2.0 16 v G60
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
2.0 16 v G60
Heeft iemand ervaring met een G60 2.0 16 v stage 2 poelie's Op de G-lader
Wat dit ongeveer gaat opleveren qua pk's en koppel
Een goede maat van mij heeft dit projectje lopen En ik help hem hier best wel veel mee. En ben er erg nieuwsgierig naar
Het blok is helemaal gereviseerd gesmeden zuiger boring 82.9 compressie verhouding 9.1 snelle nokken assen en gereviseerd g-lader.En het komt in een golf mk 2 te staan
Wat dit ongeveer gaat opleveren qua pk's en koppel
Een goede maat van mij heeft dit projectje lopen En ik help hem hier best wel veel mee. En ben er erg nieuwsgierig naar
Het blok is helemaal gereviseerd gesmeden zuiger boring 82.9 compressie verhouding 9.1 snelle nokken assen en gereviseerd g-lader.En het komt in een golf mk 2 te staan
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Allereerst leuk project.
Wat het gaat doen is van een aantal factoren afhankelijk. Eeen 16v komt flowt van zichzelf niet erg goed. Dus in hoeverre is de kop bewerkt?
Er zijn 2 manieren om vermogen te krijgen.
1. Motormechanisch maximaal bewerken en dan de g-lader het laatste beetje laten doen
of
2. De motor zo bouwen dat hij samengesteld is voor drukvulling.
Optie 1 is beduidend duurder maar levert onder de streep ook meer op. Zoals ik nu de specs lees is het een motor die meer gebouwd is naar optie 2.
Ja wat gaat het qua vermogen doen? Denk ergens tussen de 240 en 290 pk.
Het koppel g-lader werkt meer als een compressor dus koppel zal niet gigantisch worden maar hij doet wel van onderuit mee dus zie het als een atmosferische motor alleen dan sterker en hoe meer toeren dat ie maakt hoe sterker dat ie wordt.
Wat het gaat doen is van een aantal factoren afhankelijk. Eeen 16v komt flowt van zichzelf niet erg goed. Dus in hoeverre is de kop bewerkt?
Er zijn 2 manieren om vermogen te krijgen.
1. Motormechanisch maximaal bewerken en dan de g-lader het laatste beetje laten doen
of
2. De motor zo bouwen dat hij samengesteld is voor drukvulling.
Optie 1 is beduidend duurder maar levert onder de streep ook meer op. Zoals ik nu de specs lees is het een motor die meer gebouwd is naar optie 2.
Ja wat gaat het qua vermogen doen? Denk ergens tussen de 240 en 290 pk.
Het koppel g-lader werkt meer als een compressor dus koppel zal niet gigantisch worden maar hij doet wel van onderuit mee dus zie het als een atmosferische motor alleen dan sterker en hoe meer toeren dat ie maakt hoe sterker dat ie wordt.
Golf MK1 GTI
- Roderik
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
- Type auto: MK5 GTI ed30
- Locatie: zuiden des lands
Re: 2.0 16 v G60
Volgens mij kwam JD's corrado 16vG60 uit op 352pk in zijn hoogtijdagen.
Dat ding was dan ook tot de max bewerkt.
Een 2 liter 16vG60 heb ik nog nooit waardes van gezien, dus zou niet weten wat dat doet...

Dat ding was dan ook tot de max bewerkt.
Een 2 liter 16vG60 heb ik nog nooit waardes van gezien, dus zou niet weten wat dat doet...
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Dat is dan ook een motor die voor 99,9% van de mensen hier nooit haalbaar is.
Golf MK1 GTI
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
Re: 2.0 16 v G60
We zaten zélf óók rond de 250 te denken 280 te denken Het is wel de bedoeling dat het in opstellening twee gáát draaien spuugemmer De kop wordt Meschien later nóch geflowt Maar de kosten loopen al aardig op Zoals het blok nu op gebouwt wordt zal die mét gemak 300 pk aankunnen Ánders zullen er echt Andre drijfstangen en krukas in.moeten
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Een 16v kruk is zeker goed tot 500 pk.
En pk's slopen een drijfstang niet. Dat doet initieel koppel en later toeren.
Alleen flowen is niet genoeg. Schuinvlakken doet wonderen. Staan de uitlaatkleppen ineens in een stuk mooiere hoek.
En pk's slopen een drijfstang niet. Dat doet initieel koppel en later toeren.
Alleen flowen is niet genoeg. Schuinvlakken doet wonderen. Staan de uitlaatkleppen ineens in een stuk mooiere hoek.
Golf MK1 GTI
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
Re: 2.0 16 v G60
T
Mag ik vragen wat je zelf in jn Mk 1 héb staan zag aardig wat pk's Bij je naam.staan in de toppic rollerbank uitdraai
Oke míj is altijd gezegd dat het beter is om de de kruk as en drijfstangen ook aan te passen Wil je naar zulke pk's gaan De drijfstangen die er nu in zitte hebben een extra olie kanaal is me vertelt uit een s2 ? Maar mocht de G-lader ooit gaan vervelen zou er dus.zónder problemen een grote turbo op kunnen en hem naar de 500 paarden brengenSpuugemmer schreef:Een 16v kruk is zeker goed tot 500 pk.
En pk's slopen een drijfstang niet. Dat doet initieel koppel en later toeren.
Alleen flowen is niet genoeg. Schuinvlakken doet wonderen. Staan de uitlaatkleppen ineens in een stuk mooiere hoek.
Mag ik vragen wat je zelf in jn Mk 1 héb staan zag aardig wat pk's Bij je naam.staan in de toppic rollerbank uitdraai
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Ja uiteraard mag je dat vragen
Er zit een formule 3 motor in. Wat ie qua vermogen doet werkelijk geen idee. Er zat een mengelteiler op en deze zou goed zijn voor rond de 200 pk. Nu komen er losse gaskleppen op met KMS. Dus de volledige potentie zal er binnenkort uit komen. Maar eerst de kop nog een beetje aanpassen. Dus we gaan het meemaken in de toekomst. Maar ik denk dat ie ergens tussen de 240-275 gaat uitkomen.
Een rotrex compressor is dan een mooiere optie dan een turbo. Zo'n motor heeft een maatje van mij gehad 327 pk deed het super!

Er zit een formule 3 motor in. Wat ie qua vermogen doet werkelijk geen idee. Er zat een mengelteiler op en deze zou goed zijn voor rond de 200 pk. Nu komen er losse gaskleppen op met KMS. Dus de volledige potentie zal er binnenkort uit komen. Maar eerst de kop nog een beetje aanpassen. Dus we gaan het meemaken in de toekomst. Maar ik denk dat ie ergens tussen de 240-275 gaat uitkomen.
Een rotrex compressor is dan een mooiere optie dan een turbo. Zo'n motor heeft een maatje van mij gehad 327 pk deed het super!
Golf MK1 GTI
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
Re: 2.0 16 v G60
Zo zo das een special motoretje dus
En een mooie Mk I Die opstelling zie je niet zo veel geloof ik
En van wat voor bouw jaar is die motor dan??
Met vier losse gaskleppen dat ziet er alleen al prachtig uit laat staan het geluid Vier van die mooie race kelken En hoe zit dat dan met de brandstof inspuiting Gebeurt dit in de gasklep zelf? Ik heb het ook wel gezien dat ze het ervoor inspuiten.
Een ding is zeker Het geluid van een G-Lader is prachtig Dat van een rotrex compressor heb ik nog nooit gehoord Maar ik weet wel dat het een goedkopere versie is van een G-Lader En de werking van een G-Lader is ook een apart iets Raare fransen kom er maar eens op


Met vier losse gaskleppen dat ziet er alleen al prachtig uit laat staan het geluid Vier van die mooie race kelken En hoe zit dat dan met de brandstof inspuiting Gebeurt dit in de gasklep zelf? Ik heb het ook wel gezien dat ze het ervoor inspuiten.
Een ding is zeker Het geluid van een G-Lader is prachtig Dat van een rotrex compressor heb ik nog nooit gehoord Maar ik weet wel dat het een goedkopere versie is van een G-Lader En de werking van een G-Lader is ook een apart iets Raare fransen kom er maar eens op
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Een Rotrex is zeer zeker geen goedkope G-lader!! Jij bedoeld de Eaton units die ze als vervanging van de g-lader gebruiken.
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!
Golf MK1 GTI
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
Re: 2.0 16 v G60
Spuugemmer schreef:Een Rotrex is zeer zeker geen goedkope G-lader!! Jij bedoeld de Eaton units die ze als vervanging van de g-lader gebruiken.
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!
Ja dat klinkt ckr super door de Spijkenisse tunnel Ja was een beetje Harry in de warry idd Ik bedoelde een Eaton
Het is dus eigenlijk het zelfde als een turbo alleen aangedreven Door een snaar Zoals ik het zag Dit is ckr de moeite waard idd En wat kost zulk iets dan ??
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
Re: 2.0 16 v G60
Deze Golf 2 gaat echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hardSpuugemmer schreef:Een Rotrex is zeer zeker geen goedkope G-lader!! Jij bedoeld de Eaton units die ze als vervanging van de g-lader gebruiken.
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!


- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Ik zie hem nog bijna dagelijks. Zit nu een vr6 in en komt een mooie motor in....ooooh pure porno.
Golf MK1 GTI
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
Re: 2.0 16 v G60
Dat is het volgende project Vr6 ombouw naar turbo Het blok is er al in iedergeval Nou nóg iets waar het in móet Zelf lijkt mij een kever.buggy wel wát De G-6o moet.in iedergeval voor de Wörthersee toer van volgend jaar af zijn Kan ik in de tussen tijd nog mooi een bankovervallen of twéé
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 2.0 16 v G60
Ben benieuwd hoe het met dit project staat.
kwam nog wat leuk materiaal tegen. golf mk1 16vg60 (100-200 in een seconde of 8)
kwam nog wat leuk materiaal tegen. golf mk1 16vg60 (100-200 in een seconde of 8)
Golf MK1 GTI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten