[MKV] pulserend 12V+ signaal van OEM alarm (klasse 3)
[MKV] pulserend 12V+ signaal van OEM alarm (klasse 3)
Beste,
Weet iemand waar ik een pulserend 12v+ signaal vandaan kan "tappen". Dit signaal moet alleen aanwezig zijn als het alarm dus afgaat. Als het alarm niet gaat, moet hier dus niks op staan.
Gr,
Liu
Weet iemand waar ik een pulserend 12v+ signaal vandaan kan "tappen". Dit signaal moet alleen aanwezig zijn als het alarm dus afgaat. Als het alarm niet gaat, moet hier dus niks op staan.
Gr,
Liu
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Re: [MKV] pulserend 12V+ signaal van OEM alarm (klasse 3)
Liu ik kan je daar niet mee helpen, maar ben wel benieuwd wat je opzet ermee is toevallig een SMS-dienst?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Je slaat een spijker op zijn kop
.
Ik wil dus dat als het alarm afgaat van mijn auto, dat ik een sms krijg op mijn mobiel.

Ik wil dus dat als het alarm afgaat van mijn auto, dat ik een sms krijg op mijn mobiel.
- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Heb er zelf ook 1 besteld van DEFA omdat ik ook dat Alarm heb nu maar wachten tot het binnenkomt.
Van welk type ga jij deze maken omdat het origineel niet leverbaar is toch?
Van welk type ga jij deze maken omdat het origineel niet leverbaar is toch?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Wil dit doen met een XEXUN TK103 gps tracker. Die heeft deze mogelijkheid, alleen dan heb ik wel bovenstaand signaal nodig.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Ik kan maar een signaal bedenken wat alleen actief ist als het alarm afgaat dat is de hoorn .. (als het alarm dan niet op je claxon is aangesloten . ) Origineel zit er namelijk wel een hoorn in .
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Zal idd ook bij je hoorn aansturing gaan meten, met een diode kan je een vlak signaal omzetten naar pulserend
kwam nog wel het één en ander bij kijken, maar dan zou ik toch echt diep in mijn geheugen moeten graven
kwam nog wel het één en ander bij kijken, maar dan zou ik toch echt diep in mijn geheugen moeten graven

Als het alarm afgaat gaan je knipperlichten ook af, knipperend dus=pulserend signaal.
Wat ik dus zelf dacht:
Als ik nu van 1 van de knipperlichten een 12v signaal aftak. En dit signaal op het NC contact zet van een bijkomend relais, en dit vervolgens door laat gaan naar de tracker. Zodra de auto op contact(12v achterbak bijv) gaat schakel het relais dus, en verbreekt dan het signaal naar de tracker.
Dus:
-Contact uit= relais op NC stand = directe verbinding met tracker
-Contact aan= relais geschakeld = verbinding met tracker verbroken
Tonnie wees mij er dus op dat dit niet mogelijk was omdat we canbus hebben. Dit snap ik ook 100%. Maar geld dit ook als het contact uit staat(dus op slot met alarm erop)? Kijkt de auto dan nog steeds naar het bus systeem of er een lampje defect is?
Alarmhoorn heb ik ook aan gedacht, maar ik wil hier niet aan rommelen IVM het SCM certificaat dat ik nodig heb voor mijn verzekering.
Wat ik dus zelf dacht:
Als ik nu van 1 van de knipperlichten een 12v signaal aftak. En dit signaal op het NC contact zet van een bijkomend relais, en dit vervolgens door laat gaan naar de tracker. Zodra de auto op contact(12v achterbak bijv) gaat schakel het relais dus, en verbreekt dan het signaal naar de tracker.
Dus:
-Contact uit= relais op NC stand = directe verbinding met tracker
-Contact aan= relais geschakeld = verbinding met tracker verbroken
Tonnie wees mij er dus op dat dit niet mogelijk was omdat we canbus hebben. Dit snap ik ook 100%. Maar geld dit ook als het contact uit staat(dus op slot met alarm erop)? Kijkt de auto dan nog steeds naar het bus systeem of er een lampje defect is?
Alarmhoorn heb ik ook aan gedacht, maar ik wil hier niet aan rommelen IVM het SCM certificaat dat ik nodig heb voor mijn verzekering.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Als je het zo zou doen en het zou werken zet dan nooit je alarmlichten aan als je effe snel ergens parkeert . Ik zou het op de alarm hoorn maken en dan niet de kabels doorknippen maar de stekker aanpassen zodat je het altijd ertussenuit kunt halen zonder dat je het ziet .
Het enige wat er gebeurd is dat de tracker na 10sec een signaal heeft gekregen, een SMS uitstuurt met de GPS locatie van de auto.
Als ik zelf weet dat ik de alarmlichten laat knipperen(dus ook weet waar de auto staat), maakt mij dit niet uit.
Maar inderdaad had er zelf niet aan gedacht
Als ik zelf weet dat ik de alarmlichten laat knipperen(dus ook weet waar de auto staat), maakt mij dit niet uit.

Maar inderdaad had er zelf niet aan gedacht

- staffpride
- Contacteer:
Dit is niet helemaal waar, knipperlicht werkt via een relais aan/uit en heeft dus niks met pulserend te makenGolfL schreef:Als het alarm afgaat gaan je knipperlichten ook af, knipperend dus=pulserend signaal.

Weet zo ook niet welke kabel naar de hoorn pulserend is, maar er gaan 3 draden heen 2x plus en 1x massa.
Heb ze bij mij toen doorgemeten en er stond op alletwee de plussen spanning, dus 1 zal een pulserend signaal geven om de hoorn te schakelen.
Pulserend wil zeggen dat er een bloksignaal (in wat voor frequentie dan ook) wordt verstuurd waar een apparaat (alarmhoorn/gps tracker) op reageert en daardoor inschakelt.
Miss kan je ook met deze info wat?
http://www.beijer.eu/AWS/HelpG.aspx?LanguageID=41
Wat ik in mijn ogen dacht met een pulserend signaal is een " aan-uit-aan-uit-aan...." signaal. Dus niet een signaal dat in frequentie wijzigt.
Dus ik gebruik de verkeerde term als ik het goed begrijp?
Ik lees het mailtje net nog een keer door. Hij (vertegenwoordiger) gebruikt het woord "impuls 12v+" , ik zal direct een mail sturen wat hiermee word bedoelt ("aan-uit" of "frequentie").
Dus ik gebruik de verkeerde term als ik het goed begrijp?
Ik lees het mailtje net nog een keer door. Hij (vertegenwoordiger) gebruikt het woord "impuls 12v+" , ik zal direct een mail sturen wat hiermee word bedoelt ("aan-uit" of "frequentie").
- staffpride
- Contacteer:
Dan denk ik dat je alleen een schakeldraad nodig hebt.
Dus een draad die spanning afgeeft, zodra je alarm af gaat.
Denk aan de schakeldraad (remote) voor een versterker bv
Dus een draad die spanning afgeeft, zodra je alarm af gaat.
Denk aan de schakeldraad (remote) voor een versterker bv
- staffpride
- Contacteer:
Maar even navragen wat precies bedoeld wordt is wel handig ja, voordat je het onbedoeld moeilijk maakt 

Reactie verwacht ik morgen pas per mail. In de manual staat in ieder geval :
If your car is equipped with a car alarm system,you can connect the white wire(re.3.2
wire4) to the positive wire of microphone on the car alarm.The authorized number will
receive an alert if the car alarm sounds more than 10 seconds.
Alert SMS
If your car is equipped with a car alarm system,you can connect the white wire(re.3.2
wire4) to the positive wire of microphone on the car alarm.The authorized number will
receive an alert if the car alarm sounds more than 10 seconds.
Alert SMS
- staffpride
- Contacteer:
Neem aan dat ze daar de binnensensor mee bedoelen???
- staffpride
- Contacteer:
- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Canbusstoring is gemakkelijk te omzeilen door er een optocoupler tussen te zetten. Je tracker geef je dan een eigen voeding.
@staffpride, volgens mij bedoelen ze de alarm hoorn. Zo zegt de vertegenwoordiger ook dat ik het van de alarm hoorn kan pakken.
Ja je kunt er bizar veel mee doen! En dat allemaal mbv een smsje(s).
@theo, eigenlijk een relais met een heel laag verbruik als ik de werking goed begrijp.
Maar wat het ook is, de tracker heeft dus een eigen 12v toevoer ook nodig. Dus het alarm signaal van 12v wat hij krijgt, word alleen herkent. Dus ik denk niet dat dit veel vermogen trekt. Misschien hoeft een optocoupler dan niet?
Heb je misschien een linkje naar welke optocoupler ik zou moeten gebruiken als het nodig is? Op conrad zie ik er te veel om uit te kiezen
Ja je kunt er bizar veel mee doen! En dat allemaal mbv een smsje(s).
@theo, eigenlijk een relais met een heel laag verbruik als ik de werking goed begrijp.
Maar wat het ook is, de tracker heeft dus een eigen 12v toevoer ook nodig. Dus het alarm signaal van 12v wat hij krijgt, word alleen herkent. Dus ik denk niet dat dit veel vermogen trekt. Misschien hoeft een optocoupler dan niet?
Heb je misschien een linkje naar welke optocoupler ik zou moeten gebruiken als het nodig is? Op conrad zie ik er te veel om uit te kiezen

- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Optocoupler is simpel gezegd een ledje dat "brandt" als er een puls voorbij komt. Dat branden wordt weer opgevangen door een ontvanger die daarmee de puls doorgeeft. Dit zit in een donker kastje om verstoring te voorkomen. Je geeft dus een puls door zonder dat je het rechtstreeks aftapt van het originele autosysteem, zeg maar een galvanisch gescheiden systeem.

Pin 1 en 2 zet je parallel met de autodraad, pin 4 en 5 geven dan dat signaal gescheiden door.
Het afgegeven pulsje moet je nog versterken. Hoe en wat je nodig hebt kan ik van hieruit niet zeggen, dan moet de scope eraan gehangen worden.

Pin 1 en 2 zet je parallel met de autodraad, pin 4 en 5 geven dan dat signaal gescheiden door.
Het afgegeven pulsje moet je nog versterken. Hoe en wat je nodig hebt kan ik van hieruit niet zeggen, dan moet de scope eraan gehangen worden.
Anders kan je misschien wat informatie inwinnen bij het bedrijf fleetacces?
Www.fleetacces.nl ? Daar zag ik bij security een mogelijkheid staan tot smsen bij alarmmelding. Wellicht kan je er wat mee en misschien ook niet, maar nooit geschoten is altijd mis.
Www.fleetacces.nl ? Daar zag ik bij security een mogelijkheid staan tot smsen bij alarmmelding. Wellicht kan je er wat mee en misschien ook niet, maar nooit geschoten is altijd mis.
Heb ondertussen mail terug gehad, met niet heel duidelijk antwoord. Maar er staat wel in dat er een klant is geweest die het signaal heeft afgetakt van zijn hoorn en dat het werkt. Hij raadde mij aan om een testopstelling te maken om te kijken wat de tracker wel/niet pakt (30dagen 100% geld terug).
Ga dit waarschijnlijk zelf proberen dan.
@Theo,
Terugkomend op de optocoupler, aangezien ik dit wel heel interessant vind.
Pin 1 tak ik af van een 12v kabel (knipperlicht bijvoorbeeld die door CANBUS bekekend word)
Pin 2 moet toch op aarde? (ground)
en op Pin 4 bijvoorbeeld continue 12v
en op pin 5 draad naar tracker toe.
Kan een optocoupler dit schakelvermogen aan? Want je hebt het over een versterker? En ik krijg zo dus geen foutmelding via CAN.
Ga dit waarschijnlijk zelf proberen dan.
@Theo,
Terugkomend op de optocoupler, aangezien ik dit wel heel interessant vind.
Pin 1 tak ik af van een 12v kabel (knipperlicht bijvoorbeeld die door CANBUS bekekend word)
Pin 2 moet toch op aarde? (ground)
en op Pin 4 bijvoorbeeld continue 12v
en op pin 5 draad naar tracker toe.
Kan een optocoupler dit schakelvermogen aan? Want je hebt het over een versterker? En ik krijg zo dus geen foutmelding via CAN.