Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Golflx
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2013, 18:18
Type auto: octavia 2 rs

Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Golflx »

Ik zit er aan te denken om mijn BWA motor te chippen. Ik heb nu een neuspeed tfsi er op zitten i.c.m met een dikke downpipe en 100 cellen racekat.

Heeft iemand ervaring met de Neuspeed intake qua vermogen? Zo ja wat zijn de waardes?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Spuugemmer »

Zitten minder restricties in dan het originele inlaat traject echter. Op een warme dag met veel belasting komt er veel warmte onder de kap en dat zal dit inlaat systeem niet tegoeden komen.
Golf MK1 GTI
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door O2RS »

Zier er aardig hetzelfde uit als mijn K&N Typhoon kit, die gaf op mijn Octavia +17pk bij een stage 2
Dus denk dat het zeker wel enige vermogenswinst op kan leveren.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Golflx
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2013, 18:18
Type auto: octavia 2 rs

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Golflx »

IK heb morgen een afspraak bij JD en heb ik de tussentijd ook nog een nieuw 70mm uitlaatsysteem vanaf de kat gekocht.

Wat is handig de afspraak door laten of wachten tot uitlaat binnen is en die eerst monteren?
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door O2RS »

Als je enkel een Cat-Back er later onder legt maakt het voor het chippen denkik niet zoveel uit.
Een grotere downpipe met bijbehorende stage 2 mapping geeft wel leuke winst, maar die heb je al lees ik ;)
Ben benieuwd wat ze eruit weten te halen bij JD, mijn Octavia RS is daar ook langsgeweest, vaklui!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Golflx
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2013, 18:18
Type auto: octavia 2 rs

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Golflx »

Zal morgen vooraf wel even bellen of ik de afspraak moet verschuiven of dat het ook prima kan door het cat back later te monteren.

Hoop op 270+ pk
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Race Eend »

Catback heeft weinig/geen invloed op je vermogen. Hoogstens 3 pk, daar hoef je de auto niet opnieuw voor af te stellen.

270pk moet goed te halen zijn gezien je setup (bij een gezonde motor uiteraard).

wel goede 98 tanken!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door O2RS »

JD heeft in de planning natuurlijk ook rekening gehouden met je komst!! ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Verlengsnoer »

@Race Eend!
Dat wist ik niet, ik was in de waan dat je opnieuw moest afstellen na een catback. Ik heb een chip op maat van jullie. Ik heb erna een Forge twintake geplaatst. Moet de wagen opnieuw afgesteld of is dit weggegooid geld? Alvast bedankt!
Race Eend schreef:Catback heeft weinig/geen invloed op je vermogen. Hoogstens 3 pk, daar hoef je de auto niet opnieuw voor af te stellen.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Race Eend »

Een twin-intake is wat anders dan een catback.

Een twin intake heeft als nadeel dat de behuizing van de LMM iets anders is dan de originele LMM behuizing, waardoor je mengsel niet meer 100% is. Bij een twin-intake zou ik wél weer opnieuw afstellen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door O2RS »

En heb je vandaag een mooi resultaat weten te behalen bij JD?
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Golflx
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2013, 18:18
Type auto: octavia 2 rs

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Golflx »

Zeker weten! 280,6 pk en 409,1nm.

Ik ben super tevreden. Het is echt een kanon zo!
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Ervaring Neuspeed Intake chiptuning

Bericht door Patrick B »

Kijk dat zijn mooie waardes :D :D

Ik hoop dat die van mij dat ook red 4 april.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten