catalysator
catalysator
hallo ik had beetje rond gezocht en gelezen dat als je de eerste catalysator leeg zo hallen je meer power mooier geluid en turbo iets feller hoort is dit waar en hoe zit het met verbruik en keuring in belgie , dacht van een kapotte te zoekken en die leeg te hallen iem mening hier op en of het goed of slecht is ?
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: catalysator
Hierover kan je een heleboel vinden op het forum (zoeken op "1e cat" b.v.)
Standaard zitten er twee kats onder van 400 cells. Een grotere downpipe maakt gebruik van een 200 of een 100 cells kat. Wanneer je de 1e kat laat verwijderen (deze zit dicht tegen de turbo) spoelt de turbo beter (sneller) op en kan je wat meer geluid waarnemen (vooral bij de koude start). Verwacht hier geen wonderen van, maar het is een goedkope ingreep en werkt wel, zeker in combinatie met een chip. Voordeel van chippen is meteen dat je voorkomt dat het engine lampje gaat branden als het koud is (komt soms voor).
Hoe het bij onze zuiderburen is geregeld weet ik niet, hoor hier op het forum dat je daar niet veel mag veranderen aan de auto.
Standaard zitten er twee kats onder van 400 cells. Een grotere downpipe maakt gebruik van een 200 of een 100 cells kat. Wanneer je de 1e kat laat verwijderen (deze zit dicht tegen de turbo) spoelt de turbo beter (sneller) op en kan je wat meer geluid waarnemen (vooral bij de koude start). Verwacht hier geen wonderen van, maar het is een goedkope ingreep en werkt wel, zeker in combinatie met een chip. Voordeel van chippen is meteen dat je voorkomt dat het engine lampje gaat branden als het koud is (komt soms voor).
Hoe het bij onze zuiderburen is geregeld weet ik niet, hoor hier op het forum dat je daar niet veel mag veranderen aan de auto.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: catalysator
dus het kan geen kwaad voor de auto en gaat hij dan meer verbuiken en hoeveel pk zou er bij kunne kommen kan ook de 2 cats leeg halenEdition30 schreef:Hierover kan je een heleboel vinden op het forum (zoeken op "1e cat" b.v.)
Standaard zitten er twee kats onder van 400 cells. Een grotere downpipe maakt gebruik van een 200 of een 100 cells kat. Wanneer je de 1e kat laat verwijderen (deze zit dicht tegen de turbo) spoelt de turbo beter (sneller) op en kan je wat meer geluid waarnemen (vooral bij de koude start). Verwacht hier geen wonderen van, maar het is een goedkope ingreep en werkt wel, zeker in combinatie met een chip. Voordeel van chippen is meteen dat je voorkomt dat het engine lampje gaat branden als het koud is (komt soms voor).
Hoe het bij onze zuiderburen is geregeld weet ik niet, hoor hier op het forum dat je daar niet veel mag veranderen aan de auto.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: catalysator
Of het kwaad kan, ja je engine kan gaan branden. Verbruik wordt beter (minder weerstand), maar verwacht geen wonderen. Vermogen winst heb je na chippen, kijk maar eens in het rollenbank topic.
Bij het verwijderen van alle kats voldoe je niet meer aan de emissie eisen.
Bij het verwijderen van alle kats voldoe je niet meer aan de emissie eisen.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: catalysator
en kant dat kwaad als dat gaat branden waarvoor dient dat die enegine mvgEdition30 schreef:Of het kwaad kan, ja je engine kan gaan branden. Verbruik wordt beter (minder weerstand), maar verwacht geen wonderen. Vermogen winst heb je na chippen, kijk maar eens in het rollenbank topic.
Bij het verwijderen van alle kats voldoe je niet meer aan de emissie eisen.
Re: catalysator
Dat is dit lampje.

Er worden andere waardes gemeten dan standaard.
Feitelijk kan het geen kwaad, maar je zal er niet mee door de keuring komen.
Daarom is de aanrader: Bij voorste kat-verwijdering neem je een chip op maat.
Zo haal je het hoogste rendement uit je aanpassing en kan de tuner softwarematig dit soort lampjes voorkomen.

Er worden andere waardes gemeten dan standaard.
Feitelijk kan het geen kwaad, maar je zal er niet mee door de keuring komen.
Daarom is de aanrader: Bij voorste kat-verwijdering neem je een chip op maat.
Zo haal je het hoogste rendement uit je aanpassing en kan de tuner softwarematig dit soort lampjes voorkomen.

Re: catalysator
a ok bedankt ja iem in familie kent bedrijf dat 250 euro vraagt ongeveer voor rond de 30 pk meer maar ik weet niet of dat chip op maat is :s kan dat zo goeikoop of is het dan ne slechte want zie somige 500 euro enzoCrokko schreef:Dat is dit lampje.
Er worden andere waardes gemeten dan standaard.
Feitelijk kan het geen kwaad, maar je zal er niet mee door de keuring komen.
Daarom is de aanrader: Bij voorste kat-verwijdering neem je een chip op maat.
Zo haal je het hoogste rendement uit je aanpassing en kan de tuner softwarematig dit soort lampjes voorkomen.
Re: catalysator
Het is lastig om de kwaliteit van werken te bepalen aan de hand van een bedrag.
Je kunt je afvragen als het heel goedkoop is, of het misschien te mooi is om waar te zijn.
Ervaringen van mensen met een bepaald bedrijf is een betere richtlijn.
En dan niet alleen een ervaring op korte termijn, de auto kan op langer termijn ook problemen krijgen natuurlijk.
JD in Lochem een aanrader. Maar ja, ik weet niet hoe ver dat dat rijden is voor je.
Je kunt je afvragen als het heel goedkoop is, of het misschien te mooi is om waar te zijn.
Ervaringen van mensen met een bepaald bedrijf is een betere richtlijn.
En dan niet alleen een ervaring op korte termijn, de auto kan op langer termijn ook problemen krijgen natuurlijk.

JD in Lochem een aanrader. Maar ja, ik weet niet hoe ver dat dat rijden is voor je.

Re: catalysator
ik weet dat het bedrijf veel autos doet enzo dusCrokko schreef:Het is lastig om de kwaliteit van werken te bepalen aan de hand van een bedrag.
Je kunt je afvragen als het heel goedkoop is, of het misschien te mooi is om waar te zijn.
Ervaringen van mensen met een bepaald bedrijf is een betere richtlijn.
En dan niet alleen een ervaring op korte termijn, de auto kan op langer termijn ook problemen krijgen natuurlijk.![]()
JD in Lochem een aanrader. Maar ja, ik weet niet hoe ver dat dat rijden is voor je.


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten