Taal veranderen van boordcomputer Golf 5 ed30
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Taal veranderen van boordcomputer Golf 5 ed30
Aangezien ik aankomende zondag eigenaar ben van een duitse ed30 vroeg ik me af of de taal van de boordcomputer (MFA) en Navi etc te veranderen is naar het nederlands. Auto is van 2007 en heeft een RNS MFD navi.
Hoor van verschillende kanten dat alleen engels mogelijk is. Dat zou eventueel afdoende zijn, maar liever heb ik natuurlijk nederlands.
Alvast bedankt.
Hoor van verschillende kanten dat alleen engels mogelijk is. Dat zou eventueel afdoende zijn, maar liever heb ik natuurlijk nederlands.
Alvast bedankt.
Re: Taal veranderen van boordcomputer Golf 5 ed30
de MFA kan niet op Nederlands deze kan wel op Engels. de RNS510 kan wel op Nederlands gezet worden.Roderik schreef:Aangezien ik aankomende zondag eigenaar ben van een duitse ed30 vroeg ik me af of de taal van de boordcomputer (MFA) en Navi etc te veranderen is naar het nederlands. Auto is van 2007 en heeft een RNS MFD navi.
Alvast bedankt.
- ED60Letzebuerg
- Type auto: MK5 R32
Klopt op mijn RNS 510 kan het wel in Nederlands. Frans kon k niet lezen haha (luxemburger)
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- Roderik
Bij mij zit er de RNS MFD in. Dus het oudere type. Is deze ook op nederlands te zetten?KlouxOne schreef:de MFA kan niet op Nederlands deze kan wel op Engels. de RNS510 kan wel op Nederlands gezet worden.Roderik schreef:Aangezien ik aankomende zondag eigenaar ben van een duitse ed30 vroeg ik me af of de taal van de boordcomputer (MFA) en Navi etc te veranderen is naar het nederlands. Auto is van 2007 en heeft een RNS MFD navi.
Alvast bedankt.
Ik heb nooit begrepen waarom het MFU systeem idd niet - d.m.v. en software update - in het Nederlands te zetten is; zou voor VW toch een kleine moeite moeten zijn zeker als het RNS systeem al wel in het NL is 

- Roderik
Inderdaad... Begrijp ook niet dat dat niet mogelijk is.mhoutman schreef:Ik heb nooit begrepen waarom het MFU systeem idd niet - d.m.v. en software update - in het Nederlands te zetten is; zou voor VW toch een kleine moeite moeten zijn zeker als het RNS systeem al wel in het NL is
RNS MFD is inmiddels op nederlands gezet.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- Roderik
Gewoon via het menu 'instellingen'FGT schreef:Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Twijfel toch om er een RNS510 in te zetten.

Maar je hebt een RNS MFD2? Bij mij heb ik geen NL.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- Roderik
Klopt. RNS MFD2.FGT schreef:Maar je hebt een RNS MFD2? Bij mij heb ik geen NL.
Geen idee waarom de jouwe geen NL heeft.
Mijn MFD2 staat ook op Nederlanders, kijk je wel in het goede scherm? Je hebt de taal van je MFD2 en je navigatie.
Ik denk dat ik jullie verkeerd begrijp. Mn navischerm is NL en het schermpje tussen de klokken is Engels.
Golf 7R DSG Lapiz Blue