Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Helaas is mijn 1.4 tsi ook aan de beurt. Na al een paar dagen vermogenverlies begon gister ook af en toe mijn waarschuwingslampje te branden van de katalysator. Gisteravond er direct mee naar een VW garage gegaan, en ja hoor, één storing gedetecteerd. De welbekende storing dat mijn distributieketting vervangen moet worden + de spanners. De dealer heeft met PON contact gehad, en ik kan geen gebruik maken van de coulance regeling, omdat mijn auto volgens de gegevens gechipped is. Dit geintje gaat me nu €1650,- kosten. Is er niet een mogelijkheid om toch nog aanspraak te maken op enige manier van een tegemoetkoming vanuit PON?
Op dit moment ben ik er nog niet uit wat ik doe, laten maken of toch uit voorzorg verkopen.
Als de auto als gechipped bekend is ben ik bang dat ze je niet tegemoet zullen komen. Ze zullen de problemen gewoon aan de chip wijten. Heb zelf ook dit probleem gehad en ik kreeg zonder chip al moeite om de coulance te krijgen.
Die Pon doet altijd moeilijk met coulance geven. Ook al heb je een lage kilometer stand, ook al is jouw voertuig niet gechipped, zij proberen altijd onder uit te komen. Mijn overbuurman had ook dezelfde probleem, maar zijn voertuig was niet gechipped. Na pijn en moeite heeft Pon toch de coulance gegeven. Ik vrees voor je dat je toch 1650 euro moet neer tellen. Kan de dealer geen uitzondering voor jouw maken?
theo schreef:Waar gechipt? Officieel Abt via de dealer of anders?
Hij is via JD gechipt.
Mijn lampje is maar eenmalig aangegaan tijdens het gas geven. Zou die bij zo'n storing niet constant moeten branden? Of hoe heb jij het meegemaakt Leaf?
Je hebt er indd geen andere auto voor, maarja baal hier flink van, bah!
Ik ga dit weekend nog naar Duitsland. Is het raadzaam om te blijven rijden? Of snel richting de garage? Het lampje is bij eenmalig gaan knipperen. Daarna nog niet weer..
Als de auto jonger is dan een half jaar moet de verkoper aantonen dat de tuning de boosdoener is, daarna moet jij aantonen dat de tuning niet de boosdoener is.
Ik zou zeker niet (naar Duitsland) gaan rijden zo.
Heb ik gedaan, hun kunnen ook weinig voor me doen.
Wat ik wel vreemd vind is dat het storingslampje eenmalig een seconde aan is gegaan, daarna geen last meer van gehad. Ben voor seconde opinion naar een andere vw dealer gegaan, en daar vonden ze het juist vreemd dat een korte melding wat ik heb gehad zou duiden op de distributie ketting..
ViperGreen schreef:Heb ik gedaan, hun kunnen ook weinig voor me doen.
Wat ik wel vreemd vind is dat het storingslampje eenmalig een seconde aan is gegaan, daarna geen last meer van gehad. Ben voor seconde opinion naar een andere vw dealer gegaan, en daar vonden ze het juist vreemd dat een korte melding wat ik heb gehad zou duiden op de distributie ketting..
Geloof me : het blijft niet bij 1 keer het lampje aan.
Mijn voormalige Scirocco 1.4 TSI 160 pk had het na welgeteld 1800 km's op de teller....
Zijn toen nieuwe bougies in gekomen...Misschien eerst dat proberen ?
Ik kreeg bij de kettingproblemen bij mijn Scirocco geen melding op het dashboard. Ik herkende het probleem met een koude start omdat de ketting klapperde welke duidelijk hoorbaar was in de auto (duurde 1 tot 3 seconden).
Misschien dat de storing iets anders is als het eenmalig is. Ik heb ooit meegemaakt dat me auto inhield, maar dit was met een software update en nieuwe bougies opgelost.
Dat is ook de conclusie die JD had, toen ik me klachten uit heb gelegd. Hij wordt op dit moment wederom uitgelezen op fouten. Misschien dat hier wat anders uit komt. Op het klappen let ik ook sindsdien maar ik hoor niks vreemds.
Plaats je storingscode hier ook is. Als de ketting dusdanig opgerekt is dat hij is versprongen zal je pas een constant motorlampje hebben met de storing; "motortoerentalsensor / nokkenassensor - verkeerde inbouwcombinatie" of iets in die geest. Dan staat je distributie niet meer op tijd en zal de ketting + spanner echt vervangen moeten worden. Andere storingen met de ketting (lichte rek, kapotte nokkenasversteller) herken je meestal aan klapperend geluid bij koude start gedurende 1 - 3 seconden zoals iemand anders ook al aangaf.
Daarom is het makkelijker als de storingscode even neergezet word, daar kan al veel uit herleid worden!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
De ketting is vanmorgen gemeten. Blijkt dat hij geen speling heeft. De bougies worden vervangen en de nokkenassensor geeft een storing. Dus die wordt ook vervangen. Hopen dat het probleem dan is opgelost. De code weet ik zo niet meer, hij is ook gewist uit me computer..
Zou toch me auto verkopen denk dat er als nog gezeur komt .snap nu waarom er zoveel 1400 modelen te koop staan .Heeft een gti uit 2009 dit gezeur ook .sterkte met je beslissing en auto
En als het kan niet aan een particulier verkopen zo shit geen garantie
Heb voor mijn Golf ook teveel moeten betalen maar wel jaar Garantie .Een Gti kopen bij een particulier zou ik zelf nooit doen te gevaarlijk .
Maar wie ben ik zei de gek
.Mvg Frits
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 05 aug 2013, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou je het op je geweten kunnen hebben om hem zomaar door te verkopen?
Ik persoonlijk niet, als ik de auto doorverkoop aan particulier( aan een dealer, is weer een ander verhaal) vertel ik het tenminste even...ook al kan paar honderdjes schelen, ze weten het tenminste...pure hypocrisie lijkt me, als je het niet doet