Pagina 1 van 1
chippen
Geplaatst: 21 apr 2013, 23:11
door jordy vw
ik heb gehoord dat hier in tongeren kort bij dus een bedrijf is hottuning dat ook chippen op maat doet met testbank attest er bij en garantie geef op je motor rond 30 a 40 pk meer en voor maar iets meer als 200 euro kan dat zo goedkoop hoor dat er daar veel gaan en hebt van nog nergens klachten gehoor maar is dat niet wat goedkoop ? voor waar te zijn ik wil mij motor niet aan flarden rijden ? iem mis ervaring met dit bedrijf grt
Re: chippen
Geplaatst: 22 apr 2013, 18:37
door NL_MK5 GTI
Mijn advies,
Ga lekker naar Lochem en naar jd engineering en laat hem daar chippen weet je zeker dat het goed zit.
Re: chippen
Geplaatst: 22 apr 2013, 20:16
door bzb
ik zou hem nog niet voor niks willen, jd anders nie

Re: chippen
Geplaatst: 22 apr 2013, 23:43
door jordy vw
weet iemand iets van asd chiptuning want jd is tamelijk ver en iets ke duurder maaar en hoor veel goeds van mensen maar is hem bekend hier ? mvg
Re: chippen
Geplaatst: 23 apr 2013, 00:13
door Edition30
Voor de goede orde, ik weet niets te melden over de door jou genoemde chipper.
Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn.

Re: chippen
Geplaatst: 23 apr 2013, 17:44
door bcgti
Kan je mijn voorbeeld geven.Ik was in de onderstelling dat mijn auto niet gechipt was en had zelf al wel een andere uitlaat en intake/luchtfilter geplaats voor ik bij jd de auto liet chippen en dacht dat de auto standaard was.Tijdens het testen op de bank kwam Mark van jd erachter dat de auto al abt gechipt was,de tuner van vw zelf en de auto deed iets van 236 pk en 330nm ofzo.Zie mijn onderschrift wat het nu is en hij is niet alleen sneller maar rijd in zijn algemeenheid beter.Je hebt nu eigenlijk nog steeds geen antwoord op je vraag maar ik wilde toen ook hetzelfde als jij,meer power maar ook vertrouwen dat het goed blijft gaan en kwam zo bij jd omdat daar alleen maar goede verhalen vandaan komen en de goedkope tuners ken ik persoonlijk niemand die daar mee rondrijd.Wil niet zeggen dat het per definitie slecht is maar dat wekt bij mij geen vertrouwen.
Re: chippen
Geplaatst: 23 apr 2013, 18:44
door jordy vw
Edition30 schreef:Voor de goede orde, ik weet niets te melden over de door jou genoemde chipper.
Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn.

ok bedankt toch voor de informatie zal er is naar kijken en anders nog even w8 en sparen

doet jd soms promoties en kortingen mvg
Re: chippen
Geplaatst: 23 apr 2013, 19:41
door Schippersss
Re: chippen
Geplaatst: 02 mei 2013, 11:16
door Koreaan
Kijk even onder de post plaats hier je rollenbank uitdraai.
Volgens mij zijn 99 van de 100 gti's bij JD gechipt!
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden
Re: chippen
Geplaatst: 03 mei 2013, 16:13
door Nailz
Ik ga binnenkort bij DVX Performance.
De man voor GTI's in Belgiƫ!
Re: chippen
Geplaatst: 05 mei 2013, 11:44
door Crokko
Succes.
Misschien wil je je ervaring met dit bedrijf posten?
Ben wel benieuwd

Re: chippen
Geplaatst: 06 mei 2013, 15:54
door Nailz
Joeri, Pieter en Tirex van het forum zijn er allemaal al geweest.
Als je interesse hebt, kan je hen al eens pm'en

.
Re: chippen
Geplaatst: 06 mei 2013, 16:01
door bert heylen
ik heb voor donderdag daar een afspraak opstaan, ben is benieuwd

Re: chippen
Geplaatst: 06 mei 2013, 16:04
door DD_GTI
Ik heb de mijne bij APEC gedaan, ook zeer aan te raden!
Re: chippen
Geplaatst: 07 mei 2013, 17:59
door wolfy
dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
Re: chippen
Geplaatst: 08 mei 2013, 16:36
door Renekesgti
wolfy schreef:dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
Ik had het idee dat jij er werkte met je banner

Re: chippen
Geplaatst: 08 mei 2013, 17:50
door wolfy
Renekesgti schreef:wolfy schreef:dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
Ik had het idee dat jij er werkte met je banner

Nee ik zelf werk er niet
Re: chippen
Geplaatst: 29 sep 2013, 12:40
door VwBoraJD
Ik lees alleen maar goede berichten over JD engineering. Is er ooit 'iets' fout gegaan daar?

Re: chippen
Geplaatst: 05 okt 2013, 00:21
door Frits@Vrolijk
Denk het niet het blijft stil
Re: chippen
Geplaatst: 05 okt 2013, 11:29
door PaChaKoHa
VwBoraJD schreef:Ik lees alleen maar goede berichten over JD engineering. Is er ooit 'iets' fout gegaan daar?

Ik denk dat je "fout gegaan" iets anders moet stellen.
De mannen van JD laten namelijk geen enkel defect gaan.
Ze maken als eerst een proefrit met de auto met de VCDS aangesloten en kijken of er waarden en gedag in de auto zitten die iets verraadt waardoor de re-map niet door kan gaan, zoals bij mij het geval.
Mijn tankontluchterklep was defect en deze is ter plekke vervangen.
Als er storingen in de auto zitten na de re-map, dan worden deze geanalyseerd en opgelost voordat de auto klaar is.
Al na verloop van tijd zaken kapot gaan, door bijvoorbeeld slijtage, dan is dat niet iets wat je bij JD kan neerleggen in mijn ogen.
Dat zou hetzelfde zijn als tegen GoodYear zeggen dat zijn banden kaal worden door zijn schuld.....
Maar goed, dit is hoe ik de zaken zie.
En als antwoord op de vraag: ik heb nog niet gehoord dat er 'iets'is misgegaan bij JD.
Groet,
P.
Re: chippen
Geplaatst: 08 okt 2013, 20:00
door VroemTFSI
Natuurlijk gaat er bij JD wel eens wat fout. Maar dat wordt tijdens de proefrit die zij na het chippen maken al snel vastgesteld. Bij mij kwam het koppel er te bruut in na het chippen. Vooral schadelijk in de lagere versnellingen. De software werd aangepast en mij auto staat inmiddels op 180.000 gechipte kilometers. Hij is trouwens niet meer in mij bezit.
Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.
Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.
Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Re: chippen
Geplaatst: 08 okt 2013, 21:30
door Lorenzogti
Dat was ik

met de ed30
Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds
Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.
Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten

....
Re: chippen
Geplaatst: 08 okt 2013, 21:37
door eddiea
Lorenzogti schreef:Dat was ik

met de ed30
Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds
Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.
Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten

....
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 573#p81573
Re: chippen
Geplaatst: 08 okt 2013, 22:19
door Race Eend
VroemTFSI schreef:Natuurlijk gaat er bij JD wel eens wat fout. Maar dat wordt tijdens de proefrit die zij na het chippen maken al snel vastgesteld. Bij mij kwam het koppel er te bruut in na het chippen. Vooral schadelijk in de lagere versnellingen. De software werd aangepast en mij auto staat inmiddels op 180.000 gechipte kilometers. Hij is trouwens niet meer in mij bezit.
Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.
Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.
Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Bij JD gaat er uiteraard ook wel eens iets 'fout', we proberen dat uiteraard wel zo minimaal mogelijk te houden, door al het werk goed te controleren. Echter we zijn ook mensen dus zien wel eens wat over het hoofd (al is dat vaak wel een mechanisch gebrek).
Boven genoemde dingen vind ik overigens niet echt 'fout'. De turbo van de bovengenoemde GTI had gewoon een wat 'strakke' veer afstelling van de wastegate, als je dan je gebruikelijke wastegate settings in de ecu plaatst, dan piekte hij net even op 2300 mbar, ipv de gewenste 2200mbar, in dat geval zorgde dat direct voor een rammel in het vliegwiel, dit werd direct in de testrit opgemerkt en gecorrigeerd. Als je wat meer op de limiet gaat draaien, en dat doe je simpelweg bij tuning, dan loop je ook wat sneller tegen dit soort dingen aan, origineel zal hij ook al doorgepiekt hebben, maar dan zit er nog zoveel marge in het systeem, dat je het niet merkt.
Daarom is het zeer belangrijk dat elke auto secuur wordt nagekeken voor je als tuner de sleutels weer aan je klant overhandigd, en dus ook bij je stage 1 tuning, maatwerk levert waar nodig.
Wbt de GTI ED30 van Lorenzo. Die schakelde inderdaad niet mooi over in de S stand na de tuning.
We zochten het in eerste instantie in de DSG bak, mogelijk te veel vermogen hoog in toeren etc (al hadden we vele andere ED30 en S3 dsg modellen getuned zonder problemen).
Echter achteraf gezien bleek dit cilinderoverslag te zijn, als de dsg in de S stand staat gaat hij net 200rpm verder door hoog in toeren en ontstond er cilinder overslag. (in D was het gewoon goed)
Met de huidige kennis (we zijn inmiddels al weer ruim 3 jaar verder), weten we dat dit niet aan bobines of bougies lag, maar waarschijnlijk aan te slappe klepveren. Dan druk je met de verhoogde turbodruk de inlaatklep open. Iets wat wel vaker bij sommige ED30/Cupra motoren voorkomt (met een grotere turbo is het dan helemaal dramatisch, voor de 6000rpm is het dan al helemaal mis).
Niet iets wat je softwarematig op kunt lossen overigens, tenminste niet zonder drastisch minder vermogen te draaien (sterkere klepveren lost het probleem geheel op).
Re: chippen
Geplaatst: 09 okt 2013, 12:02
door VroemTFSI
@race eend en Lorenzo: Mooie aanvulling op het verhaal. Ik wou niet meteen de namen erbij noemen. En ik wou vooral aangeven dat JD net even verder kijkt dan andere chippers. Het moet ook heel blijven.
En voor Lorenzo: race eend had al aangeboden dat hij graag over een GTI VII wil beschikken om een aantal dingen op uit te proberen. Ze hebben aan jou in ieder geval iemand die weet waar hij over praat. Kunnen jullie vast wel uitkomen
