tikken bij bocht
tikken bij bocht
Goedemiddag,
Mijn golf tikt als ik langzaam de bocht door ga. Met hogere snelheid hoor je het tikken niet. Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
Mvg, de Vries
Mijn golf tikt als ik langzaam de bocht door ga. Met hogere snelheid hoor je het tikken niet. Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
Mvg, de Vries
- Eric H
- Type auto: Golf MK5 Gti
Re: tikken bij bocht
Op basis van wat je hier ( beperkt ) tikt, zeg ik : homokineet
Maar om een goede diagnose te stellen zal je met meer gedetailleerde info moeten komen.
Maar om een goede diagnose te stellen zal je met meer gedetailleerde info moeten komen.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
-
- Type auto: Volkswagen 5 gti
Ik had precies hetzelfde probleem. De garage zei dat het geen kwaad kon want het was alleen bij hele scherpe bochten bij mij, kweet niet of dat ook zo bij jou is?
Het rubber van jou stuur inrichting tikt dan ergens tegen aan.
Het rubber van jou stuur inrichting tikt dan ergens tegen aan.
Waarschijnlijk homokineet.
Rechtdoor niets hoorbaar?
Als je onbelast (in zijn neutraal) bochten maakt zal het tikken goed hoorbaar zijn. Accelererend door bochten, zal het tikken minder goed hoorbaar zijn.
Rechtdoor niets hoorbaar?
Als je onbelast (in zijn neutraal) bochten maakt zal het tikken goed hoorbaar zijn. Accelererend door bochten, zal het tikken minder goed hoorbaar zijn.

Dit kan ook het subframe zijn dat los zit. hier zijn ook al meerdere topics over.
Het was inderdaad mijn homokineet. Gelukkig rijd mijn GTI nu weer super! 

Was ook het meest waarschijnlijke.almardon schreef:Het was inderdaad mijn homokineet. Gelukkig rijd mijn GTI nu weer super!
Ik neem aan dat er maar 1 vervangen is? Houd er rekening mee dat de andere kant even veel belasting en kilometers te verduren heeft gehad.
Veel plezier iig, altijd weer fijn als de problemen zijn opgelost.

- Eric H
- Type auto: Golf MK5 Gti
En wat heb ik nou gewonnen......almardon schreef:Het was inderdaad mijn homokineet. Gelukkig rijd mijn GTI nu weer super!

Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
een oude homokinetische koppelingEric H schreef:En wat heb ik nou gewonnen......almardon schreef:Het was inderdaad mijn homokineet. Gelukkig rijd mijn GTI nu weer super!![]()