Deze oorspronkelijk Nederlandse auto is afkomstig van de Nederlandse ambassade te Madrid en opnieuw ingevoerd in 1989. De auto heeft in de periode 1983 t/m 1986 veel snelwegritten erop zitten. (Spanje -Nederland). Dit verklaart de relatief hoge kilometerstand. Dit betreft een zgn ‘Plus’ GTI en was destijds net zo duur als de meest luxe Golf, de GLS. Bij velen is het bestaan van de Plus GTI niet eens bekend.
De ‘Plus’GTI was de Nederlandse tegenhanger van de Duitse ‘Pirelli’GTI. Een GTI die alleen in Duistland geleverd werd. Dit is een van de laatste, in februari 1984 stopte de productie van de type 1.
De kleur is bijzonder omdat de laatste series type besteld konden worden met een ‘Porsche’ kleur nl Platinadiamant metallic. Deze kleur betreft kleur L98e. Deze uitvoering is leverbaar geweest van mei 1983 t/m oktober 1983. De auto is heeft nog het originele interieur met golbalpookknop en originele stuurwiel De auto is voorzien van zgn Rial Ats velgen 15 inch. met Bridgestone Turanza ER300 banden. Bandenprofiel is nog goed, ongeveer 3 tot 4 mm.
Auto verkeerd in originele staat zoals een echte originele GTI hoort te zijn. Motor heeft wel veel gelopen maar loopt nog prima. Cosmetisch misschien niet helemaal perfect, maar een uitstekende basis om met niet al te veel werk deze GTI naar een hoger plan te tillen.
Diverse onderdelen reeds vernieuwd waaronder:
Buitenspiegel links vernieuwd
Bestuurdersstoel opnieuw de wangen bekleed
Nieuwe voorspoiler
Veerpootlagers voor vernieuwd in 2008
Distributieriem bij 300.000 km vervangen
Startmotor
Koppelingskabel vernieuwd
Complete ontsteking waaronder bobine, speciale GTI bougiekabels met ingebouwde weerstand,
Rotor, verdeelkap en bougies
Remblokken vernieuwd in 2007
Alle wiellagers vernieuwd
Homokineet li voor vernieuwd
Remleidingen voor vernieuwd (koper)
Achterremmen gereviseerd; nieuwe remschoenen alsmede remcilinders
Achterkleprubber vernieuwd
Achterklepdemper vernieuwd
Voorruitrubber vernieuwd
Rechterkoplamp vernieuwd
V-snaar vernieuwd
Tankdop vernieuwd
Diverse schakelaars interieur vernieuwd o.a lichtschakelaar, alarmlichtschakelaar, mistlichtschakelaar
Middenuitlaatstuk vernieuwd in 2011
Tevens is het motorcompartiment gereinigd en waar nodig vernieuwd.
Carroseriewerkzaamheden:
Auto is gedeeltelijk overgespoten als gevolg van reparaties aan dak en paravan en linker voordrempel.
Aanhechting bandenbak is ook gerepareerd. Hiervan zijn beelden van reparaties aanwezig
Tevens zijn van deze auto een historisch dossier en vele foto’s voorhanden
Reparatie/restauratieaandachtspunten:
Dak bij het schuifdak
Achterruiterwisser gangbaar maken (motor is ok)
Schakelmechanisme (bekende plastic busjes)
Deze oer GTI heeft mij veel plezier gebracht.
Ik daarom zou graag zien dat de auto terecht komt bij een echte liefhebber.
Bij echte interesse mail ik je graag foto's. 8-)
TE KOOP: VW Golf GTI type 1 1.8 DX 1983
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Re: TE KOOP: VW Golf GTI type 1 1.8 DX 1983
Haha .. zo makkelijk kom je er niet vanaf. Er zijn op dit forum wel een aantal liefhebbers. Ik stel voor dat je de foto's op het forum plaatst. (je hebt mij ook lekker gemaakt)Gouden koets schreef:Ik daarom zou graag zien dat de auto terecht komt bij een echte liefhebber.
Bij echte interesse mail ik je graag foto's.

Even over de km-stand: Als ik mag kiezen tussen 150.000 km korte stukjes of 300.000 km snelweg dan ga ik voor die laatste. Mijn mk1 heeft 325.000 km gereden en loopt als een zonnetje.
Groet RobvR
- jwbakkenes
- Type auto: BMW 550i
Heb je ook foto's?
Vraagprijs?
Jan Willem
Vraagprijs?
Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
Ook ik wil graag foto's zien en wat is hier de theorie van ?
Mijn bougiekabels heb ik gewoon bij de dealer gekocht en zijn idd. anders dan die op een GLS met contactpunt ontsteking.
Wat is de vraagprijs?
Mijn mk1 had een kenteken uit Madrid maar reed rond in Benidorm.
Grt Yal
speciale GTI bougiekabels met ingebouwde weerstand,
Mijn bougiekabels heb ik gewoon bij de dealer gekocht en zijn idd. anders dan die op een GLS met contactpunt ontsteking.
Wat is de vraagprijs?
Mijn mk1 had een kenteken uit Madrid maar reed rond in Benidorm.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Bootje_Ronald
- Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Knock, knock... 

Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
MK6 GTi- Executive Plus / Advance