Ik ga een golf 2 GTI 16v uit '87 met motorcode PL restaureren als een schoolproject. Op mijn school moeten we een eindwerk doen waarbij we nieuwe dingen leren, en het mocht zijn wat je maar wil. Dus ik als echte VW fan koos om een Golf 2 GTI te restaureren. Ik ben dus volledig onervaren op het vlak van automechaniek en restauratie.
De auto staat nog niet bij mij, hij moet nog opgehaald worden bij de verkoper. dit zal waarschijnlijk over drie weken gebeuren.
Momenteel ben ik velgen aan het restaureren, ik heb voor 180€ 14 duims velgen van BBS gekocht, kruisspaak velgen die origineel grijs waren maar overspoten zijn in zwart. Er zitten nog goede Yokahoma banden op. De overspoten verf begint af te bladeren dus ik ga ze opnieuw in matzwart overspuiten, met een goud naafkapje (als dit er niet goed uitziet verander ik dit).
Het meeste werk is carrosseriewerk; uitblutsen, opschuren, opvullen, lassen etc. Maar er is wel nog een beetje mechanisch werk aan, er moet bijvoorbeeld een nieuwe koppeling in en een paar nieuwe darmpjes.
Dagboek:
18/12/12:
Vandaag heb ik de voorbumper, de steenslagplaat, de grille, de GTI lip en beide voorvleugels gedemonteerd.
19/12/12:
Vandaag heb ik de dwarsbalk vooraan terug goed vastgezetn normaal zonder bumper kunnen de schroeven niet vastgedraaid worden maar met een paar moeren is dit verholpen. Ik ben ook begonnen aan de achterbumper maar hier zitten drie van de vier moeren zo vast dat ik ze niet los krijg.
24/12/12:
Vandaag heb ik het deurpaneel verwijderd en ook de spiegel. Ik heb ook de GTI spoiler op de achterzijde er af gehaald. De achterbumper is spijtig genoeg nog niet los, ik vrees dat er Cola aan te pas zal moeten komen...
Ook de wielbogen en baguetten zijn er nog niet af, deze zitten met pop rivets vast en ik weet niet goed hoe ik deze los zo maken. Iemand een idee?
31/12/12:
Vandaag ben ik verder gegaan met het interieur uit elkaar te halen. Heeft voor wat problemen gezorgd door schroeven waar de schroevendraaier geen grip meer op heeft en ene deur die niet open wil. Zal wel lukken, misschien moet ik eens brute kracht gebruiken.
NOTE: achterbumper is er nog steeds niet af... verdorie!
04/01/13:
Vandaag heb ik de instaplijsten verwijderd, wat palstieke onderdelen, en de tapijten. Ik heb ook de vloerisolatie verwijderd en deze zou ik graag vervangen want is deels verrot.
Heb heel wat vuil gevonden onder de vloermat, en er lag al veel vuil op. Volgende taak zal zijn om met een natte doek alles perfect te kuisen van binnen (heb al gestofzuigd) De vloermat moet ook gestofzuigd worden, heb al geprobeerd met onze stofzuiger maar ik krijg niet alles proper.
Foto's:

19/12/12:

24/12/12:

31/12/12:

04/01/13

Nerd Fact: De kleur van de tussentitels is de kleur die de auto gaat krijgen, tornado rood