vertrouw je waardevolle bezit niet toe aan zomaar een garage

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
iz75
Type auto: Golf MK7 R

vertrouw je waardevolle bezit niet toe aan zomaar een garage

Bericht door iz75 »

Hoi allen,
Na 5 jaar voornamelijk toch te hebben genoten van mijn 2014 Golf R heb ik na 2 jaar een stuk minder plezier besloten om afscheid te nemen. Dat gezegd hebbende zou ik een ieder willen waarschuwen om je auto niet zomaar aan onbekenden over te laten, zelfs niet voor een ogenschijnlijk onschuldige fix.
2 jaar geleden kreeg ik (bij 145.000 km) onterechte signalen over oliepeil onvoldoende (terwijl deze wel op peil was), openen van motorkap werd niet gedetecteerd. De garagehouder heeft de auto grondig onderzocht en heeft nog wat sensoren vervangen maar uiteindelijk wilde hij een auto-electriciën inschakelen. Deze beste meneer heeft vervolgens de ECU van de auto volledig gereset in een poging het onterechte signaal op te lossen.
Lang verhaal kort: Ik ben 4 keer teruggeweest omdat het ontrechte signaa over de oliepeill bleef komen, maar inmiddels ook motorlampje oranje ging branden zonder aanwijsbare oorzaak. Enige dat opgelost was was de detectie van de motorkap.
Intussen ook carterpan eronder uit gehaald en laten controleren op "restjes afval", oliepomp, oliecooler, inlaatspruitstuk en nog meer zaken laten vervangen. Na 6k was oliepeillampje nog altijd aan het branden en ook het motorlampje ging maar niet uit terwijl er volgens de garage geen enkele reden was hiervoor. intussen was ook keyless entry aan bestuurderszijde dood en deden de luidsprekers achterin het niet meer.
Afgelopen week heb ik de auto overgedaan aan de garagehouder. Ik vind het een grote domper, maar moet ook rationeel blijven.
Les voor mij: Laat een ieder die gaat klooien aan je auto eerst eens bewijzen dat hij/zij er werkelijk verstand van heeft.

Ben voorlopig even genezen en ga een gewone gezinsautootje halen met zeer lage km en hele lange garantie. En nee het wordt geen VW.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”