hou nauw komt de snelheidsindex op een band!
hou nauw komt de snelheidsindex op een band!
hou nauw komt de snelheidsindex op een band?
Ik heb een set winterbanden waar een letter H op staan. Dat betekend dat de maximum snelheid van dit setje banden 210 Kilometer per uur bedraagt.
Is dit dan grof geschat? of mag je hier absoluut niet harder mee rijden dan 210? of komt het niet zo nou en zou ik er bv 10% boven mogen zitten?
of moet ik die zien als conti belastend vermogen? dus dat ik niet 15 min lang boven de 210 mag rijden maar bv wel even 250 man rijden en daarna weer afzakken naar 210?
ik kan hier weinig over vinden namelijk.
Ik heb een set winterbanden waar een letter H op staan. Dat betekend dat de maximum snelheid van dit setje banden 210 Kilometer per uur bedraagt.
Is dit dan grof geschat? of mag je hier absoluut niet harder mee rijden dan 210? of komt het niet zo nou en zou ik er bv 10% boven mogen zitten?
of moet ik die zien als conti belastend vermogen? dus dat ik niet 15 min lang boven de 210 mag rijden maar bv wel even 250 man rijden en daarna weer afzakken naar 210?
ik kan hier weinig over vinden namelijk.
Re: hou nauw komt de snelheidsindex op een band!
ik denk dat je niet harder mag rijden dan de max snelheid (jou voorbeeld dus 210km/u)
ik heb zelf ook winterbanden Pirelli"s 205 50? 16' ook H (advies volkswagen)
heb daar afgelopen winter 210(op de klok) me gereden nou dat wil je niet hoor alsof je op eieren rijd!
mvg lex
ik heb zelf ook winterbanden Pirelli"s 205 50? 16' ook H (advies volkswagen)
heb daar afgelopen winter 210(op de klok) me gereden nou dat wil je niet hoor alsof je op eieren rijd!
mvg lex
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
ik rij zelf met Continental TS810 Banden met de maat 225/45/17. vorige winter in Duitsland ook 210 gereden en dat ging zonder problemen. auto gedroeg zich prima met deze banden. echter durf ik er niet veel harder mee te gaan.
oke maar jou banden zijn 225 en 17' dat zal dan beter gaan, maar met 205 16' is het echt een stuk minder. Bij normaal gebruik tot max 160km/h is de wegligging/remmen gewoon goed daarboven neemt het vertrouwen(bij mij) snel af.
mvg lex
mvg lex
Mvg Lex
Ik heb dunlop's SP 3D H als winterbanden 16inch,eerste ritje met de gti op de autobahn had ik 270 aangetikt,geen problemen gehad.
Groetjes Jordi.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Als je een keer 220 of 230 rijd is geen probleem
Maar als je een lang stuk over de 210 gaat rijden is er kans op een breuk in het canvas en dan kun je een klapband krijgen,
Heb een keer een stuk op Discovery gezien over die snelheid indicaties
Maar als je een lang stuk over de 210 gaat rijden is er kans op een breuk in het canvas en dan kun je een klapband krijgen,
Heb een keer een stuk op Discovery gezien over die snelheid indicaties

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Haha heb afgelope rit naar Oostenrijk niet onder de 210 gereden!
Maar goed, ik rijdt op continentals 225/40-18 en dan V 92! Dat is tot 240, maar heb aantal keer 260+ gereden! Dus denk dat je het niet constant moet doen maar er een aantal keer overheen gaan zal geen kwaad kunnen( er zit ook een veiligheidsmarge ingebouwd)
Maar goed, ik rijdt op continentals 225/40-18 en dan V 92! Dat is tot 240, maar heb aantal keer 260+ gereden! Dus denk dat je het niet constant moet doen maar er een aantal keer overheen gaan zal geen kwaad kunnen( er zit ook een veiligheidsmarge ingebouwd)
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Heb met mijn oude 16" stalen velgen ook de 260 aangetikt. Maar inderdaad zoals er al een paar zeggen, je moet niet continue boven je max zitten. Maar even "aantikken" lijkt mij geen probleem!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Zie wel dat jullie de grens ruim hebben overschreden
maar het liefst zie ik harde feiten.
Denk wel dat je het niet te bont moet maken zoals MKV Nmgn al zegt.

Denk wel dat je het niet te bont moet maken zoals MKV Nmgn al zegt.