebrand op een cd-r ipv op een dvd-r en toen doorliep hij de update wel feilloos. fiew pfff was ff zweten!
Alles ziet er goed uit en werkt wat beter.
Hij leest nu ook sd(hc) kaarten van boven de 2 gb.
Maar volgens de changelog ( http://www.my-gti.com/1233 ) zou ik nu ook voice control op de navi moeten kunnen geven.

Menutje ziet er het zelfde uit, mis alleen de knop voice tag
Ik heb er een fabriek af microfoon in zitten met bedieningsknop op het stuur en een bedieningsknop in de dakhemel (naast dakbediening). Die werkt nu nog steeds alleen maar met mijn premium carkit.
Heb ik nu nog een extra microfoon nodig of is het ergens een instelling? (vagcom
)
Dan nog een vraagje over mijn kaartversie, die is nu 6672 (als het goed is, is dat v4) kan ik nu gelijk de laatste (v8) er op zetten of moet dat met tussenstappen?

Heb hem opnieuw gebrand op een cd-r ipv op een dvd-r en toen doorliep hij de update wel feilloos. fiew pfff was ff zweten!
Maar volgens de changelog ( http://www.my-gti.com/1233 ) zou ik nu ook voice control op de navi moeten kunnen geven.

Ik heb er een fabriek af microfoon in zitten met bedieningsknop op het stuur en een bedieningsknop in de dakhemel (naast dakbediening). Die werkt nu nog steeds alleen maar met mijn premium carkit.
Heb ik nu nog een extra microfoon nodig of is het ergens een instelling? (vagcom

Dan nog een vraagje over mijn kaartversie, die is nu 6672 (als het goed is, is dat v4) kan ik nu gelijk de laatste (v8) er op zetten of moet dat met tussenstappen?
Wat werkt er nu beter? SW26xx komt de stabiliteit van een B-versie niet ten goede. Voicecontrol is niet NL. Zie ook de 'warnings' op my-gti.com Waarom niet SW1300 (is voor de B-versie) en geeft dezelfde features als SW2720 (uitgezonderd voicecontrol).staffpride schreef:Heb nu de 26xx firmware er op gezet, eerste keer ging het bij 80% mis en kon hij niet meer opstarten.
Heb ik nu nog een extra microfoon nodig of is het ergens een instelling? (vagcom)
Kaartversies en updates, er lopen al draadjes op dit forum:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=1036
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=1261
Gr. Wehoo.

- staffpride
- Contacteer:
Alles werk gewoon goed, merk (nog) geen vreemde dingen. Ben voor de 26xx gegaan ivm het missen van voice control in de 1300 versie.
Las ook geen dingen over dat de stabiliteit slechter werd?? (wat zou dan slechter zijn geworden?)
Mocht ik toch hinderlijke dingen gaan ondervinden, ga ik weer terug.
Ga me nu eens verdiepen in het aan de praat krijgen van de voice control
Las ook geen dingen over dat de stabiliteit slechter werd?? (wat zou dan slechter zijn geworden?)
Mocht ik toch hinderlijke dingen gaan ondervinden, ga ik weer terug.
Ga me nu eens verdiepen in het aan de praat krijgen van de voice control
Niks geen stabiliteitsproblemen!
Heb nu fw2760 op mijn B versie. Werkt in ALLE opzichten perfect.
Zie dan ook nul rede op voor fw1300 te gaan.
Zitten alleen maar nadelen aan fw1300 vs fw27xx, zoals tragere reacties, geen voicentrol, etc.
Zitten alleen maar nadelen aan fw1300 vs fw27xx, zoals tragere reacties, geen voicentrol, etc.
Duidelijk en zeer stellig; gewoon doen dus.Timvgti schreef:Niks geen stabiliteitsproblemen!

Ware het niet dat er legio personen zijn die op deze wijze hun apparaat om zeep hebben geholpen.
Maar zoals altijd: ieders eigen keuze en eigen risico.

Gr. Wehoo.

- staffpride
- Contacteer:
Had het al gedaan, dus keus had ik niet meer
Heb net kaart v7 er op gezet en werkt ook prima nu.
Heb nu alleen nog een lege DL dvd nodig on v8 uit te proberen
we komen er wel met wat hulp....thanx

Heb net kaart v7 er op gezet en werkt ook prima nu.
Heb nu alleen nog een lege DL dvd nodig on v8 uit te proberen

we komen er wel met wat hulp....thanx

- staffpride
- Contacteer:
iemand toevallig nog een linkje met V8 met flitspalen
uiteraard via pb
uiteraard via pb

V8 past ook perfect op een Single Layer, mits je fw27xx of lager hebt.
Dit door de dan nutteloze EDB map te verwijderen.
Heb ik ook gedaan.
Dit door de dan nutteloze EDB map te verwijderen.
Heb ik ook gedaan.
- staffpride
- Contacteer:
Ja las het net ergens, heeft dus geen invloed op de poi en flitscams?
Gaan we dan maar eens proberen zodra ik V8 + flits heb
thanx!
Gaan we dan maar eens proberen zodra ik V8 + flits heb
thanx!
Die map is alleen zinvol bij SW3xxx, nieuwe poi indeling waarbij zelf toevoegen van pois mogelijk is.
Gr. Wehoo.