Vanavond met de GTE naar JD Engineering in Lochem geweest. Samen met Jos (JB Autoservice Dieverbrug). Jos heeft gisteren de technische pre-check gedaan. Feitelijk een noodzakelijke stap, omdat je pas de mooiste resultaten krijgt met een technisch perfecte auto.
Er was nog een klant van Jos, met een fraaie Audi A4 2.0 tdi. Deze werd gechipt op de rollenbank. Mooi om te zien hoe vermogen en koppel in de praktijk worden gemeten. 209 pk en ruim 500 Nm leverde de diesel, klant liep met een glimlach door de werkplaats...
Ondertussen werd mijn auto aan de computer gehangen, de bestaande software van benzinemotor, elektromotor en dsg versnellingsbak uitgelezen, aangepast en weer teruggeschreven. Duurt allemaal een tijdje natuurlijk, maar dat gaf mij de gelegenheid de werkplaats te bekijken. De fraaie RS6 van Jeroen Dik stond er weer prachtig bij. Wat een imposante machine...

Na controle en testrit met de GTE namen we afscheid en reed ik naar huis. Wat een verschil :laugh:
Ca. 300 pk en 500 Nm levert de GTE nu. Zoveel kracht heb ik nog niet ervaren in één van mijn eerdere auto's... in één woord indrukwekkend.... Helaas regende het stevig en was het donker op de terugweg, dus ik heb de auto nog niet uitvoerig kunnen testen. Maar even het gaspedaal indrukken en ik zat op de 200 km/uur, dat gaat nu zooo gemakkelijk
Morgen hopelijk droog asfalt, want de voorbanden weten zich op de kletsnatte weg geen raad met zoveel trekkracht.
Al met al een geslaagde operatie, waar ik nog veel plezier van hoop te hebben. Bedankt Jeroen, Mark (JD) en Jos (JB).