Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb gisteren de middendemper laten verwijderen bij mijn Golf 7 GTI want ik wou graag wat meer en leuker geluid. Het bevalt goed en het geluid is wat mij betreft echt veel beter zo. Alleen ervaar ik rond 2300ish tot ongeveer 3300 toeren een heel naar gedreun (resonantie??) wat ik heel jammer vind. Ik vroeg mij het volgende af: Is dit normaal? en kan ik hier wat aan doen zonder de middendemper terug te plaatsen of moet ik hier gewoon even aan wennen? Ik las iets over een vernauwing in de einddemper wat meer tegendruk geeft? Ik heb verder het forum nog even doorgelezen maar ik zie vooral dat mensen klagen over resonantie bij de Golf 6 GTI.
grote Smurf schreef: ↑13 dec 2018, 17:01
Krijg je geen foutmelding als de middendemper verwijderd is door een gewone buis?,Bij mijn ex Megane Rs kreeg ik dus wel een foutmelding qua uitstoot
Nee zeker weten van niet. De enige meting die er in het uitlaattraject zit van de Golf is een lambda sensor voor/na de kat. Wat je daarna met je uitlaat doet maakt niks uit.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
grote Smurf schreef: ↑13 dec 2018, 17:01
Krijg je geen foutmelding als de middendemper verwijderd is door een gewone buis?,Bij mijn ex Megane Rs kreeg ik dus wel een foutmelding qua uitstoot
Nee zeker weten van niet. De enige meting die er in het uitlaattraject zit van de Golf is een lambda sensor voor/na de kat. Wat je daarna met je uitlaat doet maakt niks uit.
Ok,genoteerd,kga mij een buis aanschaffen op eBay.uk
E46M3-Sold E39M5-Sold Megane Rs-Sold Golf Gti Mk6-Sold
Golf Mk7 R -346pk-460Nm by PPE-CAI Hg
Ik haat bumperklevers...voor mij .
pasiee schreef: ↑18 nov 2018, 20:49
Ik heb een vacuüm klep voor mijn Middendemper laten maken (cut out) .
Zo kan je of normaal rijden of met veel geluid, zo heb je alleen dat gedreun als je klep openstaat.
Als je wilt kan ik je meer informatie geven of je kan een keer langs komen om het te horen.
Ook hier een klep (zij het elektrisch) maar tussen de midden/eind demper. Moet zeggen erg fraai geluid met klep open, de DSG farts zijn klappen geworden maar eenmaal boven de 100 km/u wordt de bass te zwaar en gaat een klein beetje resoneren, tijd om de klep te sluiten. Ook prettig voor de buren wanneer ik smorgens om 6 uur wegrij dat ie standaard klinkt.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
pasiee schreef: ↑18 nov 2018, 20:49
Ik heb een vacuüm klep voor mijn Middendemper laten maken (cut out) .
Zo kan je of normaal rijden of met veel geluid, zo heb je alleen dat gedreun als je klep openstaat.
Als je wilt kan ik je meer informatie geven of je kan een keer langs komen om het te horen.
Ook hier een klep (zij het elektrisch) maar tussen de midden/eind demper. Moet zeggen erg fraai geluid met klep open, de DSG farts zijn klappen geworden maar eenmaal boven de 100 km/u wordt de bass te zwaar en gaat een klein beetje resoneren, tijd om de klep te sluiten. Ook prettig voor de buren wanneer ik smorgens om 6 uur wegrij dat ie standaard klinkt.