Forge intake

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Heren,

Ik heb op mijn mk5 gt een Forge air intake geplaatst. Ik heb op internet een How-to gevonden
van de montage van die kit. Hierbij werd de lucht aanvoer slang naar de mistlamp geleid. Ik heb een dicht
mistlamp rooster, dus koude lucht komt er niet veel denk ik. Is het verstandig dat ik de slang eraf laat, zo kan er wel sneller regen en beestjes in het filter komen en levert dit geen schade dan?Op onderstaande fotos is het wat beter te zien.

Afbeelding
Afbeelding


Gr Jeffrey
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Forge intake

Bericht door Herman »

Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Forge intake

Bericht door Verlengsnoer »

Als je hem op het rooster zou aansluiten dan heb je het forge wintake idee:
http://uspmotorsports.com/product_info. ... ts_id=1243

Maar zoals hij hem hebt ken ik hem Niet van forge.
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Verlengsnoer schreef:Als je hem op het rooster zou aansluiten dan heb je het forge wintake idee:
http://uspmotorsports.com/product_info. ... ts_id=1243

Maar zoals hij hem hebt ken ik hem Niet van forge.
Ik heb geen gti voorbumper, maar een jetta. Die roosters zijn voor zover ik weet niet
In een open rooster te verkrijgen. Een bak maken en erop aansluiten is idd een idee. Geeft dit dan
Geen problemen met regen en beestjes wat erin komt.

Gr jeffrey
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge intake

Bericht door MkVI Nmgn »

ik heb zelf een Forge Twintake
Heb totaal nergens geen last van.
Vliegen,Regen enzovoort heb alles al mee gemaakt totaal geen problemen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Forge intake

Bericht door Vince82 »

_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Forge intake

Bericht door Verlengsnoer »

@vince: dat is inderdaad de wintake!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge intake

Bericht door Edition30 »

Lijkt mij dat de lucht die wordt aangezogen aardig wordt afgeremd door de flexibele slang (ribbels en bochten). Een Wintake van Forge haalt direct zijn lucht bij de voorkant vandaan.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Edition30 schreef:Lijkt mij dat de lucht die wordt aangezogen aardig wordt afgeremd door de flexibele slang (ribbels en bochten). Een Wintake van Forge haalt direct zijn lucht bij de voorkant vandaan.
Ja dat klopt, daarom ook mn vraag daarover. Zoals ik het nu bekijk moet dit geen problemen geven bij regen en beestjes..hoevaak moet ik het filter reinigen dan en hoe???

Gr jeffrey
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge intake

Bericht door Edition30 »

MK5-Driver schreef:
Edition30 schreef:Lijkt mij dat de lucht die wordt aangezogen aardig wordt afgeremd door de flexibele slang (ribbels en bochten). Een Wintake van Forge haalt direct zijn lucht bij de voorkant vandaan.
Ja dat klopt, daarom ook mn vraag daarover. Zoals ik het nu bekijk moet dit geen problemen geven bij regen en beestjes..hoevaak moet ik het filter reinigen dan en hoe???

Gr jeffrey
Oké, maar kan je dan niet de aansluiting gebruiken die Forge zelf levert bij de Wintake (dus de scoop waarmee je de Wintake aansluit op de voorkant van de auto). Hierdoor wordt de luchtstroom wel beter.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Edition30 schreef:
MK5-Driver schreef:
Edition30 schreef:Lijkt mij dat de lucht die wordt aangezogen aardig wordt afgeremd door de flexibele slang (ribbels en bochten). Een Wintake van Forge haalt direct zijn lucht bij de voorkant vandaan.
Ja dat klopt, daarom ook mn vraag daarover. Zoals ik het nu bekijk moet dit geen problemen geven bij regen en beestjes..hoevaak moet ik het filter reinigen dan en hoe???

Gr jeffrey
Oké, maar kan je dan niet de aansluiting gebruiken die Forge zelf levert bij de Wintake (dus de scoop waarmee je de Wintake aansluit op de voorkant van de auto). Hierdoor wordt de luchtstroom wel beter.
Dit is een set die speciaal voor de 1.4 tsi 170 pk is. Ik kreeg er geen scoop bij geleverd maar een lange geribbelde slang die naar mn mistlamp gelegd moet worden. Ik ga zsm achter zo'n scoop aan, anders maak ik er zelf 1.

Hoevaak en hoe moet ik dat filter reinigen??

Gr jeffrey
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Hoevaak moet dit filter gereinigd worden en hoe moet ik het reinigen?

Gr Jeffrey
Gebruikersavatar
Tim240
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 mei 2012, 17:20
Type auto: Golf MK5 GTI LE 240

Re: Forge intake

Bericht door Tim240 »

Hey Jeffrey,

Als ik jou was zal ik het gewoon het onderhouds interval van je boekje aanhouden. Dacht dat dat om de 30000 was, maar weet niet zeker. Ja kan natuurlijk tussendoor ff checken hoe hij ervoor staat.

Voor het reinigen weet ik niet precies. Ik weet dat K&N speciale reinigings kitjes verkoopt om de luchtfilter weer helemaal schoon te maken.

Misschien kan je op de site van forge wat vinden.
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge intake

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik zag dat je een rooster zocht voor je auto die open was ik verkoop toevallig ook tropenroosters,
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ter#p31431
Voorbeeld van het rooster onder mijn auto..
(Voor interesse even een Privé bericht sturen)
ze lijken dicht maar zit een plastic kapje achter die kun je eraf klikken en de rechterkant zit er ook één ook die kun je er ook zo af klikken
Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Forge intake

Bericht door Chris5gti »

maar dan moet die ook de gril en het midelste rooster vervangen omdat bij een GT andere roosters erin zitten .. En ja bij een Twintake is het principe iets anders ik zou de slang inkorten en achter de gril leggen daar komt genoeg verse lucht ..
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Chris5gti schreef:maar dan moet die ook de gril en het midelste rooster vervangen omdat bij een GT andere roosters erin zitten .. En ja bij een Twintake is het principe iets anders ik zou de slang inkorten en achter de gril leggen daar komt genoeg verse lucht ..
Dat klopt chris. Ik heb andere roosters + chrome jetta chrille. Ik ga niet alles vervangen want wil
Geen gti look a like zijn. ( zijn dr namelijk al genoeg )
Ik heb nu de slang eraf gelaten zodar het filter meteen verse lucht aangevoerd krijgt vanuit De orginele lucht inlaat voor het orginele luchtfilter. Gister het filter ff visueel schoongemaakt met een doekje.
Er zaten toch een paar vliegjes in.

Toch bedankt voor je aanbod tonnie!

Gr Jeffrey
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge intake

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb zelf ook nog een complete Gt front met alle roosters voor de winter look
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

Omdat niemand van hier de juiste manier weet om een Forge luchtfilter te reinigen heb ik een mailtje gestuurd naar Forge zelf. Met dit als resultaat

· Remove the filter element from its housing by undoing the screws holding on the plastic end caps both ends of the filter housing.

· Completely immerse the filter element in a bucket containing a warm soapy solution, similar to the mixture you might use to clean household crockery/dishes. Do not use corrosive materials like bleach or peroxide as these will damage the filter element.

· Using a soft bristled brush gently brush away any visible debris/dirt. Do not use a wire brush!

· Once you have cleaned away most of the visible dirt and dust particles the filter element should be immersed in clean warm water ensuring all soap residue is removed.
· The actual cleaning process should take no longer than 5 minutes.

· Place the filter element in a warm dry place and ensure it is completely dry before refitting to the filter housing

En voor de mensen die geen engels kunnen:

· Verwijder het filterelement uit zijn behuizing door het losdraaien van de schroeven op de kunststof eindkappenaan beide uiteinden van het filterhuis.

· Dompel het filter element volledig onder in een emmer met een warme zeepoplossing, vergelijkbaar met het mengsel die je gebruikt om huishoudelijke servies / borden schoon te maken. Gebruik geen bijtende stoffen zoals bleekwater, peroxide of iets wat hierop lijkt. Deze zullen het filterelement beschadigen.

· Gebruik een zachte borstel en verwijder voorzichtig zichtbaar vuil / vuil. Gebruik geen staalborstel!

· Als je het gereinigd heb en het grootste deel van de zichtbare vuil-en stofdeeltjes verwijderd heb. Het filterelement onderdompelen in schoon warm water en zorgen dat alle zeepresten verwijderd zijn.

· Het reinigingsproces niet langer laten duren dan 5 minuten.

· Plaats het filterelement in een warme droge plaats en zorg ervoor dat het volledig droog is voor je het terugplaatst op het filterhuis


Dit geld dus ook voor de Twintake lijkt me!

Groet Jeffrey
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge intake

Bericht door MkVI Nmgn »

Srry had niet gelezen dat je erom vroeg!
Heb de originele gebruik aanwijzing van forge daar staat het dus ook in :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Forge intake

Bericht door JeffreyED30 »

MKV Nmgn schreef:Srry had niet gelezen dat je erom vroeg!
Heb de originele gebruik aanwijzing van forge daar staat het dus ook in :P
Geen probleem. Nu hebben anderen ook de info over het schoonmaken..

Groet Jeffrey
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten