Shell V-Power
Shell V-Power
Hallo,
Ik heb een 7,5 GTI performance. Ik tank altijd shell V-Power. Nu lees ik de laatste tijd veel negatieve reacties van mensen dat het rotzooi en niet goed voor je auto is.
Is dit echt waar moet ik v-power blijven tanken of is er een andere voorstel?
Ik dacht namelijk altijd dat v-power heel goed was alleen begin nu beetje te twijfelen.
Misschien dat jullie me kunnen adviseren hierin!
Bedankt alvast.
Ik heb een 7,5 GTI performance. Ik tank altijd shell V-Power. Nu lees ik de laatste tijd veel negatieve reacties van mensen dat het rotzooi en niet goed voor je auto is.
Is dit echt waar moet ik v-power blijven tanken of is er een andere voorstel?
Ik dacht namelijk altijd dat v-power heel goed was alleen begin nu beetje te twijfelen.
Misschien dat jullie me kunnen adviseren hierin!
Bedankt alvast.
- Tino
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Shell V-Power
Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.

De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
Re: Shell V-Power
Ok, dan ga ik voortaan ook maar BP tanken haha. Thanks man!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: Shell V-Power
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
Re: Shell V-Power
Geen tuning, dus weinig last van verkeerde brandstof. wel altijd 98 omdat ik ooit heb gelezen dat de boel hierdoor iets langer schoon blijft. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het voorlopig gewoon betalen. Overigens nooit het verschil gemerkt tussen BP, Shell, Avia of Totall. Niet in verbruik en ook niet in performance.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Re: Shell V-Power
Bij tuners hoor je vaak dat BP Ultimate het beter doet, minder compensatie nodig tegen pingelen.StarSqream schreef: ↑20 apr 2022, 01:51Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
Als het goed is gooit Shell er tevens ethanol in, waar BP dat voor als nog niet doet.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- Tino
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Shell V-Power
Klopt bij tuning betere waardes met BP en Aral 102 

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
- Tino
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Shell V-Power
Brandstoffen test in Auto motor sport twee jaar terug op rollerbank inderdaad minder pingelenStarSqream schreef: ↑20 apr 2022, 01:51Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Shell V-Power
V-Power is meer iets van 97 octaan ofzo terwijl men 98 octaan claimt. Op 98 van de BP zal ie beter presteren.
Re: Shell V-Power
Dat was vroeger het geval. Shell V Power 98 heeft nu een octaangetal van 99.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Shell V-Power
Hé! Heeft niets met schoonhouden te maken. Ook onder 98 is er benzine van mindere kwaliteit. Zeker bij de goedkopere pompen.iz75 schreef:Geen tuning, dus weinig last van verkeerde brandstof. wel altijd 98 omdat ik ooit heb gelezen dat de boel hierdoor iets langer schoon blijft. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het voorlopig gewoon betalen. Overigens nooit het verschil gemerkt tussen BP, Shell, Avia of Totall. Niet in verbruik en ook niet in performance.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Met 98 is het zo dat je meer vermogen kan draaien. Als je gaat tunen is het sowieso aan te raden, van wegen minder kans op kloppen/pingelen door hogere drukken, temperaturen en eerdere ontsteking.
Ik tank nu altijd Esso supreme 98 in België. Bp ligt hier aan de a2 dus dat kost teveel. Merk geen verschil met
BP ultimate 98.
Als ik in Duitsland ben gooi ik er aral ultimate 102 in, loopt ie merkbaar lekkerder op.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Shell V-Power
Hé Visa. Volgens mij is het nog steeds 98. Volgens de website ook.Vissa schreef:Dat was vroeger het geval. Shell V Power 98 heeft nu een octaangetal van 99.
In Duitsland is ie 100 octaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Shell V-Power
Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. 

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Shell V-Power
Boefjes daar bij de ShellVissa schreef:Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten