Ik heb hulp nodig, ben sinds enkele dagen aan het proberen om de firmware op mijn RNS510 te updaten. Nadat de nieuwste firmware 5218 niet werkte heb ik na veel stoeien firmware 3970 erop staan. Ik zit nu met de volgende problemen:
- Vergeleken met mijn oude firmware (voor updaten) ziet deze er oud uit
- Geluid werkt alleen linksachter
- Opstarten duurt lang
- HDD werkt niet
Meer gegevens:
Delivery part number 1T0035680D
HW-version: H03
Kan iemand mij helpen? Ik wil graag de juiste firmware op mijn RNS510 zodat alle weer werkt en er fatsoenlijk uitziet..
Alvast bedankt!
RNS510 Firmware update probleem
Re: RNS510 Firmware update probleem
5218 moet je sowieso niet gebruiken dit is voor RNS510 systemen met Digitale radio ontvangers. nu heb ik gelezen dat je hierdoor wel de unit kan beschadigen. wat hier van waar is weet ik niet. Dit omdat ik 5218 zelf nooit heb getest en dit ook niet nodig is. 4120 schijnt het zelfde te zijn alleen dan voor RNS510 systemen zonder digitale radio ontvanger.
Dat je kleuren er niet goed uit zien en alleen je linker achter speakers maar werken heeft waarschijnlijk te maken met je codering. Deze worden met 5218 firmware naar fabrieksinstellingen gebracht. De RNS510 moet dus opnieuw worden gecodeerd. je kan wel nu wel andere firmware gaan laden maar dat heeft geen zin aangezien de fabrieksinstellingen blijven staan.
je HDD werkt waarschijnlijk niet omdat er niks op staat. probeer is via SD kaart wat MP3s te kopieeren naar je HDD. deze is namelijk kompleet gewist met een update.
als je wilt kan in de RNS510 voor je coderen, ook kan ik de juiste firmware update voor je uit voeren. zo te lezen heb je ook een aantal stappen overgeslagen waardoor je HDD ook niet goed gepartitioneerd is.
Dat je kleuren er niet goed uit zien en alleen je linker achter speakers maar werken heeft waarschijnlijk te maken met je codering. Deze worden met 5218 firmware naar fabrieksinstellingen gebracht. De RNS510 moet dus opnieuw worden gecodeerd. je kan wel nu wel andere firmware gaan laden maar dat heeft geen zin aangezien de fabrieksinstellingen blijven staan.
je HDD werkt waarschijnlijk niet omdat er niks op staat. probeer is via SD kaart wat MP3s te kopieeren naar je HDD. deze is namelijk kompleet gewist met een update.
als je wilt kan in de RNS510 voor je coderen, ook kan ik de juiste firmware update voor je uit voeren. zo te lezen heb je ook een aantal stappen overgeslagen waardoor je HDD ook niet goed gepartitioneerd is.
Laatst gewijzigd door KlouxOne op 08 jan 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RNS510 Firmware update probleem
Na mijn ervaring inmiddels kan ik 99% bevestigen dat wat KlouxOne het haast wel moet zijn.
Van welke SW ben je gaan updaten ?
Je moet eerst een SW versie hebben die je systeem opnieuw indeelt. Voorbeeld SW3980 dan kun je ook nog naar 4020.
Ga je daarna naar 4120 of 5218 dan is dit een firmware upgrade icm software upgrade. Doordat het een firmware upgrade is moeten alle coderingen opnieuw gecodeerd worden.
En idd 5218 = 4120 muv DABtuner instellingen etc.
Van welke SW ben je gaan updaten ?
Je moet eerst een SW versie hebben die je systeem opnieuw indeelt. Voorbeeld SW3980 dan kun je ook nog naar 4020.
Ga je daarna naar 4120 of 5218 dan is dit een firmware upgrade icm software upgrade. Doordat het een firmware upgrade is moeten alle coderingen opnieuw gecodeerd worden.
En idd 5218 = 4120 muv DABtuner instellingen etc.