Milltek uitlaat

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MacFever
Type auto: Golf 7R MK2

Milltek uitlaat

Bericht door MacFever »

Hallo,
Ik heb gisteren mijn volledige Milltek lijn laten plaatsen
Ik heb gemerkt dat de uitlaatpijpen wat meer naar links zitten dan de standaard uitlaat (raakt nog net niet de bumper maar zit niet centraal), is dat normaal en kan daar iets aan gedaan worden ?
Bedankt
Eric
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Re: Milltek uitlaat

Bericht door Race Eend »

Je kunt hem gewoon anders uitlijnen door hem anders op te hangen, juist het afstellen van de uitlaat neemt veel tijd.

Ik zie af en toe bedrijven die een complete milltek turboback uitlaat monteren voor onder de 100 euro. Ja dan hangt hij er schots en scheef onder, want je hebt toch minimaal 2 uur nodig om het demonteren en monteren netjes te doen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Race Eend, dat ligt er net aan wat dat bedrijf in het uur neemt...wij monteren ze ook voor dat geld, mits de uitlaat ook bij ons aangeschaft word ;-)
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

als we toch al een topic hierover hebben wie kan in het kort beschrijven hoe het geluid van de milltek r32 stijl is onder een golf 5 gti ? Zit te twijfelen tussen deze of een aangepaste versie van de leon cupra milltek r32 stijl . Verschil is dan dat de gewone geen middendemper heeft maar wel eindemper en bij de cupra versie wel een middendemper maar geen einddemper . Hij mag best wat harder geluid hebben maar niet zo hard dreunen dat je er niet meer mee kunt rijden op de autosnelweg .
KoNi
Type auto: GTI ED30

Bericht door KoNi »

Chris5gti schreef:als we toch al een topic hierover hebben wie kan in het kort beschrijven hoe het geluid van de milltek r32 stijl is onder een golf 5 gti ? Zit te twijfelen tussen deze of een aangepaste versie van de leon cupra milltek r32 stijl . Verschil is dan dat de gewone geen middendemper heeft maar wel eindemper en bij de cupra versie wel een middendemper maar geen einddemper . Hij mag best wat harder geluid hebben maar niet zo hard dreunen dat je er niet meer mee kunt rijden op de autosnelweg .
Heb zelf de Milltek r32 style op mijn ED30... Met tussen demper en einddemper. Heb het toen vervangen samen met Milltek downpipe. Geluid is iets luider dan origineel maar dit kan ook door downpipe dus komen. Als je gaspedaal goed door trapt maakt die een mooi diep geluid.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Ok bedankt voor je reactie maar het is met middendemper niet heel veel meer geluid dan origineel dus .. Ik ben toch opzoek naar iets harder geluid , maar ook weer niet dat je niet meer kunt praten met de bijrijder in de auto . Maar volgens mij zijn er hier niet zo veel mensen behalve Koni die deze uitlaat hebben .. Een downpipe met 200 cells racekat heb ik er ook al inzitten .
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Dan moet je overwegen om een Simons middendemper te nemen. Deze is net iets voller/luider, maar niet storend.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
MacFever

Bericht door MacFever »

Ik heb er nu een volledige Milltek non-resonated uitlaat inclusief downpipe en sportkat en het geluid valt super mee, stil genoeg bij lage belasting en luid genoeg bij optrekken
Ook geen dreun bij contante snelheid op autostrade
Straks gaat de Carbonio en Pipercross erin ...
Bluepower
Type auto: 2010 Audi TTS

Bericht door Bluepower »

MacFever schreef:Straks gaat de Carbonio en Pipercross erin ...
Carbonio EN Pipercross?? Niet het originele filter van Carbonio gebruiken dan?
MacFever

Bericht door MacFever »

Het betreft een Carbonio luchtinlaat 2de hands
De vorige eigenaar had dit zo op zijn MK5 zitten tesamen met de Pipercross
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

MacFever schreef:Ik heb er nu een volledige Milltek non-resonated uitlaat inclusief downpipe en sportkat en het geluid valt super mee, stil genoeg bij lage belasting en luid genoeg bij optrekken
Ook geen dreun bij contante snelheid op autostrade
Straks gaat de Carbonio en Pipercross erin ...
En is je uitlaat in r32 stijl of links in je achterbumper zoals de gti standard heeft ? Wil namelijk echt iets harder geluid zoals jij ook beschrijfd ,vind het zonde als hij maar minimaal anders is dan origineel .
MacFever

Bericht door MacFever »

De mijne is met uitlaat links
Ik heb het ook meer als een performance mod gedaan
Heeft echter niets te maken met de Monza uitlaat op mijn vorige auto : Abarth 500C, dat was een wereld verschil met de standaard uitlaat ...
Milltek staat bekend om zijn mildere uitlaten, als je meer wilt kijk dan eens voor een Akrapovitch ...
Persoonlijk is dat voor mij teveel voor dagelijks gebruik wat mijn GTI tochwel is
Voor het weekend heb ik een Alfo 4C met sportuitlaat besteld :-)
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Bluepower schreef:
MacFever schreef:Straks gaat de Carbonio en Pipercross erin ...
Carbonio EN Pipercross?? Niet het originele filter van Carbonio gebruiken dan?
Bij jd gebruiken ze ook pipercross en carboino, kan dus een set van jd zijn geweest.
MacFever

Bericht door MacFever »

Denk ik niet want ik heb het in Engeland gekocht, misschien wordt er standaard met de Carbonio een Pipercross geleverd
denuff
Type auto: GTI V

Bericht door denuff »

heren vraagje
ik heb een gat in mijn tussen demper, en nou wou ik er eigenlijk dan maar meteen een tussen (pijp / buis ) tussen zetten ,maar wat me opvalt is dat mijn einddemper en tussen pijp een geheel is , en bij andere weer uit 2 delen bestaat ???
moet ik hem doorslijpen en er een pijp tussen lassen of bestaat zoiets .... betreft de orginele gti uitlaat

alvast bedankt !
golf6gti
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door golf6gti »

denuff schreef:heren vraagje
ik heb een gat in mijn tussen demper, en nou wou ik er eigenlijk dan maar meteen een tussen (pijp / buis ) tussen zetten ,maar wat me opvalt is dat mijn einddemper en tussen pijp een geheel is , en bij andere weer uit 2 delen bestaat ???
moet ik hem doorslijpen en er een pijp tussen lassen of bestaat zoiets .... betreft de orginele gti uitlaat

alvast bedankt !
Zou het beste een sport middendemper laten monteren i.p.v. pijp dat maakt teveel herrie,
Bij LYNX CAR DESIGN heb ik ook laten doen 150euro super geluid!
KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

golf6gti schreef:

alvast bedankt !
Zou het beste een sport middendemper laten monteren i.p.v. pijp dat maakt teveel herrie,
Dit is niet helemaal waar. Wat is jou definitie teveel herrie? Het is juist zonde als je een milltek catback neemt MET een middendemper want het geluid zal redelijk hetzelfde blijven als origineel.
Ik heb een catback zonder midden demper en ik raad het iedereen aan. Het geluid is iets meer maar bij 'normaal' rijden hoor je niet zoveel tot je je gas intrapt.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
-SANDER-
Type auto: MK5 GTI Oranje

Bericht door -SANDER- »

KnuffelTurk schreef:
golf6gti schreef:

alvast bedankt !
Dit is niet helemaal waar. Wat is jou definitie teveel herrie? Het is juist zonde als je een milltek catback neemt MET een middendemper want het geluid zal redelijk hetzelfde blijven als origineel.
Ik heb een catback zonder midden demper en ik raad het iedereen aan. Het geluid is iets meer maar bij 'normaal' rijden hoor je niet zoveel tot je je gas intrapt.
Ik heb je pas ook een paar keer zien en horen rijden in Papendrecht maar klinkt zeker mooi!
ik heb zelf ook een pijp ertussen maar als je normaal rijd heb je er echt geen last van en als je gas geeft hoor je hem wel goed. Maar dan nog niet echt irritant.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”