Pagina 1 van 1

Shell V-Power

Geplaatst: 18 apr 2022, 10:29
door ToufGTI
Hallo,

Ik heb een 7,5 GTI performance. Ik tank altijd shell V-Power. Nu lees ik de laatste tijd veel negatieve reacties van mensen dat het rotzooi en niet goed voor je auto is.

Is dit echt waar moet ik v-power blijven tanken of is er een andere voorstel?

Ik dacht namelijk altijd dat v-power heel goed was alleen begin nu beetje te twijfelen.

Misschien dat jullie me kunnen adviseren hierin!

Bedankt alvast.

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 18 apr 2022, 13:24
door Tino
Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 18 apr 2022, 14:34
door ToufGTI
Ok, dan ga ik voortaan ook maar BP tanken haha. Thanks man!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 20 apr 2022, 01:51
door StarSqream
Tino schreef: 18 apr 2022, 13:24 Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 20 apr 2022, 13:39
door iz75
Geen tuning, dus weinig last van verkeerde brandstof. wel altijd 98 omdat ik ooit heb gelezen dat de boel hierdoor iets langer schoon blijft. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het voorlopig gewoon betalen. Overigens nooit het verschil gemerkt tussen BP, Shell, Avia of Totall. Niet in verbruik en ook niet in performance.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Re: Shell V-Power

Geplaatst: 20 apr 2022, 13:52
door Vissa
StarSqream schreef: 20 apr 2022, 01:51
Tino schreef: 18 apr 2022, 13:24 Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
Bij tuners hoor je vaak dat BP Ultimate het beter doet, minder compensatie nodig tegen pingelen.

Als het goed is gooit Shell er tevens ethanol in, waar BP dat voor als nog niet doet.

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 20 apr 2022, 20:16
door Tino
Klopt bij tuning betere waardes met BP en Aral 102 ;)

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 20 apr 2022, 20:19
door Tino
StarSqream schreef: 20 apr 2022, 01:51
Tino schreef: 18 apr 2022, 13:24 Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
Brandstoffen test in Auto motor sport twee jaar terug op rollerbank inderdaad minder pingelen ;)

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 23 apr 2022, 02:55
door PassatB8TDI
V-Power is meer iets van 97 octaan ofzo terwijl men 98 octaan claimt. Op 98 van de BP zal ie beter presteren.

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 23 apr 2022, 05:32
door Vissa
Dat was vroeger het geval. Shell V Power 98 heeft nu een octaangetal van 99.

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 27 apr 2022, 14:56
door JeroenGTIed35
iz75 schreef:Geen tuning, dus weinig last van verkeerde brandstof. wel altijd 98 omdat ik ooit heb gelezen dat de boel hierdoor iets langer schoon blijft. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het voorlopig gewoon betalen. Overigens nooit het verschil gemerkt tussen BP, Shell, Avia of Totall. Niet in verbruik en ook niet in performance.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Hé! Heeft niets met schoonhouden te maken. Ook onder 98 is er benzine van mindere kwaliteit. Zeker bij de goedkopere pompen.

Met 98 is het zo dat je meer vermogen kan draaien. Als je gaat tunen is het sowieso aan te raden, van wegen minder kans op kloppen/pingelen door hogere drukken, temperaturen en eerdere ontsteking.

Ik tank nu altijd Esso supreme 98 in België. Bp ligt hier aan de a2 dus dat kost teveel. Merk geen verschil met
BP ultimate 98.
Als ik in Duitsland ben gooi ik er aral ultimate 102 in, loopt ie merkbaar lekkerder op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 27 apr 2022, 15:01
door JeroenGTIed35
Vissa schreef:Dat was vroeger het geval. Shell V Power 98 heeft nu een octaangetal van 99.
Hé Visa. Volgens mij is het nog steeds 98. Volgens de website ook.
In Duitsland is ie 100 octaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 27 apr 2022, 15:20
door Vissa
Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. :P

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 27 apr 2022, 15:20
door JeroenGTIed35
Vissa schreef:Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. :P
Boefjes daar bij de Shell


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Shell V-Power

Geplaatst: 30 apr 2022, 03:25
door PassatB8TDI
Vissa schreef: 27 apr 2022, 15:20 Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. :P
In Engeland is het 99. Hier in Nederland is het 98 (op papier).