gti of r32 of r20
gti of r32 of r20
Hallo,
Ik zit een beetje te twijfelen wat mijn volgende auto gaat worden
budget: nu max 19000
budget over een jaar : max 23000
owja de auto moet ook gekocht kunnen worden MET garantie (minimaal 6 maanden!)
en km stand ONDER de 100.000km
wens lijstje
dsg
leer(hoeft niet persee)
xenon
clima
schuifdak!!!!
zit erg te twijfelen tussen binnen nu en 4 maanden een gti/r32 te kopen
of door sparen voor een r20
wat zouden jullie doen?
woon/werk is 3-10 km haha
Ik zit een beetje te twijfelen wat mijn volgende auto gaat worden
budget: nu max 19000
budget over een jaar : max 23000
owja de auto moet ook gekocht kunnen worden MET garantie (minimaal 6 maanden!)
en km stand ONDER de 100.000km
wens lijstje
dsg
leer(hoeft niet persee)
xenon
clima
schuifdak!!!!
zit erg te twijfelen tussen binnen nu en 4 maanden een gti/r32 te kopen
of door sparen voor een r20
wat zouden jullie doen?
woon/werk is 3-10 km haha
Laatst gewijzigd door wjb#222 op 29 aug 2013, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: gti of r32 of r20
Voor allebei de auto's is genoeg te zeggen natuurlijk.
Een R32 is niet heel makkelijk te tunen, maar heeft een waanzinnig mooi geluid.
Verbruikt ook een slokkie benzine meer door de V6.
Een R20 kun je vrij makkelijk laten tunen met een flinke berg pk's als gevolg.
Wel een stuk duurder in aanschaf. Met 19k red je dat niet.
Als je zo dicht bij je werk woont, zou ik nog even doorsparen, tot je kunt kopen wat je echt wilt.
Een R32 is niet heel makkelijk te tunen, maar heeft een waanzinnig mooi geluid.
Verbruikt ook een slokkie benzine meer door de V6.
Een R20 kun je vrij makkelijk laten tunen met een flinke berg pk's als gevolg.
Wel een stuk duurder in aanschaf. Met 19k red je dat niet.
Als je zo dicht bij je werk woont, zou ik nog even doorsparen, tot je kunt kopen wat je echt wilt.

Re: gti of r32 of r20
ik vind de r20 een heeeel gave wagen maar ja het geluid van een r32 heeft die niet 
en ik denk dat een r32 waarde vaster is dan een gti/r20 mede door de motor die er in zit
owjaa de auto moet ook gekocht kunnen worden MET garantie
en km stand ONDER de 100.000km

en ik denk dat een r32 waarde vaster is dan een gti/r20 mede door de motor die er in zit
owjaa de auto moet ook gekocht kunnen worden MET garantie
en km stand ONDER de 100.000km
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: gti of r32 of r20
Dat is dus kiezen tussen een Golf V R32 / GTI of een Golf VI GTI / R20. Daar zit behoorlijk wat verschil in en dan bedoel ik niet alleen de aanschafprijs (R20 > het budget). Hou je van motorgeluid en dan met name van de 6 cylinder roffel, dan de R32 (nadeeltje is het verbruik en kan onderhoud in de papieren lopen). Zijn prestaties ook belangrijk, dan is een GTI te chippen naar zo`n 300 pk. Dit kan ook met de R20 en dan heb je 4wd en ca. 350 pk, maar iets zwaarder dan de GTI. Het mooie van twee werelden: de Edition 35, de motor van de R20, maar lichter dan de R20.
Kortom: als geld niet uitmaakt, dan de R20, voor iets minder de Ed35, of voor nog iets minder geld de Ed30. Of natuurlijk de R32 voor het geluid
Kortom: als geld niet uitmaakt, dan de R20, voor iets minder de Ed35, of voor nog iets minder geld de Ed30. Of natuurlijk de R32 voor het geluid

Laatst gewijzigd door Edition30 op 29 aug 2013, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: gti of r32 of r20
Gelijk even ontkrachten, ik heb een Seat Leon Cupra (338pk/464nm) met een motor nagenoeg gelijk aan de R20 dus. Deze is een handbak.Crokko schreef:Voor allebei de auto's is genoeg te zeggen natuurlijk.
Een R32 is niet heel makkelijk te tunen, maar heeft een waanzinnig mooi geluid.
Verbruikt ook een slokkie benzine meer door de V6.
Een R20 kun je vrij makkelijk laten tunen met een flinke berg pk's als gevolg.
Wel een stuk duurder in aanschaf. Met 19k red je dat niet.
Als je zo dicht bij je werk woont, zou ik nog even doorsparen, tot je kunt kopen wat je echt wilt.
Tevens heb ik ook een Golf V R32 DSG, laatst genoemde is zuiniger dan de Cupra!
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: gti of r32 of r20
Een R32 zuiniger dan een Cupra, hé opmerkelijk. Wat verbruikt de Cupra dan? Ik kan met mijn Ed30 gemiddeld zo`n 1:11 halen. Lijkt mij toch dat een R32 dit niet haalt. En dan red de R32 het niet qua vermogen.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: gti of r32 of r20
De cupra is een stage2 op zijn minst denk ik?PatrickR schreef: Gelijk even ontkrachten, ik heb een Seat Leon Cupra (338pk/464nm) met een motor nagenoeg gelijk aan de R20 dus.
Stage2 R20 kan al 375 pk op de bank doen.
Sowieso wil WJB een dsg.PatrickR schreef: Deze is een handbak.
Tevens heb ik ook een Golf V R32 DSG, laatst genoemde is zuiniger dan de Cupra!
En dat een (standaard?) R32 dsg zuiniger is dan een getunde cupra "handbak" is niet heel vreemd.

Maar een gemiddeld verbruik van 1:8 moet je wel incalculeren. (Rijstijl afhankelijk)
Maar misschien lees ik ergens overheen en kun je iets specifieker aangeven wat je wilt ontkrachten?

- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: gti of r32 of r20
Dat is dus ook niet waar,wjb#222 schreef: ik denk dat een r32 waarde vaster is dan een gti/r20 mede door de motor die er in zit
Half jaar terug stond er bij BE dealer een Touareg V10 met 89.000 km op de teller, 3 jaartjes, niet verkocht, vanwege de te hoge Uitstootgehalte.
Hier in BE wordt je eenmalig belast op het uitstootgehalte, en dat was over de 259g/Co2
+-4000 euro BIV. en de prijs was slecht 29.000 euro voor de wagen.
Ik wil niet weten hoeveel een nieuwe Touareg met V10 motor kost, de ex-eigenaar moest toch wel hartpijn gekregen hebben van de prijs, die hij slechts kreeg van de dealer om hem achter te laten.
Laatst gewijzigd door Nikkor27 op 30 aug 2013, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: gti of r32 of r20
Die 1:11 die ik aangaf is ook met een gechipte Ed30 van 333 pk, dus dat een R32 zuiniger is dan een gechipte Cupra gaat niet op. Denk dat het alles te maken heeft hoe je rijdt (geldt ook voor DSG of handbak). Weet wel dat een R32 in stadsverkeer aardig wat lust.Crokko schreef: En dat een (standaard?) R32 dsg zuiniger is dan een getunde cupra "handbak" is niet heel vreemd.![]()
Maar een gemiddeld verbruik van 1:8 moet je wel incalculeren. (Rijstijl afhankelijk)
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: gti of r32 of r20
Gewoon kopen wat je echt graag wil geen water bij de wijn doen .
En als je niet veel rijd een R32 kopen een r20 is niks meer dan een opgedofte Gti die te duur is
En als je niet veel rijd een R32 kopen een r20 is niks meer dan een opgedofte Gti die te duur is
Mvg Frits
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: gti of r32 of r20
Frits stop is met praten, er komt een lul uit je nek!
Een r is niks opgedoft, de motor en aandrijving zijn totaal anders.
Ze hadden die r heel stuk goedkoper kunnen maar dan had nu elke sjonnie er in gereden, zo hou je een beetje de exclusiviteit.
Een r is niks opgedoft, de motor en aandrijving zijn totaal anders.
Ze hadden die r heel stuk goedkoper kunnen maar dan had nu elke sjonnie er in gereden, zo hou je een beetje de exclusiviteit.
Re: gti of r32 of r20
Lastige keuze!
R32 met een Dsg rijdt echt heerlijk, super geluid en een verbruik van 1:9 gemiddeld. Wegenbelasting ligt ook iets hoger dan een GTI. Onderhoudskosten vond ik zelf niet tot nauwelijks verschil inzitten t.o.v. een GTI.
Een R20 kan ik helaas niet over meepraten, maar ik zou zelf weer voor een R32 gaan...... voor mij vanaf nu altijd een auto met meer dan 4 cilinders, dit loopt vaak toch echt zo`n stuk mooier met een machtig geluid. maar ja dat is helemaal persoonlijk!
Ga anders eens met allemaal een proefrit maken, dan kan je al snel wat van je lijstje afstrepen.
R32 met een Dsg rijdt echt heerlijk, super geluid en een verbruik van 1:9 gemiddeld. Wegenbelasting ligt ook iets hoger dan een GTI. Onderhoudskosten vond ik zelf niet tot nauwelijks verschil inzitten t.o.v. een GTI.
Een R20 kan ik helaas niet over meepraten, maar ik zou zelf weer voor een R32 gaan...... voor mij vanaf nu altijd een auto met meer dan 4 cilinders, dit loopt vaak toch echt zo`n stuk mooier met een machtig geluid. maar ja dat is helemaal persoonlijk!

Ga anders eens met allemaal een proefrit maken, dan kan je al snel wat van je lijstje afstrepen.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: gti of r32 of r20
Al moet je vaak in een stad zijn geen R32 kopen. Op A en N wegen verbaasde het me hoe zuinig dat tie was (ik red 1:12,7/13,1).
In de stad nooit echt op gelet eigenlijk maar denk dan maar 1:7 minimaal.
Soms trek ik hem nog ff door in de stad (denk aan sportief pedaal in trappen en loslaten).. klinkt zo lekker dat geluid in een stad
Mvg René
In de stad nooit echt op gelet eigenlijk maar denk dan maar 1:7 minimaal.
Soms trek ik hem nog ff door in de stad (denk aan sportief pedaal in trappen en loslaten).. klinkt zo lekker dat geluid in een stad

Mvg René
Laatst gewijzigd door ED60Letzebuerg op 30 aug 2013, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Re: gti of r32 of r20
Voor 19k kan je zoiezo geen R20 halen moet je ff flink doorsparen.
R32 heeft een heerlijk geluid maar vergeet niet dat die meer zuipt dan een GTI!!
Je kan beter voor een Edition30 gaan die zijn ook rond de 19k, ff een chip erin en je zit tegen de 310 pk aan!!
Of voor een gewone V Gti die zijn een stukje goedkoper:)
Wens je veel succes met je zoektocht!
R32 heeft een heerlijk geluid maar vergeet niet dat die meer zuipt dan een GTI!!
Je kan beter voor een Edition30 gaan die zijn ook rond de 19k, ff een chip erin en je zit tegen de 310 pk aan!!
Of voor een gewone V Gti die zijn een stukje goedkoper:)
Wens je veel succes met je zoektocht!
Re: gti of r32 of r20
Dat is precies hetzelfde wat ik zei, echter wie ben ik om in twijfel te brengen dat PatrickR "zijn" cupra meer verbruikt dan "zijn" R32, incl "zijn" rijstijl".Edition30 schreef:Die 1:11 die ik aangaf is ook met een gechipte Ed30 van 333 pk, dus dat een R32 zuiniger is dan een gechipte Cupra gaat niet op. Denk dat het alles te maken heeft hoe je rijdt (geldt ook voor DSG of handbak). Weet wel dat een R32 in stadsverkeer aardig wat lust.Crokko schreef: En dat een (standaard?) R32 dsg zuiniger is dan een getunde cupra "handbak" is niet heel vreemd.![]()
Maar een gemiddeld verbruik van 1:8 moet je wel incalculeren. (Rijstijl afhankelijk)

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat hij nu wilde ontkrachten?



Re: gti of r32 of r20
probleem met een ED30 is dat waar zijn ze te vinden met GARANTIE en ONDER de 100.000 km ??
een r32 vind je voor dat geld wel onder de 100.000 km en met garantie
en idd een R20 zal ik een jaar voor moeten wachten (de goedkoopste doet nu 24 dus volgend jaar zullen ze allemaal wel rond die koers hangen)
ik denk dat ik idd eens ga proef rijden met een 5 gti en een ed30 en een r32
maar ja om nu ergens aan te komen op te proefrijden zonder te kopen
voel me dan altijd iets of wat schuldig
ik wil eigenlijk pas proef rijden als ik ook echt de auto zou willen kopen (mja dat weet ik dus nu totaal niet)
een r32 vind je voor dat geld wel onder de 100.000 km en met garantie
en idd een R20 zal ik een jaar voor moeten wachten (de goedkoopste doet nu 24 dus volgend jaar zullen ze allemaal wel rond die koers hangen)
ik denk dat ik idd eens ga proef rijden met een 5 gti en een ed30 en een r32
maar ja om nu ergens aan te komen op te proefrijden zonder te kopen

ik wil eigenlijk pas proef rijden als ik ook echt de auto zou willen kopen (mja dat weet ik dus nu totaal niet)
Re: gti of r32 of r20
Is dit misschien iets voor je?
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =52&t=4857
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =52&t=4857

Re: gti of r32 of r20
is een mooie auto
maar ik ga me eigen niet in de vingers snijden door zoon auto particulier te kopen
heb me al vaak zat in de vingers gesneden haha (zal wel door mij komen)
dus de volgende auto word er eentje met garantie
maar ik ga me eigen niet in de vingers snijden door zoon auto particulier te kopen
heb me al vaak zat in de vingers gesneden haha (zal wel door mij komen)
dus de volgende auto word er eentje met garantie

Re: gti of r32 of r20
Dat wou ik dus ontkrachtenCrokko schreef:Voor allebei de auto's is genoeg te zeggen natuurlijk.
Een R32 is niet heel makkelijk te tunen, maar heeft een waanzinnig mooi geluid.
Verbruikt ook een slokkie benzine meer door de V6.
Een R20 kun je vrij makkelijk laten tunen met een flinke berg pk's als gevolg.
Wel een stuk duurder in aanschaf. Met 19k red je dat niet.
Als je zo dicht bij je werk woont, zou ik nog even doorsparen, tot je kunt kopen wat je echt wilt.

Beide auto's in mijn voorbeeld worden/werden door mij bereden (Cupra staat momentele in de schuur voor een verbouwing), dus rijstijl kun je denk ik wel buiten beschouwing laten.
De R32 is op de middendempervervanger na, standaard.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Re: gti of r32 of r20
Dus jij beweert, dat een V6 dsg(250pk) minder/even veel brandstof verbruikt als een viercilinder dsg (270pk) ?

-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 22 aug 2013, 21:55
- Type auto: Polo 9n3 GTI
Re: gti of r32 of r20
Nou ik denk dat een golf V R32 met een gemiddeld verbruik van 1:9 toch aardig in de buurt komt van een ED30 met 330 pk?? De ED30 zal dan ook wel rond de 1:10 zitten??
Re: gti of r32 of r20
de keuze is inmiddels al bijna 2 maanden geleden gemaakt
het is dus een golf 6 gti handbak geworden (ben er helemaal tevreden over maar verlang nu al naar meer pk hahaha maar heb nog 10 maanden garantie
)
het is dus een golf 6 gti handbak geworden (ben er helemaal tevreden over maar verlang nu al naar meer pk hahaha maar heb nog 10 maanden garantie

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten