distributieriem vervangen?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
TB10
Type auto: Golf v GTI

distributieriem vervangen?

Bericht door TB10 »

Heren,

Ik ben sinds vorig jaar augustus eigenaar van een golf v gti uit 2006, momenteel staat er 40.000 op de teller.
De auto is altijd bij de vw dealer in onderhoud geweest.
Vorige maand een longlife beurt laten doen, en toen vertelde de monteur dat ik misschien ook een keer aan de distributieriem moest gaan denken.
In het boekje staat dat deze pas bij 180.000 vervangen hoeft te worden. Ik snap dat een riem geen 25 jaar meegaat, maar is het al noodzakelijk dat nu te doen?
misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

mvg,
TB
Frits@Vrolijk
Type auto: golf 6 Gti

Re: distributieriem vervangen?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Kijk gewoon of je riem is uitgedroogd .

Als hij er nog frits uitziet zonder uitdroog verschijnselen zou ik er mee door rijden

Wil je zekerheid laten vervangen meer opties zijn er niet denk ik
Mvg Frits
wehoo

Bericht door wehoo »

TB10 schreef:Heren,

Ik ben sinds vorig jaar augustus eigenaar van een golf v gti uit 2006, momenteel staat er 40.000 op de teller.
De auto is altijd bij de vw dealer in onderhoud geweest.
Vorige maand een longlife beurt laten doen, en toen vertelde de monteur dat ik misschien ook een keer aan de distributieriem moest gaan denken.
In het boekje staat dat deze pas bij 180.000 vervangen hoeft te worden. Ik snap dat een riem geen 25 jaar meegaat, maar is het al noodzakelijk dat nu te doen?
misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

mvg,
TB
In het boekje staat niet dat de riem ook om de 5 jaar vervangen moet worden. (of 180.000 km of 5 jaar, hetgeen het eerste gehaald wordt). VW dealer/monteur behoort dit te weten, dit wordt namelijk bij de historie van een voertuig aangegeven. Het is dus zeker aan te bevelen om de riem (inclusief spanrollen en waterpomp, omdat een reparatie/vervanging van een waterpomp te duur is om apart uit te voeren, vanwege de de-/montagekosten) snel te laten vervangen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
TB10
Type auto: Golf v GTI

Bericht door TB10 »

In het boekje staat bij mij alleen 180.000 km.
Ik heb vorig jaar bij aanschaf uitgebreid met de verkoper besproken of de distributieriem vervangen moest worden, dit zou dan in de gratis grote beurt bij aanschaf gebeuren. Volgens de verkoper was dit pas bij 180.000.
Denken jullie dat het nog zin heeft met deze dealer contact op te nemen? Ben inmiddels klant bij een dealer hier in de buurt.
wehoo

Bericht door wehoo »

TB10 schreef:In het boekje staat bij mij alleen 180.000 km.
Ik heb vorig jaar bij aanschaf uitgebreid met de verkoper besproken of de distributieriem vervangen moest worden, dit zou dan in de gratis grote beurt bij aanschaf gebeuren. Volgens de verkoper was dit pas bij 180.000.
Denken jullie dat het nog zin heeft met deze dealer contact op te nemen? Ben inmiddels klant bij een dealer hier in de buurt.
In geen enkel serviceplan staat de 5 jaar regeling. Toch is die wel geldig en weten de VW dealers dit. In het dealersysteem staat dit namelijk wel. Je kunt natuurlijk de verkoper van toen aanspreken op dit gedeelte.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

wehoo schreef:
TB10 schreef:In het boekje staat bij mij alleen 180.000 km.
In geen enkel serviceplan staat de 5 jaar regeling. Toch is die wel geldig en weten de VW dealers dit. In het dealersysteem staat dit namelijk wel. Je kunt natuurlijk de verkoper van toen aanspreken op dit gedeelte.
+1 5 jaar of 180.000km indd.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Nikkor27
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE

Bericht door Nikkor27 »

zijn die bij een gti sterker ofzo? ik heb altijd bij een golf geweten om de 120.000km ... of idd 5 jaar
wehoo

Bericht door wehoo »

Ja... Uit de testen van de leverancier van de riemen, ContiTech (van Continental), blijkt dat de riemen makkelijk 300.000 km mee kunnen gaan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
tommy
Type auto: 7 gti dsg

Bericht door tommy »

mijn auto is van 2008 heb nu 48000km wil dus zeggen dat ik deze ook moet vervangen
terwijl men voorschrijft 180000km ;)
mk7 gti 325 pk 525nm
wehoo

Bericht door wehoo »

tommy schreef:mijn auto is van 2008 heb nu 48000km wil dus zeggen dat ik deze ook moet vervangen
terwijl men voorschrijft 180000km ;)
Moeten niet, dat is je eigen keuze. Maar VW adviseert het wel. (48.000 km in 5 jaar is nog geen 10.000 gemiddeld per jaar, ook van stilstand kan rubber achter uit gaan).
(men = VW schrijft niet alleen 180.000 km voor).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
DD_GTI
Type auto: MK5 GTI

Bericht door DD_GTI »

Mijne is van 12/2006, had 75K kms.
Heb 'm vorige week laten vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”