Inmiddels ben ik al 1 jaar in het bezit van mijn Golf 5. Toch is mij de afgelopen tijd opgevallen dat er verschil zit in de demping/dichtslaan-geluid van de portieren.
Als ik de portieren rechts van de auto (bijrijders kant) dicht gooi, geeft dit een mooi en solide 'gedempt' geluid, iets wat je bij een Duitse auto van gemiddelde klasse wel mag verwachten. Echter vind ik de linker portieren soms net klinken alsof ik de portieren van een oude Japanner/Koreaan dicht gooi, minder solide dichtslaan-geluid, beetje blikkerig.
Is dit iemand anders weleens opgevallen bij de Golf 5? Als ik met mijn vuist aan de rechterkant van mijn auto tik, dan klinkt het ook net alsof de rechterkant van de auto meer gevuld en solide is, en links juist niet.
[GOLF 5] Verschil in portieren/plaatwerk links en rechts
- Verlengsnoer
Re: [GOLF 5] Verschil in portieren/plaatwerk links en rechts
Ik kwam er tijdens het polijsten van de wagen achter. Nee beter gezegd de persoon waarmee ik de auto ging polijsten kwam erachter dat het voorscherm aan de passagierskant anders klinkt dan aan de bestuurderskant. De 1 klinkt holler dan de ander....Ik weet even zo snel niet zeker welke kant holler klonk
maar volgens mij klonk de bestuurderskant holler (50 procent kans)

Je moet die schroefjes aan de binnenkant van je deur (rondom het plaatwerk) even aanschroeven.
Daar heeft VW al jaren een trucje voor; de stoffen rand aan de bovenkant van de deuren.SteveO schreef:.... dicht gooi, geeft dit een mooi en solide 'gedempt' geluid, iets wat je bij een Duitse auto van gemiddelde klasse wel mag verwachten.
Gr. Wehoo.

Dat met die schroefjes aandraaien zou ik nog wellicht kunnen proberen, maar zoals Verlengsnoer het ook al een beetje aangeeft klinkt een bepaalde kant van de auto (links dus) wat holler dan de rechterkant van de auto. Die mooie stoffen rand heb ik in elke portier zitten..