Subwoofer under seat
- ED60Letzebuerg
- Type auto: MK5 R32
Subwoofer under seat
Hallo mensen,
Ik heb niet veel verstand van subwoofers.. ik zie actieve subwoofer staan. Zou niet eens weten wat het inhoud. Maar ik zoek een subwoofer onder een stoel die kan aangesloten worden op de RNS510.
Er moet een beetje bass in zitten en vooral niet te veel kosten. Al heeft iemand anders een idee voor mij om er voor te kunnen zorgen dat ik wat meer bass krijg in de auto is dat altijd welkom. Het gaat om een Golf 5
Dus... beetje bass, niet te veel kosten (aangezien ik nooit echt een sub gewild heb) en je moet het niet of nauwelijks kennen zien.
Al heeft iemand voor mij wat in de aanbieding hoor ik het ook graag.
Mvg, René
Ik heb niet veel verstand van subwoofers.. ik zie actieve subwoofer staan. Zou niet eens weten wat het inhoud. Maar ik zoek een subwoofer onder een stoel die kan aangesloten worden op de RNS510.
Er moet een beetje bass in zitten en vooral niet te veel kosten. Al heeft iemand anders een idee voor mij om er voor te kunnen zorgen dat ik wat meer bass krijg in de auto is dat altijd welkom. Het gaat om een Golf 5
Dus... beetje bass, niet te veel kosten (aangezien ik nooit echt een sub gewild heb) en je moet het niet of nauwelijks kennen zien.
Al heeft iemand voor mij wat in de aanbieding hoor ik het ook graag.
Mvg, René
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- Wesley'sGTI
- Type auto: Golf MK4 GTI
Re: Subwoofer under seat
weet natuurlijk niet wat je buget is,
hier heb je er een aantal:
Excalibur X700.1US 119 euro
8'' (20cm) Actieve Subwoofer
Maximaal vermogen: 700 Watt
RMS vermogen: 80 Watt
Frequentie bereik: 20 Hz - 150 Hz

Kenwood KSC-SW01 189 euro
Actieve Subwoofer
Maximaal vermogen: 150 Watt
RMS vermogen: 75 Watt
Frequentie bereik: 15 Hz - 4000 Hz

Pioneer TS-WX210A 219euro
8'' Actieve Subwoofer
Frequentie bereik: 40 Hz - 150 H

Ground Zero GZUB 1000 ACT 389 euro
10'' (25cm) Actieve Subwoofer
Maximaal vermogen: 180 Watt
RMS vermogen @ 4 Ohm: 1 x 120 Watt
Frequentie bereik: 30 Hz - 100 Hz

zal vast wel iets voor je tussen zitten
hier heb je er een aantal:
Excalibur X700.1US 119 euro
8'' (20cm) Actieve Subwoofer
Maximaal vermogen: 700 Watt
RMS vermogen: 80 Watt
Frequentie bereik: 20 Hz - 150 Hz
Kenwood KSC-SW01 189 euro
Actieve Subwoofer
RMS vermogen: 75 Watt
Frequentie bereik: 15 Hz - 4000 Hz
Pioneer TS-WX210A 219euro
8'' Actieve Subwoofer
Frequentie bereik: 40 Hz - 150 H
Ground Zero GZUB 1000 ACT 389 euro
10'' (25cm) Actieve Subwoofer
Maximaal vermogen: 180 Watt
RMS vermogen @ 4 Ohm: 1 x 120 Watt
Frequentie bereik: 30 Hz - 100 Hz
zal vast wel iets voor je tussen zitten
GOLF MK4 1.8 20VT +- 240PK 380Nm
- ED60Letzebuerg
Kijk hier heb ik wat aan
bedankt! Dan heb ik wat merken waar naar kan zoeke

Gebruik volgende keer de zoekfunctie op het forum even...ED60Letzebuerg schreef:Kijk hier heb ik wat aanbedankt! Dan heb ik wat merken waar naar kan zoeke
Ik heb hier nml een heel topic aan gewijd en ben tot de conclusie gekomen dat geen enkele subwoofer, welke onder een van de voorstoelen past, iets noemenswaardigs qua klank gaat toevoegen.
Daarom heb ik besloten daar niet meer door te gaan.
Toevallig heb ik zojuist (een uurtje geleden) een 2ehands INFINITY BASSLINK actieve subwoofer gekocht en opgehaald.
Dit is een waarschijnlijk aan al mijn 'eisen' gaat voldoen.
Hij past weliswaar niet onder een stoel, dus zal in de kofferbak moeten, maar hij is compact, heeft een erg krachtige 200watt klasse D versterker en 2 10" woofer (een actieve en een passieve).
Ik heb er veel reviews over gelezen en hij presteert een stuk beter dan andere compacte actieve subjes welke ik had overwogen (zoals de modellen van Pioneer).
Ik heb hem zojuist voor een héél zacht prijsje opgehaald.
Hij ziet er keurig uit, is helemaal compleet, heeft een mooie basslink remote, welke ik ergens weg kan werken (sigarettenaanstekerbakje/middenconsole/vakje links onder lichtschakelaar) en zat zelfs nog in zijn originele doos.
Tevens zitten er al mooie zeer flexibele 10mm2 Necom Expert series voedingskabel/zekeringhouders/massakabel bij, dus dat scheelt mij weer centjes.
Ik heb nog een goede 5M RCA kabel liggen, dus nu enkel nog een high low converter kopen voor op de rns510 en even wachten tot het wat warmer is om alles mooi in te bouwen

Hier mijn topic over toen ik zoekende was naar een sub voor onder de stoel:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=2695
Hier mijn topic over hoe ik eerst van plan was een actieve pioneer woofer te kopen, wat dus uiteindelijk een betere Infinity werd:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=3807
- ED60Letzebuerg
Effe lezen , bedankt alvast!
Niet voor het een of ander, maar dit is echt een prima oplossing: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =61&t=3696
Had hem ingebouwd in mijn Subaru WRX en gaf absoluut een goede bass. Kocht dit destijds op advies van een kennis die zelf in de auto-audio werkt als alternatief voor de niet-werkende oplossingen voor onder de stoel, waar ik destijds ook aan dacht ...
Had hem ingebouwd in mijn Subaru WRX en gaf absoluut een goede bass. Kocht dit destijds op advies van een kennis die zelf in de auto-audio werkt als alternatief voor de niet-werkende oplossingen voor onder de stoel, waar ik destijds ook aan dacht ...
Groeten !
Fred
Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
Fred
Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
- ED60Letzebuerg
Ik zit te denken waar ik zo iets kwijt kan.
Gewoon netjes links of rechts tegen de achterbank (steunen met klittenband, dus geen boren, beschadigen, etc.).
Is ook niet zo groot hoor en er eventueel ook zo uit en weer in als je eens iets heel groots moet vervoeren.
Is ook niet zo groot hoor en er eventueel ook zo uit en weer in als je eens iets heel groots moet vervoeren.
Groeten !
Fred
Fred
Een groot nadeel van die pioneer sub lijkt mij dat er geen bass-remote bij zit. Dus je kan de bass nooit bijregelen met onze standaard VW radio's/navi's.
Ook speelt hij pas vanaf 35hz. Niet echt laag voor een subje volgens mij.
Ook speelt hij pas vanaf 35hz. Niet echt laag voor een subje volgens mij.
Bass kan worden bijgeregeld aan de subwoofer zelf en ik had hem vrij hoog ingesteld om een klapperende kentekenplaat te voorkomen. Kan dus laag genoeg voor wie dat wil.
Groeten !
Fred
Fred