Torrents
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Torrents
He mensen , ik heb een nieuwe laptop eindelijk eentje met dvd brander
en ben me de laatste paar dagen nog eens bezig het houden met torrents . Heb het programma u torrent maar ik kan geen goede sites vinden waar ik nieuwe films kan downloaden tot nu toe de enige waar ik een beetje resultaat heb behaald is Piratebay en isohunt . Nu de vraag welke site gebruiken julie ??

Re: Torrents
No Torrents ----> too slow.Chris5gti schreef:He mensen , ik heb een nieuwe laptop eindelijk eentje met dvd branderen ben me de laatste paar dagen nog eens bezig het houden met torrents . Heb het programma u torrent maar ik kan geen goede sites vinden waar ik nieuwe films kan downloaden tot nu toe de enige waar ik een beetje resultaat heb behaald is Piratebay en isohunt . Nu de vraag welke site gebruiken julie ??

Gr. Wehoo.

- Chris5gti
wat is use net ?Heb hier weinig ervaring mee.. 

- Chris5gti
heb t effe opgezocht maar je ot betalen om je aan te melden 

Usenet = nieuwsgroepen. Toegang via o.a. Ziggo(-nieuwsgroepen). Via de providers is de toegang beperkt in tijd, download en datagegevens. Kortom niet zinvol. Daarom wordt vaak gebruik gemaakt van payservers. (betaaldiensten). Deze bieden toegang tot de totale nieuwsgroepen (usenet), beperken niet in tijd en data. Uiteraard afhankelijk van het abonnement bij deze payservers.Chris5gti schreef:wat is use net ?Heb hier weinig ervaring mee..
Info:
http://www.binaries4all.nl/beginners/
http://www.binaries4all.nl/payservers/
Gr. Wehoo.

Nee hoor, bij Ziggo heb je gratis toegang tot de nieuwsgroepen, wel met de hierboven genoemde nadelen.Chris5gti schreef:heb t effe opgezocht maar je ot betalen om je aan te melden
De rest kost inderdaad geld.
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
Ik heb geen ziggo meer maar internet van online nu .. Kan ik hier dan ook een programma downloaden ofzo voor films of muziek te kunnen downloaden ? Snap effe niet helemaal hoe het nu bedoeld word ok het heeft wel veel voordelen zo te zien maar wat moet ik doen om te kunnen downloaden of gaat het alleen gratis als je ziggo hebt ?
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Wehoo, Download je ook via spotnet?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Online Nu is dacht ik een onderdeel van T-Mobile. Ik weet niet of dit pakket toegang geeft tot de nieuwsgroepen. Bij deze vaak goedkope pakketten heb je wellicht een dowloadlimiet. Ga je boven deze limiet rekenen ze flink wat kosten voor het meerdere.Chris5gti schreef:Ik heb geen ziggo meer maar internet van online nu .. Kan ik hier dan ook een programma downloaden ofzo voor films of muziek te kunnen downloaden ? Snap effe niet helemaal hoe het nu bedoeld word ok het heeft wel veel voordelen zo te zien maar wat moet ik doen om te kunnen downloaden of gaat het alleen gratis als je ziggo hebt ?
Om films te downloaden (dvd = 4,5 Gb of meer als je bluray kwaliteit wilt) heb je een snelle internetverbinding nodig, met een grote downloadcapaciteit. Kijk maar eens bij Eweka.nl. Dat is een payserverdienst. De kosten ervan heb je zelf in de hand; je koopt credits (=toegangsdagen).
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
Ik weet eerlijk gezecht niet wat en of k een limiet heb ik heb dat middelste pakket omdat ik toch geen snellere verbinding krijg ivm oude bekabeling hebben ze me verteld .. ik heb met torrents meestal 1 MB per sec .. dus zon film duurt dan bijna een uur .. maar hoe kom ik erachter of kan ik testen of ik toegang heb tot nieuwsgroepen?
Ja en nee.MKV Nmgn schreef:Wehoo, Download je ook via spotnet?

Ja omdat ik spotnet als een van de "zoekmachines" gebruik. Spotnet is niet alles omvattend en geeft niet alles weer. Doorzoekt niet alle usenetgroepen. Maar is wel een leuke aanvulling.
Nee, ik gebruik niet de downloadfunctie van Spotnet. Te langzaam en niet te beheren.
Ik gebruik verschillende "zoekmachines", een zeer snelle internetverbinding, payserver en newsleecher.

(en ben daar zeer tevreden mee, maar e.e.a. is niet gratis).
Gr. Wehoo.

Die hele handel loopt via ADSL. En dat heeft een max. van 20Mb/sec. Maar alleen als je direct naast de centrale zit. Iets verder zakt de snelheid flink in. Alle beloofde snelheden worden niet gehaald. Relatief duur en downloaden van films kun je vergeten. Beetje kwaliteitfilm (in technisch opzicht en niet in interesse-opzicht) duurt al veel te lang, waardoor de provider je ervan afgooit. Datalimiet is op te zoeken in de voorwaarden. (wel belangrijk om te weten).Chris5gti schreef:Ik weet eerlijk gezecht niet wat en of k een limiet heb ik heb dat middelste pakket omdat ik toch geen snellere verbinding krijg ivm oude bekabeling hebben ze me verteld .. ik heb met torrents meestal 1 MB per sec .. dus zon film duurt dan bijna een uur .. maar hoe kom ik erachter of kan ik testen of ik toegang heb tot nieuwsgroepen?
Limburg (althans in mijn gedeelte) wordt "platgegooid" met aanbieders van glasvezel. Met een max. capaciteit van 500Mb/sec.
En die snelheid wordt echt gehaald. Althans tot aan je voordeur, tenzij je je interne netwerk flink aanpast.
Ziggo (kabelaar) zit al op max. 120Mb/sec. en ook deze snelheid is (bijna) altijd beschikbaar. Een HD- Bluray filmpje komt op die wijze (met payserver) binnen 15 minuten binnen. Maar ook Ziggo heeft downloadbeperkingen, behalve in hun duurste pakket; daarvoor geldt een onbeperkte download.
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
Ja hier hebben we nog geen glasvezel en ik kan wel het duursta abo pakken maar er komt toch niet meer doorheen hier .. ze verpreken idd veel maar komt niks van dus nieuwsgroepen is dan voor mij geen optie als ik het goed begrijp toch ?
Als je provider het aanbiedt, gewoon eens proberen. Dat kost niets. Je merkt vanzelf welke downloadsnelheid je ontvangt en of dit toereikend is. Ik denk dat dit tegenvalt. Niet om reclame voor Ziggo te maken, maar vergelijk hun pakketten maar eens met de ADSL aanbieders. Kijk ook eens naar de complete pakketten; ik neem aan dat je ook tv hebt.Chris5gti schreef:Ja hier hebben we nog geen glasvezel en ik kan wel het duursta abo pakken maar er komt toch niet meer doorheen hier .. ze verpreken idd veel maar komt niks van dus nieuwsgroepen is dan voor mij geen optie als ik het goed begrijp toch ?
Tip: zoek op of je provider toegang tot de nieuwsgroepen biedt, zo ja, welke instellingen (adressen) je moet hebben.
Download Spotnet (http://www.spot-net.nl/), geef in spotnet bij de instellingen de gegevens van je provider in en je kunt downloaden. Dit is wel beperkt maar misschien voldoet het (voorlopig) aan je behoefte.
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
Ik heb nu spotnet geinstaleerd en de instellingen ingegeven maar de instelling van poort en verbinding is volgens mij fout en kan nergens vinden wat het moet zijn 

Zomaar even vanuit onderweg.Chris5gti schreef:Ik heb nu spotnet geinstaleerd en de instellingen ingegeven maar de instelling van poort en verbinding is volgens mij fout en kan nergens vinden wat het moet zijn

Je eigen gebruikersnaam en wachtwoord, poortinstellingen niet veranderen.
Gr. Wehoo.

- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Even voor de volledigheid het is Mbit. 500mbit of 120Mbit levert ongeveer 50 of 12 mb/s download snelheid.
Via Cat5E of Cat6 interne lankabels kun je dit makkelijk tot aan je pc krijgen
ohja moet je wel gigabit lan aansluiting hebben. Iedere moderne pc van max 3 jaar oud heeft dit wel.
@TS Chris. Als je toch torrents wilt gebruiken kijk dan eens op torrentz.com. Dit is een zoekmachine die in alle populaire torrent sites zoekt.
Groet, René
Via Cat5E of Cat6 interne lankabels kun je dit makkelijk tot aan je pc krijgen

@TS Chris. Als je toch torrents wilt gebruiken kijk dan eens op torrentz.com. Dit is een zoekmachine die in alle populaire torrent sites zoekt.
Groet, René
- Chris5gti
hellaas werkt het nog steeds niet krijg de melding : The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)
Probeer eens news.online.nlChris5gti schreef:hellaas werkt het nog steeds niet krijg de melding : The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
hellaas werkt die ook niet .. 

Dan zit het niet in de server adressering, maar in je spotnet instelling. Kijk of zoek eens op spotnet en t-mobile. Ik zal straks eens zoeken bij t-mobile, zit nu onderweg met de Ipad.Chris5gti schreef:hellaas werkt die ook niet ..
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
maar ik heb online he ik weet niet of het dan hetzelfde is als t mobile .. er is ook een spotnet forum zag ik net ..
- Chris5gti
hellaas niet heb poort 119 en verbindingen 4 maar krijg altijd dezelfde melding 

Ik lees ergens dat online.nl van NewsXs is. En het serveradres daarvan is news.newsxs.nl
Gr. Wehoo.