Hola,
Inmiddels al een paar maanden aan het touren in de GTE.
De auto laad elke keer op tot 38 km. Echter rij ik hier maar ongeveer 25-28 km mee. Dat is natuurlijk erg weinig. Deze kilometers zijn ook niet afhankelijk van de buitentemp. Elke keer geeft ie 38 km aan. Ook al geprobeerd na het lezen dat de kilometer meer of minder zouden aangeven als je verbruikers, zoals climatcontrol/airco/verlichting uit zet. Maar al deze dingen hebben bij mijn auto geen invloed op de alom bekende 38 km. Die natuurlijk veel lager is. De auto heeft 220.000 gereden en voor de rest doe alles het prima. Echter met de huidige werkelijk electrisch gereden kilometers, ben ik voor het laden van die 25 km net zo veel kwijt als benzine. Hier baal ik dus van en hoor graag of ik iets verkeerd doe. Ik laad thuis via stopcontact en op het werk via een laadpaal van Shell.
GTE laadinstellingen
Re: GTE laadinstellingen
Daar valt weinig over te zeggen zonder verdere kennis van de auto. Wellicht is de accu al flink gedegradeerd? Die kun je bijvoorbeeld laten doormeten, zie je ook wel eens filmpjes van op Autoweek. Ligt er natuurlijk sterk aan hoe de vorige eigenaren er mee om zijn gegaan.
Ik rij zelf een BMW 330e, dus ook hybride en haal eigenlijk altijd de 30 kilometer wel volledig elektrisch, fabrieksopgave is 39. Het ligt ook aan je rechtervoet, als ik rustig elektrisch rij dan is mijn range ook vele male groter dan wanneer ik snel optrek.
Als je na het opladen een actieradius aangeeft dan zou dat in theorie gebaseerd moeten zijn op je laatste rijgedrag. Als dat dus niet overeenkomt zou ik haast denken dat je accu niet meer in goede staat is en je Volkswagen dat dus niet goed mee berekend.
Ik rij zelf een BMW 330e, dus ook hybride en haal eigenlijk altijd de 30 kilometer wel volledig elektrisch, fabrieksopgave is 39. Het ligt ook aan je rechtervoet, als ik rustig elektrisch rij dan is mijn range ook vele male groter dan wanneer ik snel optrek.
Als je na het opladen een actieradius aangeeft dan zou dat in theorie gebaseerd moeten zijn op je laatste rijgedrag. Als dat dus niet overeenkomt zou ik haast denken dat je accu niet meer in goede staat is en je Volkswagen dat dus niet goed mee berekend.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 mei 2023, 10:39
- Type auto: mk8 GTE
Re: GTE laadinstellingen
Konnichiwa
Mijn GTE (2021 15000km) rijd redelijk makkelijk de 50km elektrisch, ook een keer een rit van 57km electrisch gehaald met nog 3% lading resterend.
Nu moet ik daar wel aan toevoegen dat ik zeer weinig snelweg kilometers rijd, mijn rit van en naar werk bestaat uit 30km/u, 50km/u, 60km/u en 80km/u wegen en dan rond 35km van en naar huis.
Zoals al aangegeven in de eerdere reactie zou je het in de staat van de accu moeten zoeken en misschien het rijgedrag.
Mijn GTE (2021 15000km) rijd redelijk makkelijk de 50km elektrisch, ook een keer een rit van 57km electrisch gehaald met nog 3% lading resterend.
Nu moet ik daar wel aan toevoegen dat ik zeer weinig snelweg kilometers rijd, mijn rit van en naar werk bestaat uit 30km/u, 50km/u, 60km/u en 80km/u wegen en dan rond 35km van en naar huis.
Zoals al aangegeven in de eerdere reactie zou je het in de staat van de accu moeten zoeken en misschien het rijgedrag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten