Remlicht schakelaar

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Remlicht schakelaar

Bericht door s3. »

Beste mensen,
Ik had het probleem dat 's nachts mijn remlichten spontaan gingen branden. Dit resulteerde meestal in een lege accu. Heb het internet afgezocht en er zijn meerdere mensen die hier last van hebben gehad, voornamelijk met het koude weer.
De huidige (oude dus) schakelaar is 3B0 945 511A. Bij de dealer hebben ze mij een 1K2 945 511 meegegeven. Ze zien er optiek iets anders uit, de oude lijkt handmatig af te kunnen stellen en bij de nieuwe zie/voel ik geen afstelmogelijkheden (klikjes).
Ik heb de nieuwe (laten) gemonteerd, alleen zit ik met het probleem dat de rem te laat wordt "herkent", m.a.w. ik moet het pedaal diep intrappen voordat de remlichten branden en het "voet-icoon" verdwijnt (DSG). Dit resulteert in het volgende: 1. mensen achter mij zien te laat dat ik eigenlijk aan het remmen ben 2. Als ik bijna stilsta, dan geeft hij gas tijdens het remmen, dit gaat pas weg wanneer ik krachtiger ga remmen.

Lang verhaal, maar de vraag is dus: heeft er iemand ervaring met het monteren van dit (nieuwe revisie) onderdeel zoals het hoort? (direct oppakken bij licht aantikken, zoals eerst).

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Remlicht schakelaar

Bericht door s3. »

Wellicht te voorbarig geweest :oops: Heb zelf even de schakelaar losgemaakt, het uiterste pinnetje beetje gedraait (weet niet of die nou los of strak zat), en opnieuw erin geklikt. Er is verbetering!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”