Achteruitrijcamera werkt niet meer / weer

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Robbie
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG

Achteruitrijcamera werkt niet meer / weer

Bericht door Robbie »

Sinds gisterenmiddag werkt de achteruitrijcamera niet meer ,klep gaat wel open en camera komt ook tevoorschijn,maar op de display blijft het beeld zwart,en verspringt na enige tijd op het scherm van de parkeersensoren,misschien heeft iemand dit ook meegemaakt,heb al een afspraak bij de dealer gemaakt dus wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Robbie op 14 feb 2012, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: ACHTERUITRIJCAMERA WERKT NIET MEER

Bericht door MkVI Nmgn »

Misschien door de koud en water ?
Bevroren ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Robbie

Re: ACHTERUITRIJCAMERA WERKT NIET MEER

Bericht door Robbie »

Nee de auto staat binnen,dus dat zal het niet zijn.
Robbie

Re: ACHTERUITRIJCAMERA WERKT WEER

Bericht door Robbie »

Achteruitrijcamera werkt weer,vanmiddag bij de VW dealer in Hellevoetsluis geweest,eerst storingrapport uitgelezen,deze gaf aan dat de software geupdate moest worden,of ik een nieuwe afspraak wilde maken of nog 1.5 uur wilde wachten,ik was toch vrij dus ik wachten,toen kwam de monteur dat alles weer OK was ,ik dacht nu nog de rekening diagnose en kosten voor de update,ik heb er 3 uur gezeten,ik moest afrekenen 22.70 euro rest was rekening VW,HELEMAAL TOP super service bij VPautogroep,ik weer helemaal happy.
Timvgti

Re: ACHTERUITRIJCAMERA WERKT NIET MEER/ WEER

Bericht door Timvgti »

Maar weet je ook wat het uiteindelijk was? Want software update is leuk, maar als je niets veranderd had, dan zou het ook niet ineens zomaar niet meer kunnen werken lijkt me...
Robbie

Bericht door Robbie »

Bij het uitlezen gaf de computer aan wat de storing was n.l. scherm bij ingeschakelde achteruitversnelling op zwart en wat hier bij te doen en dat was de update,dit alles door de dealer gedaan en alles werkt,en dat vind ik het belangrijkste leuke bijkomstigheid is dat er nog wat veranderingen zijn te bespeuren,zoals digitale klok bij uitgeschakeld apparaat en maximium snelheid in beeld van navischerm en er zullen nog wel wat nieuwtjes te bespeuren zijn ,maar deze heb ik nog niet ontdekt,wordt vervolgd.
wehoo

Bericht door wehoo »

Robbie schreef:Bij het uitlezen gaf de computer aan wat de storing was n.l. scherm bij ingeschakelde achteruitversnelling op zwart en wat hier bij te doen en dat was de update,dit alles door de dealer gedaan en alles werkt,en dat vind ik het belangrijkste leuke bijkomstigheid is dat er nog wat veranderingen zijn te bespeuren,zoals digitale klok bij uitgeschakeld apparaat en maximium snelheid in beeld van navischerm en er zullen nog wel wat nieuwtjes te bespeuren zijn ,maar deze heb ik nog niet ontdekt,wordt vervolgd.
Het lijkt mij dan belangrijk om te weten welke sw versie is geupdated en welke sw versie er nu op staat. De mogelijkheden die je beschrijft zijn al bij oudere updates beschikbaar. Het is een "sterk verhaal" dat een werkende cam ineens niet meer werkt en door middel van een sw update weer functioneert. Je zou dan eerder vermoeden dat, als het al in de SW zit, je SW beschadigd was en er dan ook andere functies zijn uitgevallen. Zou te lezen is een hardwareprobleem uitgesloten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Robbie

Bericht door Robbie »

Ik heb er verder geen verstand van ,alles heeft tot afgelopen donderdag gewoon gewerkt,en toen ploseling scherm op zwart(alleen bij achteruitrijcamera )en schakelde dan gelijk naar parkeersensorbeeld,camera kwam gewoon tevoorschijn,ik heb bij het uitlezen gestaan en ook gelezen wat de computer aangaf als oplossing en dat was updaten met laatste nieuwe versie (volgens de monteur SW 1300 ) ,hij het doet gelukkig weer en maar hopen dat het zo blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”