Met spoed gezocht, originele xenon koplampen golf 5

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Timvgti

Met spoed gezocht, originele xenon koplampen golf 5

Bericht door Timvgti »

Vandaag was het helaas zo ver: Iemand is toen mijn auto geparkeerd stond, tegen de linker halogeen koplamp van mijn GTI aan gereden. Natuurlijk niks geen briefje oid achtergelaten.
Koplamp is beschadigd (diepe groeven en krassen in transparante plastic) en minstens één ophangpunt ervan is gebroken.
Daardoor zit de koplamp nu te diep in de voorbumper en sluit niet meer mooi aan.
Ook is het aller uiterste hoekje/puntje van het linkervoorscherm, die op de ronding van de koplamp aansluit, qua lak beschadigd, maar dit is zo klein dat als de nieuwe koplamp weer goed aan sluit, je dit aan tipt en het niet/amper meer ziet.
KaKzooi...

Enige 'geluk bij een ongeluk' is dat ik sowieso erg graag originele xenon koplampen wilde en hier al langer zoekende naar ben ( zie mijn topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 4&start=25 )
Denk nml. dat het via de verzekering (ook al heb ik een no claim beschermer), moeilijk wordt om een set xenons te laten plaatsen en ik het hoog uit voor elkaar krijg dat ze een nieuwe linker halogeen lamp plaatsen... Iemand ervaring?

Kortom: Ik zoek nu een (2e hands) complete set O.E.M. xenon Golf 5 koplampen, compleet inclusief starters/ballasten/d2s lampen.
Helaas staat er niets (voor een nette prijs) op marktplaats en heb er nu ondertussen dus een beetje haast bij.

Wie helpt mij/heeft advies?

Ze hier hoe hij nu niet meer op de bumper/zijscherm aansluit en de kleine lakschade op het hoekje:
Afbeelding

Zie hier de groef en schade aan het transparante plastic (groef lijkt door flits niet diep, maar is al vlot 4mm diep):
Afbeelding
Edition30
Type auto: Edition 30

Re: Met spoed gezocht, originele xenon koplampen golf 5

Bericht door Edition30 »

Balen Tim! Er zijn mensen die denken dat er bumpers zijn om gewoon op deze manier te rijden (vaak in de trant, wat doe je moeilijk is maar een gebruiksvoorwerp), helaas!

Praat eens met een goed schadebedrijf dat mee wil denken. Schade beetje opvoeren (het bedrag waarvoor alles weer perfect is te repareren) en met dit geld, met bijbetaling, de update (laten) doen die je graag wilt.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

ik denk dat ik het niet hoef te herhalen waar de setjes goedkoop worden verkocht toch ? Dat heb je namelijk al vaker gevraagt (zie je eigen topic ) Voor +/- 400 heb je een compleet set. 30 euro erbij en adapterkabel bestellen en thats it .
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Chris5gti schreef:ik denk dat ik het niet hoef te herhalen waar de setjes goedkoop worden verkocht toch ? Dat heb je namelijk al vaker gevraagt (zie je eigen topic ) Voor +/- 400 heb je een compleet set. 30 euro erbij en adapterkabel bestellen en thats it .
Nee Chris sorry vertel? Of bedoel je Ebay Duitsland. Met Ebay ben ik nml op de een of andere manier niet 'handig' en vindt het moeilijk om zodoende wat uit Duitsland te bestellen.
Vandaag iig allerlei bedrijven in Nederland/mijn omgeving afgebeeld die vroeger veel voor de Golf 5 hadden. Helaas heeft niemand xenon koplampen voor de mk5 meer, voor de mk6 in overvloed, maar daar heb ik uiteraard niks aan.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Ja idd ebay . En er is echt niks aan hoor, gaat net zo makkelijk als hier op het forum een acount aanmaken . En bestellen en betalen gewoon via pay pal en je hebt het snel thuis ,en zekerheid dat het aankomt . En als je de duitse taal niet helemaal begrijpt klik je bovenaan op de vertaal knop en zie je alles in het nederlands . (is wel letterlijk vertaald )
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Dankje Chris.
Ik heb gezocht. Ook op 'Xenon Scheinwerfer Golf 5' maar vond maar 1 compleet setje.
Zoek ik verkeerd?
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

het goedkoopste is altijd om losse delen te kopen maar als je een set in 1 keer wilt kopen moet je bieden . Hier enkele voorbeelden :

Deze word waarscheinlijk vrij duur :

http://www.ebay.de/itm/Vw-Golf-5-V-Gti- ... 500wt_1203

Er zijn idd weinig aangeboden op het moment maar dit veranderd iedere dag dus blijven kijken .
Als je losse delen wil kopen kun je bijv .

deze :

http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-V-Xenon- ... 500wt_1203

en dan 2 keer starters kopen (op ebay 30 euro per stuk nieuw )
en de ballasten kopen gebruikt of nieuw is zoek werk maar ik heb voor net onder 400 alles gekocht .

starter is zündgerät
en ballast is Steuergerät
dat maakt het zoeken wat makkelijker ..
Ook kun je imitatie koplampen kopen deze zijn exact dezelfde als origineel (kunnen ook alle originele onderdelen bij worden gebruikt ) , alleen van een ander merk en een stuk goedkoper .

http://www.ebay.de/itm/Golf-5-Jetta-3-X ... 261wt_1139

http://www.ebay.de/itm/Golf-5-Jetta-3-X ... 225wt_1139

of compleet

http://www.ebay.de/itm/XENON-D2S-XENON- ... 566wt_1139

Let wel op als je zoekt 7 van 10 zijn Xenon LOOK , die moet je dan niet hebben als je xenon wilt .
wehoo

Bericht door wehoo »

De laatste set is niet OEM en zonder lampen. Verzendkosten naar NL zijn rond de 16 euro. Maar wel passend voor de MKV GTI.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

wehoo schreef:De laatste set is niet OEM en zonder lampen. Verzendkosten naar NL zijn rond de 16 euro. Maar wel passend voor de MKV GTI.
Dat klopt helemaal ! Vandaar dat ik erbij schreef dat het imitatie koplampen zijn . Er zijn echter wel goede ervaringen mee bekend . En het is nogal een prijsverschil .
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Bedankt voor de links Chris. Het klopt dus dat er op dit moment gewoon niet zo veel op staat...
Ik zal blijven zoeken.
Ook zoek ik tegelijkertijd naar een mooie FK Automotive xenonlook immitatieset. Dan heb ik iig voor weinig de o.e.m. Xenon look alleen dan nog met H7 lampen (kan ik later altijd een hid set in zetten). Maar ook die lijken nu even niet leverbaar/niet te vinden...
Dus als ik 2e hands voor een goede prijs een complete o.e.m. xenon set tegen kom, koop ik die.
Als ik eerder een nieuwe set FK xenonlook tegen kom, koop ik die.

P.s. : de link die jij gaf met immitatie xenons, daarvan zijn de glazen bollen/lenzen kleiner dan origineel. Dat zie ik vaker voorbij komen op foto's en dat wil ik uiteraard niet.

Als jullie nog wat tegen kom dan hoor ik het erg graag!
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

http://www.ebay.de/itm/Golf-5-Jetta-3-X ... 273wt_1139

bij deze zijn de lenzen net zo groot als de originele !

En als je al xenon look pakt neem dan die van Hella , dat zijn qualiteit lampen .

http://www.ebay.de/itm/HELLA-UPGRADE-XE ... 728wt_1139

zijn overal leverbaar !
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”