Geschokt door gewicht
Geschokt door gewicht
Tijdje terug de gti met volle tank
Even op de weegbrug gezet op me werk.
Ed 30 Dsg 3 deurs, 1420 kg.
Geen kat geen mid demper,
dit viel mij toch even flink tegen.
Ik weet elke weegbrug wijkt af.
Jullie wel eens de gti gewogen?
De remmen zijn wel stukje zwaarder als de orginele.
Echter de 19 inch wielen weer lichter als de orginelr
Even op de weegbrug gezet op me werk.
Ed 30 Dsg 3 deurs, 1420 kg.
Geen kat geen mid demper,
dit viel mij toch even flink tegen.
Ik weet elke weegbrug wijkt af.
Jullie wel eens de gti gewogen?
De remmen zijn wel stukje zwaarder als de orginele.
Echter de 19 inch wielen weer lichter als de orginelr
Re: Geschokt door gewicht
BASK04 schreef:Tijdje terug de gti met volle tank
Even op de weegbrug gezet op me werk.
Ed 30 Dsg 3 deurs, 1420 kg.
Geen kat geen mid demper,
dit viel mij toch even flink tegen.
Ik weet elke weegbrug wijkt af.
Jullie wel eens de gti gewogen?
De remmen zijn wel stukje zwaarder als de orginele.
Echter de 19 inch wielen weer lichter als de orginelr
zo raar is dat toch niet? je auto weegt ongeladen 1350 kilo. 55 liter brandstof is 1405 kilo. hou je nog 15 kilo over aan remmen etc. RVS is volgens mij ook een stuk zwaarder dan een standaard uitlaat.
vind het totaal niet gek hoor. die 1420 kilo
Re: Geschokt door gewicht
Dat klopt ook wel.
Maar ik vind het 400kg te zwaar
Vooral met tussenacceleratie en remmen zou
N 400 kg minder wel fijn zijn
Maar ik vind het 400kg te zwaar

Vooral met tussenacceleratie en remmen zou
N 400 kg minder wel fijn zijn
Re: Geschokt door gewicht
Dan word het zitten op een sinasappelkistje 

Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Geschokt door gewicht
geloof me. dat wil je niet hoor. Heb hier voor een Ibiza gehad met dik vermogen. ging zeker hard. mijn 340 pk golf is echt niet sneller van 0 naar 100.
maar de auto was heel erg zoekerig en reed stukken minder, heeft het met het gewicht te maken.
maar de auto was heel erg zoekerig en reed stukken minder, heeft het met het gewicht te maken.
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Geschokt door gewicht
55 ltr benzine, 5 liter moterolie, remolie koelvloeistof, stuurbekr. Olie, koelmedium airco, 5 ltr ruitensproeier vloeistof, vloermatten radio+speakers en vergeet vast nog wel iets.
Olie/benzine is trouwens geen kg per liter, maar lichter. Drijft op water
Olie/benzine is trouwens geen kg per liter, maar lichter. Drijft op water

Re: Geschokt door gewicht
Bedoel dat t voor zon kleine auto veel te zwaar is.
Volvo v50 diesel op dezelfde weegbrug 1380.
is n heel stukje meer auto
Volvo v50 diesel op dezelfde weegbrug 1380.
is n heel stukje meer auto
Re: Geschokt door gewicht
staffpride schreef:55 ltr benzine, 5 liter moterolie, remolie koelvloeistof, stuurbekr. Olie, koelmedium airco, 5 ltr ruitensproeier vloeistof, vloermatten radio+speakers en vergeet vast nog wel iets.
Olie/benzine is trouwens geen kg per liter, maar lichter. Drijft op water
Om lekker te rekenen dichtheid (density) van benzine is ongeveer 0.74 kg/m3. Bij brandstoffen wordt er meestal gerekent met liters bij 15 graden, dit komt overeen met 1m3. Dus je mag zeggen dat benzine ongeveer 0.74kg per liter weegt (als de brandstof 15graden is dan).
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 15 gasten