Hoi allemaal,
Inmiddels ruim 5000km verder en slechts 2 aandachtspuntjes opgemerkt.
Als ik de auto laat voorgloeien en daarna start wil hij soms niet meteen aan slaan, als ik dan de sleutel uit het contact haal en terug opnieuw start gaat hij wel aan maar gaat er naast het pictogram van de cruisecontrol een uitroepteken branden, er komt echter geen melding op het scherm en tijdens het uitlezen geeft hij ook geen fouten aan. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Voor de rest niets te klagen en echt een super lekkere auto.
Het gaat om een passat variant 2.0tdi dsg met motorcode BKP
Slecht aanslaan passat 3c 2.0tdi dsg
Slecht aanslaan passat 3c 2.0tdi dsg
Laatst gewijzigd door Maikie op 21 dec 2012, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slecht aanslaan passat 3c 2.0tdi dsg
Sinds deze week komt het 's ochtends weleens voor dat hij moeilijk rond gaat ( alsof de accu bijna leeg is ), de auto slaat dan ook niet aan. Bij het nogmaals uitzetten van het contact en opnieuw proberen gaat hij al wat sneller rond maar slaat dan soms nog steeds niet aan. Als ik het dan vervolgens nog een keer doe slaat hij wel snel aan.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? De accu is vorig jaar pas vervangen dus lijkt me sterk dat die nu al kapot is.
Ik rij wel heel de week korte afstanden +- 10km per keer hierdoor zou het misschien kunnen zijn dat de accu niet voldoende bij kan laden, maar het gekke is dat hij de dag erop soms wel meteen snel rond gaat.
Zouden de gloeibougies weg kunnen zijn?
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? De accu is vorig jaar pas vervangen dus lijkt me sterk dat die nu al kapot is.
Ik rij wel heel de week korte afstanden +- 10km per keer hierdoor zou het misschien kunnen zijn dat de accu niet voldoende bij kan laden, maar het gekke is dat hij de dag erop soms wel meteen snel rond gaat.
Zouden de gloeibougies weg kunnen zijn?
-
- Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Hallo
Het zou zo maar kunnen dat de accu wat minder hierdoor is door de korte afstanden die er mee gereden word , zou hem even laten door meten.
Deed de auto het ook met warmere temperaturen of alleen nu nu het kouder is ?
Het zou zo maar kunnen dat de accu wat minder hierdoor is door de korte afstanden die er mee gereden word , zou hem even laten door meten.
Deed de auto het ook met warmere temperaturen of alleen nu nu het kouder is ?
Het moeilijk rondgaan is vaker als het kouder is. Het gekke is dat hij soms wel gewoon echt goed en snel rond gaat maar gewoon niet aan slaat.
Ik denk dat het een combinatie is van gloeibougies en de accu.
Ik denk dat het een combinatie is van gloeibougies en de accu.