Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoi forumleden ik heb 4 dec een afspraak bij JD voor een katmod/GFB divertervalve en een opmaat tunning op mijn GTI V,
Maar ik blijf twijfelen of het niet beter is om een downpipe te nemen inplaats van de katmod.
Wat zijn nu echt de verschillen? kijk een paar pk meer kan toch niet alleen de keuze om zegmaar 6a7 honderd euro meer
uit te geven.
Graag jullie reacties zo dat ik op tijd de juiste keuze kan maken (doorgeven bij verandering aan race eend).
Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen een kat mod en een downpipe, bij mijn vorige VW golf VI GTI had ik een Carbonio, Kat MOD en stage 2 tuning en ik was ronduit tevreden over het vermogen.
Nu bij mijn 2e VW Golf 6 GTI ga ik voor dezelfde setup alleen ditmaal ga ik voor de downpipe i.p.v. de cat mod.
Mijn overweging is puur dat ik nu wel een spaarpotje achter de hand heb en ditmaal het totaal plaatje optimaal wil hebben, de downpipe zorgt voor een betere flow en voert de hoge temperaturen makkelijker af en er worden uiteraard betere resultaten mee behaald t.o.v. een kat mod.
Het verschil kan ik je niet vertellen omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb mogen ervaren, maar als je meeste uitdraaien vergelijkt zie je dat i.c.m. een downpipe er mooiere grafieken en betere resultaten worden behaald.
Of je het verschil duidelijkt merkt in de prakrijk vraag ik mezelf af, ik denk dat je zelf de overweging moet maken of je 600 euro extra wilt uitgeven.
Ga je voor de prijs/resultaat verhouding dan is een kat-mod, Carbonio, chip op maat heel veel waar voor je geld. Heb je die 600 a € 700 op de plank liggen, dan moet je voor de downpipe gaan. Het resultaat is net even beter (staar je niet blind op de pk`s), daar de motor net even lekkerder gereageert op het gas. Puur rationeel gezien is het een flinke investering, maar als je je daar over heen kan zetten heb je ook het beste (op een complete uitlaat na dan).
Dank jullie alvast voor de reacties. ik heb er overigens al een Milltek catback onder zitten en een carbonio
dus dit zou het laatste (een van beide) zijn om het plaatje compleet te maken.
Het is gek maar je blijft er toch de hele tijd aan denken.
Johnny schreef:Dank jullie alvast voor de reacties. ik heb er overigens al een Milltek catback onder zitten en een carbonio
dus dit zou het laatste (een van beide) zijn om het plaatje compleet te maken.
Het is gek maar je blijft er toch de hele tijd aan denken.
Al een cat-back van Milltek, dan is de keuze toch niet zo moeilijk, even door de zure appel heen bijten en gaan voor de downpipe met sport kat. Dan heb je een optimaal uitlaatsysteem, eventueel kan je nog gaan voor een Forge twintake (ook een kwestie van doorbijten ), dan heb je ook het hele inlaatsysteem op orde.