Webasto standkachel

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Hen3
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Webasto standkachel

Bericht door Hen3 »

Beste forumleden, even een vraagje ik ben van plan om een Webasto standkachel te laten monteren in mijn GTI VI omdat ik vaak kleine stukjes moet rijden en vaak mijn motor niet of nauwelijks op temperatuur komt .Ik heb in Webasto dealer gebeld voor een offerte en het is een boel geld maar dat heb ik liever dan de schade aan mijn motor van mijn auto.Is er misschien iemand die hier al ervaring mee heeft ? ik vraag mijn namelijk af of er veel aangepast moet worden en of dit wel de juiste oplossing is met betrekking behoud van de motor en het voorkomen van de vocht in de auto.
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Re: Webasto standkachel

Bericht door Spuugemmer »

Denk dat dit idee totaal zijn doel voorbij schiet. De investering kan je beter opzij zetten een standkachel doet namelijk niets tegen een opgerekte ketting of falende spanner.
Golf MK1 GTI
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Re: Webasto standkachel

Bericht door theo »

Als je het goed wilt doen, moet je meer aanpassen. Zwaardere accu bijvoorbeeld (dit is bij VW modellen waar het een optie is ook inbegrepen en bij mijn Caddy zelfs ook een zwaardere dynamo). VW maakt overigens ook gebruik van Webasto.

Als ik naar de standkachel in mijn Caddy kijk zie ik dat deze met dit weer zo'n half uur bezig is. In die tijd wordt ook de accu belast. Zaak is dat de accu voldoende kan bijladen en tegen een half uur kachel staat ook een half uur rijden. Als je telkens korte stukjes rijdt gaat dat problemen geven.
Let er ook op dat de motor niet op temperatuur is na gebruik standkachel. Het koelwater wel maar ik moet toch zeker 5 tot 10 minuten rijden voordat de olietemperatuur boven de 50 graden komt.
Het interieur is natuurlijk wel lekker warm met 21 graden. Krabben behoort tot het verleden alleen de spiegels zijn nog wel bevroren.

Andere zaken die je in standaard trim mist tov aftermarket is accubewaking en brandstofniveau bewaking.

Als je echt een voorverwarming wilt hebben zou ik in jouw geval voor een electrische gaan.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”