Voor mijn prive kilometers ben ik op zoek naar een leuke, snelle auto. Door de weeks rij ik in een diesel en mijn vrouw in een Corsa automaat. Die auto wordt al wat ouder en ik wil prive in een leukere auto rijden dus ben ik op zoek naar wat anders. Aangezien mijn vrouw er dagelijks mee gaat rijden moet het een automaat worden. Het is een tweede auto voor zo'n 10.000KM per jaar dus wil het niet te gek maken.
Een Abarth valt buiten de boot omdat het geen automaat heeft, de Polo GTI vind ik nog te duur met DSG. Met mijn VW achtergrond heeft mijn voorkeur zodoende een Golf 5 GTI.
Op internet staat natuurlijk genoeg leuks te koop maar wellicht dat er iemand zijn Golf wilt inruilen, iemand kent die hem wilt verkopen, etc. Dan is makkelijker te achterhalen of de auto van een liefhebber is geweest en kan meer opleveren dan inruil (win-win). Andere tips zijn ook welkom

Wat zoek ik:
- Golf 5 GTI
- DSG
- bouwjaar vanaf 2006
- max 130.000 KM, voorkeur <100.000
- maakt niet uit of de auto een JD chip heeft (anders laat ik het daar alsnog doen)
- liefste zo stock mogelijk qua uiterlijk
- voorkeur voor een 5 deurs voor de kleine, 3 deurs schiet ik niet gelijk af
- bekleding geen voorkeur, stof of leer beide goed
- velgen maakt niet echt uit
- kleur liefste zwart, blue graphit. Andere kleur is overheen te komen
Eventuele opties maar niet verplicht (++ = graag, + = zou mooi zijn):
- automatische dimmende binnenspiegel ++
- multi functioneel stuurwiel ++
- automatische airco +
- carkit +
- PDC +
- panorama dak +
Prijs: tot €16.000, uiteraard afhankelijk van staat/onderhoud/opties/etc
Ben erg benieuwd of iemand op het punt staat zijn GTI te verkopen of een goede tip heeft