Hallo.
Mijn golf 6 gti valt uit onder het rijden en heeft geen vermogen meer.
Met uitlezen krijg ik foutcodes p0087 druk brandstofrail waarde onplausibel en foutcode 00135 aanpassingsief / sporadische brandstof rail/systeemdruk te laag.
Ik heb mijn brandstof hogedruk stationair gemeten op 40 bar en met gas geven haalt deze niet z'n volledige opbrengst.
Nu heb ik mijn hogedruk pomp vervangen maar het probleem zit er nog steeds in
Nu weet ik dat de hogedruk sensor ook wel eens het probleem kan zijn maar daar kom je zeer slecht bij.
Iemand nog ideeën wat het nog meer kan zijn?
Foutcodes p0087 en 00135
Re: Foutcodes p0087 en 00135
Paulgti schreef:Hallo.
Mijn golf 6 gti valt uit onder het rijden en heeft geen vermogen meer.
Met uitlezen krijg ik foutcodes p0087 druk brandstofrail waarde onplausibel en foutcode 00135 aanpassingsief / sporadische brandstof rail/systeemdruk te laag.
Ik heb mijn brandstof hogedruk stationair gemeten op 40 bar en met gas geven haalt deze niet z'n volledige opbrengst.
Nu heb ik mijn hogedruk pomp vervangen maar het probleem zit er nog steeds in
Nu weet ik dat de hogedruk sensor ook wel eens het probleem kan zijn maar daar kom je zeer slecht bij.
Iemand nog ideeën wat het nog meer kan zijn?
Hoi Paul,
Ik heb een aantal maanden geleden bij een 6 GTI hetzelfde probleem gehad.
Hoeveel Bar haalde je tijdens gas geven in de rail? Deze moet richting de 100 bar gaan.
Bij de GTI waar ik diagnose aan stelde haalde deze de druk niet. De oorzaak bleek de rubberen slang te zijn welke op de toevoer van je hogedruk pomp zit.

Deze om precies te zijn, deze was aan de binnenkant helemaal opgevreten, hierdoor kwamen er stukjes rubber in het hogedruk gedeelte.
Je kunt de slang even loshalen en doorblazen / spuiten. Komen hier dan rubberen stukjes uit, is dit je oorzaak.
Gr Tom
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Foutcodes p0087 en 00135
Bedankt voor je reactie
Ik ga hier zeker naar kijken.
Hebben die stukjes ook het hogedruk gedeelte beschadigd? (dus zou ik dan weer een nieuwe hoge druk pomp moeten kopen?)
Groeten Paul
Ik ga hier zeker naar kijken.
Hebben die stukjes ook het hogedruk gedeelte beschadigd? (dus zou ik dan weer een nieuwe hoge druk pomp moeten kopen?)
Groeten Paul
Re: Foutcodes p0087 en 00135
Paulgti schreef:Bedankt voor je reactie
Ik ga hier zeker naar kijken.
Hebben die stukjes ook het hogedruk gedeelte beschadigd? (dus zou ik dan weer een nieuwe hoge druk pomp moeten kopen?)
Groeten Paul
Graag gedaan! Daar is het forum voor:)
Bij de auto waar ik aan werkte was het hogedruk gedeelte helaas onherstelbaar beschadigd.
Er is toen een nieuwe pomp, injectoren en hogedruk sensor op gegaan. De rail zelf is gereinigd.
Hierna reed de wagen weer als vanouds

Groetjes
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Foutcodes p0087 en 00135
Mijn auto doet het weer.
Ik heb brandstofdruk gemeten op de lagedruk zijde van de hogedruk pomp.
Deze was maar ongeveer 1 bar.
Toen op mijn brandstofpomp in de tank gemeten ook maar 1 bar.
Brandstofpomp in de tank vervangen en nu heb ik een nette druk van 6 bar.
De lagedruk brandstofslang ga ik in de toekomst wel preventief vervangen.
Ik kan eindelijk weer rijden
Ik heb brandstofdruk gemeten op de lagedruk zijde van de hogedruk pomp.
Deze was maar ongeveer 1 bar.
Toen op mijn brandstofpomp in de tank gemeten ook maar 1 bar.
Brandstofpomp in de tank vervangen en nu heb ik een nette druk van 6 bar.
De lagedruk brandstofslang ga ik in de toekomst wel preventief vervangen.
Ik kan eindelijk weer rijden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten