Ik heb een vraag, laatst heb ik een topic geopend over mijn RNS510 dat deze het niet goed deed.
Nu blijkt dat de navi uitvalt en dat ik in mijn infopaneel geen kompas meer zie en ook de stuurbed van de radio werkt niet ik kan niet meer navigeren en de autodim functie van het navischerm werkt ook niet meer dan. De radio en hardeschijf blijven het wel goed doen alleen niet te bedienen vanaf het stuur.
Als ik mijn contactsleutel uit het contact haal dan blijft hij ook gewoon aan.
Na vele malen geprobeerd te resetten heb ik uiteindelijk een klap op het dashboard gegeven naast de navi.
En hij begon spontaan weer te werken als vanouds.
Alleen nu loop ik vaak op mijn dashboard te slaan en vind dit niet echt een oplossing.
Nu is mijn vraag, word alles aangestuurd door de navi of ergens anders vandaan waar deze storing door veroorzaakt zou kunnen worden.
Mijn infopaneel is wel een paar maanden geleden vervangen maar durf niet te zeggen dat het hier mee te maken zou hebben.
Wie weet er meer van??????
Vraag
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: Vraag
Wat ik hier lees kunnen in mijn ogen maar Drie problemen zijn:
1: De codering van je auto is niet goed gedaan na dat er een nieuw instrumentenpaneel in gekomen is. ( dit heeft met stuurbediening & navi in het instrumentenpaneel te maken.)
2: gps antenne zit los/kapot
3: bekabelingen zit niet goed/los
Tip: Vagcom uitlezen, codering na lopen eventueel aanpassen & radio even eruit halen en stekkers controleren.
1: De codering van je auto is niet goed gedaan na dat er een nieuw instrumentenpaneel in gekomen is. ( dit heeft met stuurbediening & navi in het instrumentenpaneel te maken.)
2: gps antenne zit los/kapot
3: bekabelingen zit niet goed/los
Tip: Vagcom uitlezen, codering na lopen eventueel aanpassen & radio even eruit halen en stekkers controleren.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dank je wel voor het meedenken.
De navi heb ik eruit gehad en alles zat en zit vast.
De antenne heeft denk ik niets te maken met de bediening op het stuur???
En als de codering niet goed zou zijn geeft dat dan af en toe problemen??? En na een "harde" reset doet hij het weer?
Ik zelf zat te denken aan de een los contact in de navi maar zeker weten doe ik het niet. Maar als de auto niet goed gecodeerd is kunnen ze dat zo uitlezen dan?
gr
Menno
De navi heb ik eruit gehad en alles zat en zit vast.
De antenne heeft denk ik niets te maken met de bediening op het stuur???
En als de codering niet goed zou zijn geeft dat dan af en toe problemen??? En na een "harde" reset doet hij het weer?
Ik zelf zat te denken aan de een los contact in de navi maar zeker weten doe ik het niet. Maar als de auto niet goed gecodeerd is kunnen ze dat zo uitlezen dan?
gr
Menno
Gr
Menno
Menno
Afgelopen week de navi uitgebouwd en opgestuurd naar Volkswagenradio.nl.
Deze constateerde dat de eemprom loslag en niet goed gesoldeerd was omdat deze is vervangen ivm kraken van de code.
Dus er komt een nieuwe in die juist gesoldeerd word, meteen de nieuwste kaarten erop.
Gelukkig had ik mijn oude 300 nog en kon hiermee even voort.
gr
Menno
Deze constateerde dat de eemprom loslag en niet goed gesoldeerd was omdat deze is vervangen ivm kraken van de code.
Dus er komt een nieuwe in die juist gesoldeerd word, meteen de nieuwste kaarten erop.
Gelukkig had ik mijn oude 300 nog en kon hiermee even voort.
gr
Menno
Gr
Menno
Menno
- Frits@Vrolijk
- Type auto: golf 6 Gti
Dat doen ze dus niet alleen software matig dat kraken
Wel fijn dat ze niet gelijk de politie bellen en je even mag uitleggen waar je Rns510 vandaan komt
Heb zelf ook nog een Rns 315 denk dat ik die ook maar niet verkoop voor een paar centen je weet maar nooit
Dat doen ze dus niet alleen software matig dat kraken
Wel fijn dat ze niet gelijk de politie bellen en je even mag uitleggen waar je Rns510 vandaan komt

Heb zelf ook nog een Rns 315 denk dat ik die ook maar niet verkoop voor een paar centen je weet maar nooit

Mvg Frits