Down pipe GTI V
Down pipe GTI V
Hallo forum leden jk heb een vraag ik ben sinds 8 mnd in het bezit van een golf v gti limited edition met een ABT chip van 2008, nu weet ik niet of deze auto rijdt zoals deze hoort te rijden maar ik vind het al met al niet echt spectaculair .
Nu heb ik er sinds kort een Milltek Cat back onder met een carbonio dit doet natuurlijk nog niet veel met het vermogen dus de volgend stap zou een down pipe met een Stage 2 bij JD moeten zijn, nu is mijn vraag moet dit samen gebeuren of kan ik eerst een down pipe monteren en later ( na wat sparen de JD stage 2)laten doen.
Want ik heb een prachtige down pipe op het oog van SPM tunning welke een stuk voordelige is dan een Milltek.
Nu heb ik er sinds kort een Milltek Cat back onder met een carbonio dit doet natuurlijk nog niet veel met het vermogen dus de volgend stap zou een down pipe met een Stage 2 bij JD moeten zijn, nu is mijn vraag moet dit samen gebeuren of kan ik eerst een down pipe monteren en later ( na wat sparen de JD stage 2)laten doen.
Want ik heb een prachtige down pipe op het oog van SPM tunning welke een stuk voordelige is dan een Milltek.
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Down pipe GTI V
Welkom!
Check je Diverter valve is al veel over geschreven op het forum. Ook van mensen zoals jij die het vermogen tegen vonden vallen.
Met kapotte dv haal je als je geluk heb nog een 160pk, dus veel minder dan origineel.
Vervang hem dan meteen voor een D-type. Ff zoeken via de zoekfunctie op het forum en je komt veel tegen.
Groet, René.
Check je Diverter valve is al veel over geschreven op het forum. Ook van mensen zoals jij die het vermogen tegen vonden vallen.
Met kapotte dv haal je als je geluk heb nog een 160pk, dus veel minder dan origineel.
Vervang hem dan meteen voor een D-type. Ff zoeken via de zoekfunctie op het forum en je komt veel tegen.
Groet, René.
-
- Type auto: Passat CC TSI
Beter vervangen voor een gfb als je nog een rubberen heb, die type d lekt ook een beetje.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =20&t=5368
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =20&t=5368
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Je kunt de downpipe alvast installeren, de abt chip is heel tam, dus daar kan nog veilig wat bij door de downpipe.
Pas daarna afstellen na sparen is geen prob.
Beter inderdaad upgraden naar de GFB divertervalve upgrade, deze is nog beter dan het D-type van vw zelf.
Pas daarna afstellen na sparen is geen prob.
Beter inderdaad upgraden naar de GFB divertervalve upgrade, deze is nog beter dan het D-type van vw zelf.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
He allemaal bedankt voor de snelle adviezen nu weet ik waar ik aan toe ben, ik begin eerst met de diverter valve dan down pipe en dan natuurlijk JD.
John.
John.
Hallo nog even terug komende op de aanschaf van een downpipe, heeft een van jullie ervaring met een downpipe van SPM Steve Petty Motorsports of er van
gehoord.
Ziet er perfect uit met volgens mij de mooiste lasnaden die ik ooit gezien heb, op het net zijn er wel een aantal reviews te vinden van amerikaanse gebruikers
maar van forum leden zou ik ook graag een mening horen.
De prijs is echt goed in vergelijking met een Milltek bv.
SPM 748 euro
Milltek 932 euro minstens.
Hoor graag van jullie,
Johnny.
gehoord.
Ziet er perfect uit met volgens mij de mooiste lasnaden die ik ooit gezien heb, op het net zijn er wel een aantal reviews te vinden van amerikaanse gebruikers
maar van forum leden zou ik ook graag een mening horen.
De prijs is echt goed in vergelijking met een Milltek bv.
SPM 748 euro
Milltek 932 euro minstens.
Hoor graag van jullie,
Johnny.
Ik twijfel zelf tussen een Milltek downpipe&catback of een custom systeem bij rvs-uitlaat.nl
Qua prijs wint de custom uitlaat, qua kwaliteit zal t elkaar niet veel ontlopen denk ik. Qua latere verkoopbaarheid lijkt mij dat een merk weer eea toevoegd.
Maar goed, 13e maand is nog niet binnen, dus ik kan nog blijven puzzelen (en nu een SPM puzzelstukje erbij
).
/edit:
Ziet er netjes uit btw!
http://www.drivespm.com/MK5-GTI-20T-Str ... s20-00.htm
Qua prijs wint de custom uitlaat, qua kwaliteit zal t elkaar niet veel ontlopen denk ik. Qua latere verkoopbaarheid lijkt mij dat een merk weer eea toevoegd.
Maar goed, 13e maand is nog niet binnen, dus ik kan nog blijven puzzelen (en nu een SPM puzzelstukje erbij

/edit:
Ziet er netjes uit btw!
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Vanaf welk bouwjaar zit er nou altijd de goede type valve in?
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Is moeilijk te zeggen, we komen regelmatig oude kleppen tegen bij de nieuwere modellen..
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Er zat bij die van mij (december 2007) een oud type in, heb toen zelf een Rev D gekocht.bzb schreef:Vanaf welk bouwjaar zit er nou altijd de goede type valve in?
Golf V GTi 2007
-
- Type auto: Passat CC TSI
Biesheuvel kan ook milltek leveren krijg je nog 10% korting via dit forum.MrJ schreef:Ik twijfel zelf tussen een Milltek downpipe&catback of een custom systeem bij rvs-uitlaat.nl
Maar goed, 13e maand is nog niet binnen, dus ik kan nog blijven puzzelen (en nu een SPM puzzelstukje erbij).
/edit:
Ziet er netjes uit btw!