Goeienavond allemaal ,
Ik ben nieuw op dit forum .. Heb sinds kort een Golf 5 GTI , nu begint men koppeling te slippen!
Vooral in 5e versnelling tegen 120 - 130 km/h bij het optrekken.
Koppeling vervangen doe ik zelf op men werk , maar vroeg me af of iemand een goeie oplossing weet , ga namelijk geen originele koppeling steken.
Auto is gechipt bij jd engineering +-250 pk .. Hij heeft nu dus 56000 km en de koppeling begint al te slippen! Kan zijn dat de vorige eigenaar voet veel op koppeling had staan natuurlijk maar dat weet ik niet zeker.
Ben dus op zoek naar een andere koppeling en een ander vliegwiel , liefst geen 2 massa vliegwiel .. Geen koperen koppeling want hij moet toch wat comfortabel blijven op lage toeren ook.
Suggesties en ervaringen zijn altijd welkom!
Mvg.
Koppeling + vliegwiel GTI
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: Koppeling + vliegwiel GTI
Spons schreef:Goeienavond allemaal ,
Ik ben nieuw op dit forum .. Heb sinds kort een Golf 5 GTI , nu begint men koppeling te slippen!
Vooral in 5e versnelling tegen 120 - 130 km/h bij het optrekken.
Koppeling vervangen doe ik zelf op men werk , maar vroeg me af of iemand een goeie oplossing weet , ga namelijk geen originele koppeling steken.
Auto is gechipt bij jd engineering +-250 pk .. Hij heeft nu dus 56000 km en de koppeling begint al te slippen! Kan zijn dat de vorige eigenaar voet veel op koppeling had staan natuurlijk maar dat weet ik niet zeker.
Ben dus op zoek naar een andere koppeling en een ander vliegwiel , liefst geen 2 massa vliegwiel .. Geen koperen koppeling want hij moet toch wat comfortabel blijven op lage toeren ook.
Suggesties en ervaringen zijn altijd welkom!
Mvg.
Is wel heel erg snel 56000km en koppeling er bijna uit,
En Sachs heeft een performers koppeling die op het originele vliegwiel kan,
Of je neemt een Luk vliegwiel met een Sachs koppeling
Hier wat voorbeelden.
http://www.verstaerkte-kupplung.de/cata ... 936c279c40
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Heb zelf ook de Sachs SRE koppeling met het originele vliegwiel 2-delig dus.

De mijne heeft de 65.000 ook niet gehaald, slipte als een gek leek wel constante aquaplaningMKV Nmgn schreef: Is wel heel erg snel 56000km en koppeling er bijna uit,

Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Zelf deed ik het zo slecht nog niet dan lijkt me; koppeling ging heen op 89dznd km 

- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Hier ook een SACHS SRE koppeling. Bij 44.000KM en sinds 1.500km stage 2 tuning. 

-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Op 130.000 vervangen sachs kit.
Als die het nu nog eens zo lang kan uithouden zijn we wel bij een ander verhaal denk ik
Als die het nu nog eens zo lang kan uithouden zijn we wel bij een ander verhaal denk ik

V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Afkloppen hier; 2.0tfsi met 444nm, 145.000km en nog originele koppeling nergens last van 

Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)