Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ben wat aan het lezen geweest op buitenlandse GTI sites en ik heb iets gevonden waar ik het bestaan niet van afwist:
CAM FOLLOWER
Whether your 2.0T FSI engine equipped vehicle is bone stock or heavily modified, the cam follower that drives your high pressure fuel pump is at risk of failure, and needs to be checked regularly for wear otherwise serious and costly internal engine damage can result. We have experienced such failures of this part ourselves, which gave us the motivation to help spread the word about this issue. With this t-shirt, you too can help spread awareness about this issue that can affect anyone with a VAG 2.0T FSI powered car
Bron: Forge Motorsport
Controleren jullie hierop op wordt dit uitgevoerd bij onderhoud? Ik lees dingen zoals om de 5k controleren etc...
Ik kom dit euvel niet tegen op Duitse fora. (Becherstössel --> Cam follower (benzinepomp)).
Alleen op Amerikaanse fora wordt daar over gesproken. Het technische bulletin is ook van VW America.
Volgens het technisch bulletin worden storingen hieraan weergeven in het storingsgeheugen.
Laatst gewijzigd door wehoo op 05 aug 2011, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het allemaal wel gelezen..maar volg het nog steeds niet helemaal
Maar moet ik me nu egt druk maken ??
Volgens mij is het controleren ook niet zomaar gedaan ??
@funracer.
Ik denk dat het wel allemaal meevalt. Het probleem is bekend bij VW en bij de modellen vanaf 2008 is er een andere metaallegering toegepast. Problemen kunnen ontstaan met je hogedruk benzinepomp. Dat merk je bij het rijden en er komt een foutmelding in het storingsgeheugen. Dat laatste wordt bij iedere beurt uitgelezen.
funracer schreef:Kijk Tonnie daar kan ik wat mee ...
Ik zal dus de auto vaker uitlezen
Maar als je zoon fout code krijgt ben je dan niet al telaat ??
meeste fout codes zijn niet telaat maar bij deze betwijfel ik het ook,
want de nokkenas zit er direct op aan gesloten. daarom vandaag draai ik deze uit elkaar om diagnose testellen en als die op voorraad ligt dan gaat die er natuurlijk direct in maar dat zal wel maandag worden in de pauze
Stelt helemaal niks voor vervangen
Aankomende maandag vervang ik deze
Mijne zag er niet 100% uit kleine groeven in de boven kant
Dus ik denk dat ik er op tijd bij ben
Hallo allen,die van mij heb ik bij 100k vervangen.
Zelf gedaan en een klusje van 30 min,stotertje kost ongeveer 30 euri.
Die van mij had lichte loopsporen maar geen voelbare loopsporen aan het oppervlak.
Zal er later wel ff een foto van plaatsen.
Weet ook niet echt waarom sommige zo erg slijten maar denk dat het met olie te maken heeft.
Maar voor de prijs hoef je het niet te laten,better safe than sorry,als die stuk is gaat ook je nokkenas en je pomp eraan.