chippen
chippen
ik heb gehoord dat hier in tongeren kort bij dus een bedrijf is hottuning dat ook chippen op maat doet met testbank attest er bij en garantie geef op je motor rond 30 a 40 pk meer en voor maar iets meer als 200 euro kan dat zo goedkoop hoor dat er daar veel gaan en hebt van nog nergens klachten gehoor maar is dat niet wat goedkoop ? voor waar te zijn ik wil mij motor niet aan flarden rijden ? iem mis ervaring met dit bedrijf grt
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: chippen
Mijn advies,
Ga lekker naar Lochem en naar jd engineering en laat hem daar chippen weet je zeker dat het goed zit.
Ga lekker naar Lochem en naar jd engineering en laat hem daar chippen weet je zeker dat het goed zit.
Re: chippen
ik zou hem nog niet voor niks willen, jd anders nie 

Re: chippen
weet iemand iets van asd chiptuning want jd is tamelijk ver en iets ke duurder maaar en hoor veel goeds van mensen maar is hem bekend hier ? mvg
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: chippen
Voor de goede orde, ik weet niets te melden over de door jou genoemde chipper.
Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn.
Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn.

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
- Type auto: 2007 MK5 GTI
- Locatie: omg.Utrecht
Re: chippen
Kan je mijn voorbeeld geven.Ik was in de onderstelling dat mijn auto niet gechipt was en had zelf al wel een andere uitlaat en intake/luchtfilter geplaats voor ik bij jd de auto liet chippen en dacht dat de auto standaard was.Tijdens het testen op de bank kwam Mark van jd erachter dat de auto al abt gechipt was,de tuner van vw zelf en de auto deed iets van 236 pk en 330nm ofzo.Zie mijn onderschrift wat het nu is en hij is niet alleen sneller maar rijd in zijn algemeenheid beter.Je hebt nu eigenlijk nog steeds geen antwoord op je vraag maar ik wilde toen ook hetzelfde als jij,meer power maar ook vertrouwen dat het goed blijft gaan en kwam zo bij jd omdat daar alleen maar goede verhalen vandaan komen en de goedkope tuners ken ik persoonlijk niemand die daar mee rondrijd.Wil niet zeggen dat het per definitie slecht is maar dat wekt bij mij geen vertrouwen.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
Re: chippen
ok bedankt toch voor de informatie zal er is naar kijken en anders nog even w8 en sparenEdition30 schreef:Voor de goede orde, ik weet niets te melden over de door jou genoemde chipper.
Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn.

-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: chippen
Kijk even onder de post plaats hier je rollenbank uitdraai.
Volgens mij zijn 99 van de 100 gti's bij JD gechipt!
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden
Volgens mij zijn 99 van de 100 gti's bij JD gechipt!
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: chippen
Joeri, Pieter en Tirex van het forum zijn er allemaal al geweest.
Als je interesse hebt, kan je hen al eens pm'en
.
Als je interesse hebt, kan je hen al eens pm'en


-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 14 jul 2012, 15:15
- Type auto: VW Golf 6 GTI
- Locatie: geel
Re: chippen
ik heb voor donderdag daar een afspraak opstaan, ben is benieuwd 

vw golf 6 gti 397.6pk 475nm by DVX Performance
vw corrado vr6 trackcar
vw corrado vr6 trackcar
Re: chippen
Ik heb de mijne bij APEC gedaan, ook zeer aan te raden!
Re: chippen
dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
01/2009 - 03/2012 scirocco 5,2l/100 (sold)
03/2012 - heden golf 6 gti 11l/100

03/2012 - heden golf 6 gti 11l/100

- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: chippen
Ik had het idee dat jij er werkte met je bannerwolfy schreef:dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan

Re: chippen
Nee ik zelf werk er nietRenekesgti schreef:Ik had het idee dat jij er werkte met je bannerwolfy schreef:dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
01/2009 - 03/2012 scirocco 5,2l/100 (sold)
03/2012 - heden golf 6 gti 11l/100

03/2012 - heden golf 6 gti 11l/100

Re: chippen
Ik lees alleen maar goede berichten over JD engineering. Is er ooit 'iets' fout gegaan daar? 

1.8T, automaat, Beige Leder/Alcantara, Schuifkanteldak, ECC, Highline, PDC, Cruise Controle
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: chippen
Ik denk dat je "fout gegaan" iets anders moet stellen.VwBoraJD schreef:Ik lees alleen maar goede berichten over JD engineering. Is er ooit 'iets' fout gegaan daar?
De mannen van JD laten namelijk geen enkel defect gaan.
Ze maken als eerst een proefrit met de auto met de VCDS aangesloten en kijken of er waarden en gedag in de auto zitten die iets verraadt waardoor de re-map niet door kan gaan, zoals bij mij het geval.
Mijn tankontluchterklep was defect en deze is ter plekke vervangen.
Als er storingen in de auto zitten na de re-map, dan worden deze geanalyseerd en opgelost voordat de auto klaar is.
Al na verloop van tijd zaken kapot gaan, door bijvoorbeeld slijtage, dan is dat niet iets wat je bij JD kan neerleggen in mijn ogen.
Dat zou hetzelfde zijn als tegen GoodYear zeggen dat zijn banden kaal worden door zijn schuld.....
Maar goed, dit is hoe ik de zaken zie.
En als antwoord op de vraag: ik heb nog niet gehoord dat er 'iets'is misgegaan bij JD.
Groet,
P.
Re: chippen
Natuurlijk gaat er bij JD wel eens wat fout. Maar dat wordt tijdens de proefrit die zij na het chippen maken al snel vastgesteld. Bij mij kwam het koppel er te bruut in na het chippen. Vooral schadelijk in de lagere versnellingen. De software werd aangepast en mij auto staat inmiddels op 180.000 gechipte kilometers. Hij is trouwens niet meer in mij bezit.
Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.
Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.
Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.
Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.
Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
- Type auto: F150 HD 6.2
Re: chippen
Dat was ik
met de ed30
Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds
Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.
Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten
....

Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds
Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.
Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten

Re: chippen
Lorenzogti schreef:Dat was ikmet de ed30
Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds
Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.
Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten....

- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: chippen
Bij JD gaat er uiteraard ook wel eens iets 'fout', we proberen dat uiteraard wel zo minimaal mogelijk te houden, door al het werk goed te controleren. Echter we zijn ook mensen dus zien wel eens wat over het hoofd (al is dat vaak wel een mechanisch gebrek).VroemTFSI schreef:Natuurlijk gaat er bij JD wel eens wat fout. Maar dat wordt tijdens de proefrit die zij na het chippen maken al snel vastgesteld. Bij mij kwam het koppel er te bruut in na het chippen. Vooral schadelijk in de lagere versnellingen. De software werd aangepast en mij auto staat inmiddels op 180.000 gechipte kilometers. Hij is trouwens niet meer in mij bezit.
Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.
Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.
Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Boven genoemde dingen vind ik overigens niet echt 'fout'. De turbo van de bovengenoemde GTI had gewoon een wat 'strakke' veer afstelling van de wastegate, als je dan je gebruikelijke wastegate settings in de ecu plaatst, dan piekte hij net even op 2300 mbar, ipv de gewenste 2200mbar, in dat geval zorgde dat direct voor een rammel in het vliegwiel, dit werd direct in de testrit opgemerkt en gecorrigeerd. Als je wat meer op de limiet gaat draaien, en dat doe je simpelweg bij tuning, dan loop je ook wat sneller tegen dit soort dingen aan, origineel zal hij ook al doorgepiekt hebben, maar dan zit er nog zoveel marge in het systeem, dat je het niet merkt.
Daarom is het zeer belangrijk dat elke auto secuur wordt nagekeken voor je als tuner de sleutels weer aan je klant overhandigd, en dus ook bij je stage 1 tuning, maatwerk levert waar nodig.
Wbt de GTI ED30 van Lorenzo. Die schakelde inderdaad niet mooi over in de S stand na de tuning.
We zochten het in eerste instantie in de DSG bak, mogelijk te veel vermogen hoog in toeren etc (al hadden we vele andere ED30 en S3 dsg modellen getuned zonder problemen).
Echter achteraf gezien bleek dit cilinderoverslag te zijn, als de dsg in de S stand staat gaat hij net 200rpm verder door hoog in toeren en ontstond er cilinder overslag. (in D was het gewoon goed)
Met de huidige kennis (we zijn inmiddels al weer ruim 3 jaar verder), weten we dat dit niet aan bobines of bougies lag, maar waarschijnlijk aan te slappe klepveren. Dan druk je met de verhoogde turbodruk de inlaatklep open. Iets wat wel vaker bij sommige ED30/Cupra motoren voorkomt (met een grotere turbo is het dan helemaal dramatisch, voor de 6000rpm is het dan al helemaal mis).
Niet iets wat je softwarematig op kunt lossen overigens, tenminste niet zonder drastisch minder vermogen te draaien (sterkere klepveren lost het probleem geheel op).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: chippen
@race eend en Lorenzo: Mooie aanvulling op het verhaal. Ik wou niet meteen de namen erbij noemen. En ik wou vooral aangeven dat JD net even verder kijkt dan andere chippers. Het moet ook heel blijven.
En voor Lorenzo: race eend had al aangeboden dat hij graag over een GTI VII wil beschikken om een aantal dingen op uit te proberen. Ze hebben aan jou in ieder geval iemand die weet waar hij over praat. Kunnen jullie vast wel uitkomen
En voor Lorenzo: race eend had al aangeboden dat hij graag over een GTI VII wil beschikken om een aantal dingen op uit te proberen. Ze hebben aan jou in ieder geval iemand die weet waar hij over praat. Kunnen jullie vast wel uitkomen

Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten