stoters of ketting

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Frits@Vrolijk
Type auto: golf 6 Gti

stoters of ketting

Bericht door Frits@Vrolijk »

Vraagje weet er is al mega veel over geschreven maar met zoek functie ff niet te vinden

Wat ik raar vind is als me auto een dag stilstaat en ik hem start ik een tik hoor .

Na een paar seconde is het geluid weg heb ook geluisterd toen me vriendin de auto starte en het geluid komt niet bij de ketting vandaan .

Ook als ik hem gelijk weer start is het geluid weg en het lijkt me niet dat een motor naar 3 seconde warm is en dan het ketting verhaal niet meer opgaat .

Kan het zijn dat het gewoon me klepstoters zijn die geen olie meer hebben .

Natuurlijk kan ik naar de dealer rijden maar dan is de motor warm en loopt perfect en hem daar een dag laten staan is ook een gedoe .

Wil volgende week me Nois Pijp verwijderen dus wil uitsluiten dat hij toch naar de dealer moet ivm Garantie en het weer terug plaatsen van de onderdelen .

Ook weet ik dat er producten zijn om bij de olie te kiepen om klepstoters stiller te maken werkt deze meuk ?????? of afblijven

Bedankt voor het lezen en hoor van u
Mvg Frits
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: stoters of ketting

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik zeg de ketting spanner. Omdat de olie uit de spanner loopt heeft deze een paar seconde nodig om op druk te komen en als die eenmaal op druk is dan kun je herstarten elke keer maar dan blijft het geluid weg. maar als je auto een nachtje stilstaat heeft de olie alle tijd om weg te lopen onderin je blok dus de kans groot dat je ketting spanner op druk moet komen met een koude start.
Maar waarom niet terug geweest naar een dealer je hebt toch garantie ?

lees deze pagina maar een door:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 2&start=25
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Frits@Vrolijk

Bij deze ga ik ook terug Tonnie maar heb die Catch Can er in zitten en die moet er dan weer uit hoop gedoe weer .

En voor ik de Cath Can er op had zitten hoorde ik niks zover ik me het kan herinneren .

En volgens de verkoper was het ketting verhaal al gedaan bij deze auto vandaar mijn twijfel dat snap je toch .

Baal hier weer van auto weer kwijt en wat meer

Bedankt voor je antwoord ga morgen bellen

En zo de Garage in om de Catch Can te verwijderen zucht :twisted:

Fijne avond nog
Mvg Frits
Frits@Vrolijk

update Catch Can verwijderd en nog altijd herrie

Hou me hart vast voor het gezeik bij de dealer
Mvg Frits
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Zit toch nog garantie op? Dus lijkt mij geen probleem.
Frits@Vrolijk

Nee hoop het maar toch weer je auto inleveren Catch Can weer moeten verwijderen

En dan nog maar hopen dat ze het netjes oplossen

Blijft raar dat volgens de verkoper de ketting al vernieuwd was en ik me geen zorgen hoefde te maken

Auto terug nieuwe kettingspanner gemonteerd maar hoor nog een raar geluid.

Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe een gezonde motor van een Gti 6 klink dus moeilijk een oordeel te geven over mijn motor.

Denk dat een goede monteur van een andere Garage zijn oordeel maar moet geven over een tijdje .

Eerst maar eens een tijd rijden met me auto
Mvg Frits
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”