Probleem met klasse 3 alarm MK5 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
VPRgti
Type auto: Golf MK5 gti tfsi
Contacteer:

Probleem met klasse 3 alarm MK5 gti

Bericht door VPRgti »

vanmiddag ben ik bezig geweest aan m'n autotje, beetje stofzuigen en vertroetelen ;)
dus ik denk, ga het alarm is ff testen..
Volgensmij heb ik het klasse 3 alarm er op zitten, er zitten namelijk 2 knopjes achter de gordel aan de bestuurders kant,
ik meen 1 voor de hoogte sensor en een voor de bewegingsensor voor binnen in de auto.
nu heb ik de auto geopend zonder cv dus alleen met sleutel, en dan gaan alleen de waarschuwings lichten knipperen na een seconde of 15
ook heb ik de auto heen en weer lopen schudden, maar er gaat dan totaal geen alarm af.. ook geen waarschuwings lichten.
heb al geprobeert de knopjes in te drukken maar volgensmij schakel je ze dan alleen maar uit.

Graag tips over deze issue!
Want ik slaap een stukje minder comfortabel nu ik weet dat mn alarm niet afgaat als er een of andere medewerker van het boevengilde
aan mn auto loopt te prutsen!

Thnx
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Re: Probleem met klasse 3 alarm MK5 gti

Bericht door Crokko »

Als je alarmlichten wel aan gaan maar geen geluid, is de kans groot dat je sirene defect is.

Om te zien welk type alarm je hebt, zul je je certificaat moeten bekijken.
Afbeelding
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door s3. »

Je hoorn zou inderdaad defect kunnen zijn, of uitgeschakeld in VCDS (om 1 of ander reden). Laat eens een raam open en steek je arm er doorheen na een minuut?
Eventueel kun je even een fabrieks reset uitvoeren in je boordcomputer.
Robbiepower

Bericht door Robbiepower »

Dit probleem had ik ook. Als ik bij een vergrendelde auto met open raam de motorkap ontgrendelde gingen ook alleen de knipperlichten aan. Later ben ik naar de garage geweest en hebben ze (onder garantie) mijn sirene vervangen.
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
VPRgti
Type auto: Golf MK5 gti tfsi
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

s3. schreef:Je hoorn zou inderdaad defect kunnen zijn, of uitgeschakeld in VCDS (om 1 of ander reden). Laat eens een raam open en steek je arm er doorheen na een minuut?
is dit mogelijk om zelf te doen, want heb nog is zitten rommelen met die instellingen in mn dash, maar staat niks tussen..
heb het ook geprobeert met mn arm door het raam, maar idem.. geen geluid
s3.

Bericht door s3. »

VPRgti schreef:
s3. schreef:Je hoorn zou inderdaad defect kunnen zijn, of uitgeschakeld in VCDS (om 1 of ander reden). Laat eens een raam open en steek je arm er doorheen na een minuut?
is dit mogelijk om zelf te doen, want heb nog is zitten rommelen met die instellingen in mn dash, maar staat niks tussen..
heb het ook geprobeert met mn arm door het raam, maar idem.. geen geluid
Tuurlijk, aannemend dat je een grote boordcomputer hebt; ga naar je settings en voer een factory reset uit.
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Als je een fabrieks reset doet, ben je neem ik aan ook alle andere instellingen kwijt? Zoals de instellingen van coming/leaving home?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
s3.

Bericht door s3. »

FGT schreef:Als je een fabrieks reset doet, ben je neem ik aan ook alle andere instellingen kwijt? Zoals de instellingen van coming/leaving home?
Ja, maar die staan fabrieksaf al ingesteld/aan, tenzij je de timer hebt gewijzigd ben je die inderdaad kwijt. 1 minuutje om alles opnieuw in te stellen.
PH-GTI
Type auto: Golf V GTI

Bericht door PH-GTI »

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik ging vorige zomer naar het oosten van Europa, dus een alarm leek me niet overbodig..

De sirene bleek kapot te zijn, zit nu een nieuwe op en het belangrijkste, ik ben de auto niet kwijtgeraakt in oost europa ;)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”