Pagina 1 van 1
2.0 16 v G60
Geplaatst: 20 apr 2013, 21:50
door Keizer
Heeft iemand ervaring met een G60 2.0 16 v stage 2 poelie's Op de G-lader
Wat dit ongeveer gaat opleveren qua pk's en koppel
Een goede maat van mij heeft dit projectje lopen En ik help hem hier best wel veel mee. En ben er erg nieuwsgierig naar
Het blok is helemaal gereviseerd gesmeden zuiger boring 82.9 compressie verhouding 9.1 snelle nokken assen en gereviseerd g-lader.En het komt in een golf mk 2 te staan
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 21 apr 2013, 14:12
door Spuugemmer
Allereerst leuk project.
Wat het gaat doen is van een aantal factoren afhankelijk. Eeen 16v komt flowt van zichzelf niet erg goed. Dus in hoeverre is de kop bewerkt?
Er zijn 2 manieren om vermogen te krijgen.
1. Motormechanisch maximaal bewerken en dan de g-lader het laatste beetje laten doen
of
2. De motor zo bouwen dat hij samengesteld is voor drukvulling.
Optie 1 is beduidend duurder maar levert onder de streep ook meer op. Zoals ik nu de specs lees is het een motor die meer gebouwd is naar optie 2.
Ja wat gaat het qua vermogen doen? Denk ergens tussen de 240 en 290 pk.
Het koppel g-lader werkt meer als een compressor dus koppel zal niet gigantisch worden maar hij doet wel van onderuit mee dus zie het als een atmosferische motor alleen dan sterker en hoe meer toeren dat ie maakt hoe sterker dat ie wordt.
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 21 apr 2013, 18:39
door Roderik
Volgens mij kwam JD's corrado 16vG60 uit op 352pk in zijn hoogtijdagen.
Dat ding was dan ook tot de max bewerkt.
Een 2 liter 16vG60 heb ik nog nooit waardes van gezien, dus zou niet weten wat dat doet...
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 21 apr 2013, 20:16
door Spuugemmer
Dat is dan ook een motor die voor 99,9% van de mensen hier nooit haalbaar is.
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 22 apr 2013, 10:25
door Keizer
We zaten zélf óók rond de 250 te denken 280 te denken Het is wel de bedoeling dat het in opstellening twee gáát draaien spuugemmer De kop wordt Meschien later nóch geflowt Maar de kosten loopen al aardig op Zoals het blok nu op gebouwt wordt zal die mét gemak 300 pk aankunnen Ánders zullen er echt Andre drijfstangen en krukas in.moeten
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 22 apr 2013, 18:26
door Spuugemmer
Een 16v kruk is zeker goed tot 500 pk.
En pk's slopen een drijfstang niet. Dat doet initieel koppel en later toeren.
Alleen flowen is niet genoeg. Schuinvlakken doet wonderen. Staan de uitlaatkleppen ineens in een stuk mooiere hoek.
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 22 apr 2013, 21:17
door Keizer
T
Spuugemmer schreef:Een 16v kruk is zeker goed tot 500 pk.
En pk's slopen een drijfstang niet. Dat doet initieel koppel en later toeren.
Alleen flowen is niet genoeg. Schuinvlakken doet wonderen. Staan de uitlaatkleppen ineens in een stuk mooiere hoek.
Oke míj is altijd gezegd dat het beter is om de de kruk as en drijfstangen ook aan te passen Wil je naar zulke pk's gaan De drijfstangen die er nu in zitte hebben een extra olie kanaal is me vertelt uit een s2 ? Maar mocht de G-lader ooit gaan vervelen zou er dus.zónder problemen een grote turbo op kunnen en hem naar de 500 paarden brengen
Mag ik vragen wat je zelf in jn Mk 1 héb staan zag aardig wat pk's Bij je naam.staan in de toppic rollerbank uitdraai
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 22 apr 2013, 21:47
door Spuugemmer
Ja uiteraard mag je dat vragen
Er zit een formule 3 motor in. Wat ie qua vermogen doet werkelijk geen idee. Er zat een mengelteiler op en deze zou goed zijn voor rond de 200 pk. Nu komen er losse gaskleppen op met KMS. Dus de volledige potentie zal er binnenkort uit komen. Maar eerst de kop nog een beetje aanpassen. Dus we gaan het meemaken in de toekomst. Maar ik denk dat ie ergens tussen de 240-275 gaat uitkomen.
Een rotrex compressor is dan een mooiere optie dan een turbo. Zo'n motor heeft een maatje van mij gehad 327 pk deed het super!
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 23 apr 2013, 01:12
door Keizer
Zo zo das een special motoretje dus

En een mooie Mk I Die opstelling zie je niet zo veel geloof ik

En van wat voor bouw jaar is die motor dan??
Met vier losse gaskleppen dat ziet er alleen al prachtig uit laat staan het geluid Vier van die mooie race kelken En hoe zit dat dan met de brandstof inspuiting Gebeurt dit in de gasklep zelf? Ik heb het ook wel gezien dat ze het ervoor inspuiten.
Een ding is zeker Het geluid van een G-Lader is prachtig Dat van een rotrex compressor heb ik nog nooit gehoord Maar ik weet wel dat het een goedkopere versie is van een G-Lader En de werking van een G-Lader is ook een apart iets Raare fransen kom er maar eens op
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 23 apr 2013, 18:35
door Spuugemmer
Een Rotrex is zeer zeker geen goedkope G-lader!! Jij bedoeld de Eaton units die ze als vervanging van de g-lader gebruiken.
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 23 apr 2013, 20:11
door Keizer
Spuugemmer schreef:Een Rotrex is zeer zeker geen goedkope G-lader!! Jij bedoeld de Eaton units die ze als vervanging van de g-lader gebruiken.
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!
Ja dat klinkt ckr super door de Spijkenisse tunnel Ja was een beetje Harry in de warry idd Ik bedoelde een Eaton
Het is dus eigenlijk het zelfde als een turbo alleen aangedreven Door een snaar Zoals ik het zag Dit is ckr de moeite waard idd En wat kost zulk iets dan ??
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 23 apr 2013, 20:53
door Gengar
Spuugemmer schreef:Een Rotrex is zeer zeker geen goedkope G-lader!! Jij bedoeld de Eaton units die ze als vervanging van de g-lader gebruiken.
Hoe een 16v compressor klinkt???
komt ie!
Deze Golf 2 gaat echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard

Ik heb hem een tijdje niet meer zien rijden.
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 23 apr 2013, 20:57
door Spuugemmer
Ik zie hem nog bijna dagelijks. Zit nu een vr6 in en komt een mooie motor in....ooooh pure porno.
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 23 apr 2013, 21:33
door Spuugemmer
De vr6 klinkt ook niet verkeerd en loopt ook goed!
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 24 apr 2013, 08:38
door Keizer
Dat is het volgende project Vr6 ombouw naar turbo Het blok is er al in iedergeval Nou nóg iets waar het in móet Zelf lijkt mij een kever.buggy wel wát De G-6o moet.in iedergeval voor de Wörthersee toer van volgend jaar af zijn Kan ik in de tussen tijd nog mooi een bankovervallen of twéé
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 26 apr 2013, 19:12
door RobvR
Heeéérlijk topic!!
Re: 2.0 16 v G60
Geplaatst: 12 jan 2014, 15:53
door Spuugemmer
Ben benieuwd hoe het met dit project staat.
kwam nog wat leuk materiaal tegen. golf mk1 16vg60 (100-200 in een seconde of 8)